uitdaging: welke fiets voor een zwaargewicht?
Ik zit zelfs nog wat hoger 130 kg. Heb easton circuits en gekozen voor een aluminium frame. Toevallig zit ik nu te wachten op een nieuwe stevens aspin. Ga hiervoor weer mijn oude eastons gebruiken. Mijn oude aluminium fiets heeft mijn ruim 10 jaar plezier gegeven zonder enkel probleem. Met carbon weet ik het nog niet.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. 

-
- Forum-lid
Mijn vader is ook rond de 100 kilo en rijd op een Synapse Carbon. Met easton vista wielen. Hij heeft nooit ergens problemen meegehad dus die combi zou kunnen, en het zijn mooie wielen met een halfhogevelg.
wat ik heb gemerkt dat je frame wel behoorlijk stijf moet zijn. Ik rijdt/reed een Trek FX 7.5 en daarvan buigt het frame bij mij een beetje door, hierdoor kreeg ik een nare kraak in mijn frame. Tenminste dat was de uitleg van de winkel.
Ik zit op 113 kilo, probeer lager te komen, en rijd op een Caad9 met DP rigida velgen (handgespaakt) om Shimano 105 naven. Rijdt prima. Was voor mij ook voor (weer) voor het eerst sinds ruim 20 jaar dat ik een racefiets kocht.
Ben over het frame en de velgen zeer tevreden. Kan na een goed jaar zeggen dat het frame heel goed bevalt; comfortabel en toch ook direct. Ook de wielen zijn goed. Het geheel kan tegen een stootje: soms kom je ook in volle vaart in richels of gaten in de weg terecht, en dat is steeds goed opgevangen zonder gevolgen.
Ben over het frame en de velgen zeer tevreden. Kan na een goed jaar zeggen dat het frame heel goed bevalt; comfortabel en toch ook direct. Ook de wielen zijn goed. Het geheel kan tegen een stootje: soms kom je ook in volle vaart in richels of gaten in de weg terecht, en dat is steeds goed opgevangen zonder gevolgen.
-
- Forum-lid
vvvsandra schreef:Hoi forumlezers.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe racefiets.
profiel: beginnende fietser gewicht 100 kilo (hoop door het fietsen weer te dalen naar 90 kilo.......)
Verder zou ik graag een advies willen over de wielen, welke merken komen in aanmerking?
Onder mijn fiets zat tot gisteren de originele Mavic MA2 700C velg icm met Shimano 6200 as, waar ik tien jaar probleemloos op heb gefietst zonder spaakbreuk of wat voor ongemak. Dit jaar na tien jaar weer begonnen met fietsen en sinds gisteren een DT Swiss RR585 met DT 370 as en zware spaken met 8sp cassette:)
Ik ben 1.97 en dik 140 kilo schoon aan de haak. In de periode dat ik veel fietste was dat 120 en dat kunnen de mavic velgen gewoon hebben. Hard rijden:) en banden goed op spanning houden zijn belangrijk.
Voor de goede orde, de oude velg is nog tip top in orde, de nieuwe velg was een cadeautje van mijn broertje die dacht dat de nieuwe as niet in zijn frame paste.
Ik heb dit jaar met bereiken van 100 kg schoon aan de haak het fietsen ook weer opgepakt. Ben erg tevreden met mijn Specialized Allez Comp met Shimano 105 compact en Mavic velgen. Aangeraden door FM Piet de Wit in Wormerveer, man heeft veel verstand van ergonomie en zithouding. Heerlijke fiets, met carbon voor- en achtervork.
Ik rijd 1-3 keer per week en fiets trekt mijn gewicht met gemak. Veel controle in bochten en veel comfort (breed stuur boven, perfecte zithouding).
Ik rijd 1-3 keer per week en fiets trekt mijn gewicht met gemak. Veel controle in bochten en veel comfort (breed stuur boven, perfecte zithouding).
Hé, da's precies dezelfde fiets als waar ik op rijd. Ben wel een stukje lichter (82kg), maar heb afgelopen week mijn wielen ge-upgrade naar Marchisio Tensions. Net het eerste oefenrondje mee gereden en merk wel dat in de bochten de wielen veel beter reageren, geeft veel meer controle. Idee dus om die misschien nog te upgraden. Verder inderdaad een heerlijke fiets!