Maatadvies Specialized Roubaix
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Mooi dat je goed geslaagd bent met deze fiets. Die MBK moet je gewoon nooit weg doen. Komend voorjaar voor de Eifel dan maar goed trainen op de Bronneger!
Dank jullie. Ja Bronneger/Drouwen is mooi maar voor Gieten (vanuit "mijn" Veenkoloniën) ligt ook al wat moois. Zal binnenkort eens kijken of het lukt met een foto maar het is natuurlijk niet echt fotogeniek weer.
Laatst gewijzigd door Veen op 13 nov 2017 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
Op zich niet zo vreemd dat je bij de Specialized dealer, waarschijnlijk opgemeten met het Specialized meetsyseem op de maat die die maattabel aangeeft uitkomt.
Ik blijf een beetje vreemd vinden maar het zal wel te maken hebben met de steeds ouder wordende koperspubliek van Specialized. In dit geval valt het nog wel mee en zul je er wel een fijne fiets aan hebben. Ben je echter 1,80m en wordt je op een 58 gezet met een stack van 644mm dan had je net zo goed een omafiets kunnen kopen.
Veel plezier ermee in ieder geval!
Ik blijf een beetje vreemd vinden maar het zal wel te maken hebben met de steeds ouder wordende koperspubliek van Specialized. In dit geval valt het nog wel mee en zul je er wel een fijne fiets aan hebben. Ben je echter 1,80m en wordt je op een 58 gezet met een stack van 644mm dan had je net zo goed een omafiets kunnen kopen.
Veel plezier ermee in ieder geval!
Campagnolo Ultra Dork
Wat opvalt is dat Specialized de geometrie van de Roubaixmodellen schijnbaar iets gewijzigd heeft:
Even wat cijfers: (jaar, stack 56er, stack 58er)
2016, 590, 622
2017, 597, 626
2018, 611, 644
Als ik google op een sizing guide voor 2018 dan kom ik voor jouw renner van 180 cm op een 56er. Voor 2016 en 2017 echter wel op een 58er.
Dank je wel, heb er veel zin in. Voorlopig nog met de oude kleding en schoenen maar in de loop van volgend jaar ook dat maar wat moderniseren. Ben me nu even aan het inlezen voor een gps: mag eenvoudig zijn, als er maar een goede kaart op zit en een goed leesbaar scherm, snelheidsmeter, afstandsmeter en cadansmeter. Oh ja, en niet "smartphone-afhankelijk". Ben bang dat dat ik dan wel haast bij een Garmin 1.000 met voor mij vele, vele onbenutte extra's uit kom.
Ik ben de 40 pas net gepasseerd en rijd al jaren op comfort/endurance frames. God weet wat ik over pakweg 20 jaar nog allemaal nodig ga hebben om te kunnen blijven fietsen.
Vooral die verandering van 2017 naar 2018 is opvallend. Het frame is nog exact hetzelfde. Wellicht heeft het te maken met die vering maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan komt. Ook raar als je dan ineens wel een maat kleiner zou moeten hebben.
Een 2018 sizing guide krijg ik niet gevonden. Alleen oudere exemplaren die voor mij normalere maten weergeven. Met 1.78m zou je dan mogen kiezen tussen een 54 en een 56. De oude wijsheid daarbij is dat je dan voor het kleinere frame moet gaan tenzij je voor de hoogte echt de grotere maat nodig hebt (omdat je te oud en stijf bent
). De grootte van de frames zijn niet wezenlijk veranderd, alleen de verhoudingen zijn iets gewijzigd.
Rare jongens daar bij Specialized in ieder geval.
Vooral die verandering van 2017 naar 2018 is opvallend. Het frame is nog exact hetzelfde. Wellicht heeft het te maken met die vering maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan komt. Ook raar als je dan ineens wel een maat kleiner zou moeten hebben.
Een 2018 sizing guide krijg ik niet gevonden. Alleen oudere exemplaren die voor mij normalere maten weergeven. Met 1.78m zou je dan mogen kiezen tussen een 54 en een 56. De oude wijsheid daarbij is dat je dan voor het kleinere frame moet gaan tenzij je voor de hoogte echt de grotere maat nodig hebt (omdat je te oud en stijf bent
Rare jongens daar bij Specialized in ieder geval.
Campagnolo Ultra Dork
Mijn handigheid met knip- en plakwerk schiet even te kort maar als je googled op "bike sizes specialized 2018 sizing guide" dan vind je bij afbeeldingen de tabel (met rode titel).
Het was even zoeken maar 2018 inmiddels ook gevonden "beim Nachbarn".
http://ibd.specialized.com/media/whatsn ... _Guide.pdf
Wat opvalt is dat het allemaal toch een klein beetje is verschoven t.o.v. 2017. Bij een lichaamslengte van 178 cm. bijvoorbeeld.