Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
vermeulen
- Forum-lid
vermeulen
29 sep 2017 17:24
MarkVeenstra schreef: ↑10 aug 2017 08:26
Hoe zit het met visa, Israel bezoeken en later bijvoorbeeld nog naar Amerika toe willen/moeten? volgens mij staat de VS dat momenteel niet toe.
Of zouden sporters met hun begeleiding daarop een uitzondering zijn? Of gaat iedereen na de Giro zijn/haar paspoort vervangen om van de Israel stempel af te komen?
Israel en de VS zijn juist hele goede vriendjes; ik denk dat er weinig landen zijn die zo veel Amerikaans wapentuig aankopen.
Verder is het best een saai land, vond ik, een hoop dorre woestijn; en Tel Aviv waren we in een dag op uitgekeken. Die stad is in een hele korte tijd uit de grond gestampt, en het grootste gedeelte ziet er nu al behoorlijk tacky uit, veel leegstaande panden, en smerige airco's op ieder dak.
O, en op vrijdag middag gaat het hele land plat voor de sabbat, dat kan voor de logistiek ook nog lastig worden.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
29 sep 2017 23:16
Je hebt je er zeker heen laten lokken door dat vrouwtje van Eurosport. Dan valt het allicht tegen als zij je niet opwacht op het vliegveld en je aan haar hand het land laat zien...
Campagnolo Ultra Dork
-
bever
- Forum-lid
bever
29 sep 2017 23:31
Ernie C. schreef: ↑29 sep 2017 23:16
Je hebt je er zeker heen laten lokken door dat vrouwtje van Eurosport. Dan valt het allicht tegen als zij je niet opwacht op het vliegveld en je aan haar hand het land laat zien...
maar ff serieus, Israel is een prachtig land al je er van te voren beetje in verdiept. Giro-start in Jeruzalem lijkt mij prachtig, ondanks dat er wel wat hobbels te nemen zijn natuurlijk. En zelfs met Sabat, kun je nog prima drinken en dansen in de "witte stad". In Jeruzalem wordt dat inderdaad wat gecompliceerder, maar niet onoverkomelijk...