Ik ben een jongen van 17 jaar en ik heb het tot nu toe altijd al leuk gevonden om zo hard mogelijk naar school te fietsen (oke, soms ook om niet te laat te komen
Ik heb af en toe in de vakantie wat gefietst met wat mensen/vriend(en) die al wat langer wielrennen en ze vonden dus dat ik, voor iemand die pas net een paar keer heeft gefietst , al vrij hard kon fietsen. Nu ben ik mede door hen dus min of meer "overgehaald" om in 2018 bij een vereniging/club te gaan fietsen.
Het lijkt me heel leuk, maar ik ben pas net begonnen en ik ben dus echt een leek, (zo zie ik mezelf tenminste ) dus ik weet nog niet veel van wielrennen en trainingen af. Ik ben wel tot op het bot gemotiveerd, omdat ik wielrennen denk ik leuker vind dan wat dan ook eigenlijk merk ik, gewoon, het harde fietsen en lekker genieten van de omgeving en buiten zijn.
Nu kan ik nog lekker buiten trainen na school, maar met een maand of 1/2 gaat dat al lastig worden, omdat het dan zo snel donker wordt.. Ik wil als ik dan toch volgend jaar bij een vereniging ga rijden ook eigenlijk in de winter serieus gaan beginnen trainen.
Wat heb ik eigenlijk qua materiaal (als beginner die wel serieus wil trainen) nodig om gericht/serieus te trainen buiten én binnen (in de winter)?
En nog een vraag, is het eigenlijk nog wel mogelijk om zo laat nog heel heel goed te worden met wielrennen? (niet dat ik er anders geen plezier meer in heb hoor)
groetjes een gemotiveerde leek