Zorgen na smeren met Dry Lube van Muc Off
Wat betreft die ketting doe ik dat zeker ja. Wat een gedoe. Makkelijk dit, makkelijk dat zie en lees ik op Internet. Tsja,... ieder zijn vak zeg ik maar. Als ik op een computer meerdere besturingssystemen installeer met een partitiemanager vind ik dat ook makkelijk. Maar dan zeg ik nog niet dat dit makkelijk is

De Muc Off Dry Lube smeert IMHO sowieso niet goed, ketting loopt binnen de kortste keren droog en maakt veel geluid en dit is zelfs in de zomer bij zeer droge omstandigheden. Beter de Wet Lube gebruiken van Muc Off, of misschien nog beter een ander merk wat beter smeert.
Die wet lube van Muc Off is volgens mij ook op Wax basis of is dat gewoon olie? In dat laatste geval is het het overwegen waard. Of ik gebruik gewoon die Chain Spray van de action.... Maar eerst moet die Dry Lube er vanaf. Hoe kan ik dat het beste doen? Met gewoon water of weer die ontvetter gebruiken?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Dat heeft Keezx toch al gemeld? lees zijn antwoord dus maar eens goed.
Overigens vind ik dit soort klussen het beste om te doen met gedemonteerde ketting, dan weet ik zeker dat de rest van mijn aandrijflijn zo schoon mogelijk blijft. (ideaal die missing links)
Ik ga niet mijn ketting demonteren, geen klusje voor mij. Ik vroeg het me af omdat ik gelezen heb dat al dat Wax spul in de regen eraf gaat dus waarom zou ik dan wasbenzine of andere ontvetters als Bionic moeten gebruiken. Mogelijk dat iemand praktijkervaring hier mee heeft?
Beste is om ketting te demonteren, wil je dit niet dan kun je het beste oude kwast in bakje Bionet dopen en ketting goed insmeren/schoonmaken met kwast. Zo kom je nog enigszins redelijk tussen de schakels. Hierna afspoelen en ketting droog maken. Hierna drupje op binnenkant rolletjes schakels. Bike7 Lubricate is een beter alternatief dan Muc-Off als je niet van een zwarte ketting houdt, Met Bike7 loopt je ketting veel stiller en behoudt lang zijn smerende werking.
@serbak Dank u. Ik denk dat ik de gewone Chainspray van de Action maar ga gebruiken. Dan maar een zwarte ketting......Ongetwijfeld is die Bike7 prima spul maar ook meer geschikt voor droge en stoffige omstandigheden en ik moet eerlijk zijn tegen mezelf. Ik rij toch ook vaak in het najaar en 's winters met het vooruitzicht op geen regen maar you never know....... Ik heb zo'n spijt van dat ty*** spul van Muc Off dry lube. Mijn hele aandrijving is plakkerig, inclusief de derailleurwieltjes en dan dat gepiep.....Ik baal nu wel dat ik het originele vet wat tussen de schakels zat volledig heb verwijderd maar dat zal niet zo'n ramp zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Kijk eens op dit filmpje.
Je hebt een "missing link tang" nodig van ongeveer 10 Euro.
En dan de werkwijze van Keezx om je ketting te ontvetten / in te vetten.
Echt gemakkelijk dus.
Als je met harde schijven onderweg kan, kan je ook een ketting demonteren/monteren, toch
Je hebt een "missing link tang" nodig van ongeveer 10 Euro.
En dan de werkwijze van Keezx om je ketting te ontvetten / in te vetten.
Echt gemakkelijk dus.
Als je met harde schijven onderweg kan, kan je ook een ketting demonteren/monteren, toch
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zoals ik al zei, ieder zijn vak. Man, met alle respect, als ik dit soort klusjes moet doen dan ben ik een dag bezig met veel gevloek en gezucht terwijl een ander het allemaal in een half uurtje klaart. Echt, geloof me nou, dit zijn geen klusjes voor mij hoe makkelijk ook voor een ander. Ik waardeer je reactie echt wel hoor.
De methode van Kees is heel goed. Oude bidon is een handig hulpmiddel om de ketting in te laten baden.
Wil je de ketting niet loshalen, koop dan een kettingwasstraatje, bijvoorbeeld van Parktool.
Dat werkt ietsjes minder dan "de methode Kees", maar het resultaat is nog altijd zeer acceptabel.
https://www.futurumshop.nl/parktool-cm- ... iger.phtml
Wil je de ketting niet loshalen, koop dan een kettingwasstraatje, bijvoorbeeld van Parktool.
Dat werkt ietsjes minder dan "de methode Kees", maar het resultaat is nog altijd zeer acceptabel.
https://www.futurumshop.nl/parktool-cm- ... iger.phtml
Laatst gewijzigd door havana op 18 sep 2017 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.