Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38291
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 okt 2017 19:49

Denk eerder dat het een dingetje 'prioriteiten' is en het parcours is niet echt heel lastig. Ik zie LB op een écht XC parcours dit niet doen.
Less is bore

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 08 okt 2017 23:16

Sterk kunstje van QS vandaag met een mooie hoofdrol voor Terpstra in Parijs Tours
mooie afsluiter!

Wel hangt Gaviria in de finale op 16 km zeker 2 km achter de ploegleiders auto om terug te komen in het peloton. schandalig

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 09 okt 2017 09:12

lb117 schreef: 08 okt 2017 23:16

Wel hangt Gaviria in de finale op 16 km zeker 2 km achter de ploegleiders auto om terug te komen in het peloton. schandalig
En de commentator bij Eurosport (ploegleider Roompot) vindt dat dit moet kunnen bij een valpartij. Als een renner gelost wordt is het anders :shock:
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 okt 2017 11:22

Als je gelost wordt, kan je toch ook tussen de auto's terug komen... mocht je daar nog de energie voor hebben?
Het rijden achter een auto aan, na lek of na val, al dan niet met wat ploegmaats, gebeurd vrijwel altijd. Misschien niet clean, maar de renners willen terug, en die auto moet ook weer naar de staart van de volgauto's. Eenmaal daar, zit je ook weer tussen de auto's.
Lijkt me dat je hier maar beperkt op kunt controleren, want wanneer mag het, wanneer niet, en tot op welk moment? Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee, zolang er niet aan de auto vastgehouden wordt om een stukje te overbruggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 09 okt 2017 18:38

Ik ook niet. Bovendien is het soms ook nog verrekkens lastig als je eenmaal in die chaotische staart zit met als die auto’s motoren en achterblijvers om de werkelijke aansluiting te maken zonder veel energieverlies. En dan nog eens terug naar de kop zien te wurmen. Pech is pech. Lossen is gewoon iets anders.

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 09 okt 2017 18:45

Die afschuwelijke crash in de ronde van Lombaria levert Bakelands een paar gebroken ribben EN wervels op. Echt een horrorcrash!! z’n fiets hing gewoon in een boom en hij lag er onder :shock:

Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 okt 2017 20:46

Hans-Je-Pence schreef: 09 okt 2017 18:38 Ik ook niet. Bovendien is het soms ook nog verrekkens lastig als je eenmaal in die chaotische staart zit met als die auto’s motoren en achterblijvers om de werkelijke aansluiting te maken zonder veel energieverlies. En dan nog eens terug naar de kop zien te wurmen. Pech is pech. Lossen is gewoon iets anders.
dat je tussen de auto's terug komt na een val heb ik geen problemen mee maar zoals zondag echt gedurende kms stayeren achter een auto? Neen, moet bestraft worden.
Stel je voor dat Froome in een grote ronde valt en hij rijdt gedurende 5 kms achter een auto het 'gat' dicht.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 okt 2017 20:52

Hans-Je-Pence schreef: 09 okt 2017 18:45 Die afschuwelijke crash in de ronde van Lombaria levert Bakelands een paar gebroken ribben EN wervels op. Echt een horrorcrash!! z’n fiets hing gewoon in een boom en hij lag er onder :shock:

Afbeelding
weinig nieuws hier over een toch wel mooie en spactaculaire koers "rvlombardije". Mijn stadsgenoot de plus die net zoals bekelandts spectaculair het ravijn invloog. De passage van de 16% klim "mur di sormano" en de spetterende finale met het stuntwerk van Nibali.

Al een heel tijdje wordt hier gespeculeerd over de capaciteiten van een wout poels als kopman. Gisteren had hij nu eens de gelegenheid om vrij zijn kans te gaan op een voor hem op maat gemaakt parcours,
Hij zou nochtans één van de meest frisse renners moeten zijn na zijn fietsloos voorjaar maar eindigt op een anonieme plaats in het klassement. Beetje ontgoochelend toch.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 09 okt 2017 23:11

fiedoo schreef: 09 okt 2017 20:52
Hans-Je-Pence schreef: 09 okt 2017 18:45 Die afschuwelijke crash in de ronde van Lombaria levert Bakelands een paar gebroken ribben EN wervels op. Echt een horrorcrash!! z’n fiets hing gewoon in een boom en hij lag er onder :shock:

Afbeelding
weinig nieuws hier over een toch wel mooie en spactaculaire koers "rvlombardije". Mijn stadsgenoot de plus die net zoals bekelandts spectaculair het ravijn invloog. De passage van de 16% klim "mur di sormano" en de spetterende finale met het stuntwerk van Nibali.

Al een heel tijdje wordt hier gespeculeerd over de capaciteiten van een wout poels als kopman. Gisteren had hij nu eens de gelegenheid om vrij zijn kans te gaan op een voor hem op maat gemaakt parcours,
Hij zou nochtans één van de meest frisse renners moeten zijn na zijn fietsloos voorjaar maar eindigt op een anonieme plaats in het klassement. Beetje ontgoochelend toch.
Poels was niet best inderdaad. Verder ook helemaal niet gezien trouwens.
Maar is Poels koppan in een ploeg met Nieve, Moscon, Rosa en Henao? Ik betwijfel het?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 06 nov 2017 12:08

https://www.bndestem.nl/wielrennen/froo ... ~a34eecb8/

Froome wil de wereldranglijst op de schop gooien. Vind het oneerlijk dat v. Avermaet met twee keer winnen meer punten krijgt dan hij in de Vuelta, 850 om 2x500. Hij vergeet alleen dat in de puntentelling hij niet alleen punten krijgt voor de eindoverwinning, maar ook voor alle etappes. In totaal krijgt hij ruim 1100 punten tijdens de Vuelta.

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 06 nov 2017 19:29

Ach, het is altijd wat. De klassiekerrenners vinden dat een grote ronde te veel punten geeft en de ronderijders vinden dat 2 klassiekers tegen een grote ronde oneerlijk is.

Stiekem ben ik het met geen van beiden eens

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 06 nov 2017 20:55

Irrelevant klassement.

Plaats reactie