Helemaal mee eens, het zelfreinigd vermogen van de " sector " wielrennen is blijkbaar niet voldoende, de overkoepelende organistie UCI mag hier voor aansprakelijk gesteld worden. Quasi maatregelen als Boogerd en Armstrong schorsen met terugwerkende kracht, Jan Ullrich weren uit de tour maar willekeur toepassen op personen die minstens zou fout waren ( hoevaak zijn Mercx Zoetemelk en Virenque gepakt?) toe staan actief te blijven in de sport. Daar zit het probleem!fiedoo schreef: ↑05 sep 2017 16:27 dat die mannen daar nog kunnen zitten is eigenlijk de verantwoordelijkheid van de UCI. Ze hadden de reglementen zodanig moeten maken dat die mannen niet meer mochten een verantwoordelijke functie in het wielrennen opnemen. Maar je zit natuurlijk nog altijd met die europese wetgeving waarmee je rekening moet houden wil je geen toevloed aan eisen tot schadevergoeding krijgen.
'k Vind ook, dat in tegenstelling tot armstrong, Johan Bruyneel wel heel goed weggekomen is.
Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Poeh, als we het hebben over opgeklopte paniek is dit wel een heeeeeeel goed voorbeeld!!
Ik werk niet in de kippenboel, maar weet wel eea van toelatingen van chemische middelen. Wat hier is gedaan door Chickfriend is niet conform de wet en duidelijk verboden. Alleen is fipronil in sommige andere landen gewoon toegestaan, zat de dosering onder de max. toegestane drempel en eten we het al jaaaaaaaaaaren in buitenlandse eieren.
Dat praat het allemaal absoluut niet goed, maar de NVWA heeft de boel nu zo laten escaleren dat er vele pluimveebedrijven op het randje van omvallen staan. Chickfriend schermde met allerlei goedkeuringen (die vals bleken te zijn), die ga je als veehouder niet allemaal controleren op echtheid.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hupsakee, nu weer een dubieus filmpje over vermeend motorgebruik. Dit keer door Froome. Je kunt er alles van vinden, maar echt lekker ziet het er niet uit. Mocht hij echt gebruik hebben gemaakt van mechanische aandrijving ben ik sowieso de laatste die verbaasd is:
https://www.facebook.com/leinerjose.san ... 880731774/
https://www.facebook.com/leinerjose.san ... 880731774/
Laatst gewijzigd door Herman_N op 05 sep 2017 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat moet ik daar zien? Iemand die naar beneden rolt? Is nergens te zien dat de weg vlak is.
Iedereen mag erin zien wat hij wil. Maar ik geloof helemaal niks meer. De wielerwereld is een prachtige sport, maar al jaren een verrotte zooi. In de jaren 90 riepen er mensen dat het hele peloton doping gebruikte. Ja zelfs Armstrong. Nou dat kan toch niet. De afloop is bekend.
Vanaf het eerste moment dat er geruchten over mechanische doping naar voren kwamen heb ik het geloofd. Al is het maar omdat de mogelijkheden er blijkbaar waren. Wijs geworden door jarenlange ervaringen geloof ik niks meer van de mooie praatjes uit het peloton. Nee, het is misschien te mager voor een hard bewijs. Maar het voordeel is dat ik lekker op afstand mag oordelen. Voor mij staat het gebruik van deze middelen al jaren vast.
Vanaf het eerste moment dat er geruchten over mechanische doping naar voren kwamen heb ik het geloofd. Al is het maar omdat de mogelijkheden er blijkbaar waren. Wijs geworden door jarenlange ervaringen geloof ik niks meer van de mooie praatjes uit het peloton. Nee, het is misschien te mager voor een hard bewijs. Maar het voordeel is dat ik lekker op afstand mag oordelen. Voor mij staat het gebruik van deze middelen al jaren vast.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Ik heb nog even de proef op de som genomen en een routeplanner erbij gepakt. Na de finish loopt de weg zelfs licht op en zeker niet heel steil af. Ook als je linksaf of rechtsaf slaat na de finish loopt het nergens af. Zowel de eerste als tweede weg links en rechts geprobeerd. Ik sluit een versnelling ten gevolge van een afdaling volledig uit.
Het gaat met name om de abrupte versnelling vanuit (bijna) stilstand. Dat is niet normaal. Ook niet bij een evt. hellend vlak.daniel1975 schreef: ↑05 sep 2017 22:52 Wat moet ik daar zien? Iemand die naar beneden rolt? Is nergens te zien dat de weg vlak is.
Dit is weer mooi voer voor de onderzoeksjournalistiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zie dat ook wel, maar ik ken ook de verbeeldingskracht van film&foto.
Wat ik mij afvraag: hoe moeilijk kan het zijn om dit te controleren na de finish??? Is dat gewoon domme onwil?
Wat ik mij afvraag: hoe moeilijk kan het zijn om dit te controleren na de finish??? Is dat gewoon domme onwil?