Vuelta 2017
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Laat ff weten als je flink op je bakkes bent gegaan, kunnen wij allemaal lachen om salto mortanoveQuarantanove schreef: ↑24 aug 2017 15:56Ja , ik kan daar wel om lachen en dat hij , ook al woont hij tegenwoordig in Lanaken , geen Limburger is doet daar niet veel aan af.daniel1975 schreef: ↑24 aug 2017 12:17 Ja, en jij zit daar uiteraard om te lachen en duimpjes te geven want het is geen Limburger......
Het is wachten op de volgende tuimelperte van Kruijswijk en ongetwijfeld zal dezelfde inbrenger op het Wielerprikbord afkomen met "Crashwijk".![]()
Deze brokkenpiloot staat anders gewoon 4e in het algemeen klassement.Quarantanove schreef: ↑24 aug 2017 20:07Heeft net als de brokkenpiloten van LottoJumbo zijn opleiding gehad in de Rabo Continentale ploeg.MarkVeenstra schreef: ↑24 aug 2017 18:51 Van garderen onderuit... Zelfde probleem als die jumbo renner in de tijdrit?... Uit het niets over de voorkant heen?
verder wederom een kansloze sneer, maar dat zijn we onderhand wel gewoon van onze " limburger"
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel opvallend hoeveel goede klimmers de Rabo opleidingsploeg heeft voortgebracht terwijl volgens mij geen enkele van die klimmers een bovengemiddeld daler is (om het zacht uit te drukken?).
Ze hebben zo ongeveer allemaal al een keer een goed klassement verprutst in de afdaling of met andere stuurfouten. Om nog maar te zijgen over het aantal keren dat ze tijd verloren in een afdaling op het moment dat de betere dalers een aanval plaatsten. Kijk naar Dumoulin, die redt juist zijn Giro door een heel goede afdaling te rijden.
Het zijn waarschijnlijk te weinig cijfers om echt een conclusie aan te verbinden maar opvallend blijft het wel...
Ze hebben zo ongeveer allemaal al een keer een goed klassement verprutst in de afdaling of met andere stuurfouten. Om nog maar te zijgen over het aantal keren dat ze tijd verloren in een afdaling op het moment dat de betere dalers een aanval plaatsten. Kijk naar Dumoulin, die redt juist zijn Giro door een heel goede afdaling te rijden.
Het zijn waarschijnlijk te weinig cijfers om echt een conclusie aan te verbinden maar opvallend blijft het wel...
Campagnolo Ultra Dork
Opvallend is dat Dumoulin ook twee jaar bij de opleidingsploeg van Rabo heeft gereden.

de meeste buitenlandse klimmers zijn van jongsaf aan vertrouwd met de bergen en hun lange en soms gevaarlijke afdalingen. In Nederland ligt dat iets moeilijker denk ik en rijden de renners in het beste geval pas op latere leeftijd (vanaf 15 a 16 jaar?) die afdalingen.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 25 aug 2017 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
El Pistolero
- Forum-lid
Dumoulin en Mollema zijn prima dalers.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik denk dat je verklaring maar voor een heel klein deel een rol speelt. Het is meer een kwestie van aangeboren aanleg er voor. Rini Wagtmans en Johan van der Velde hadden nauwelijks hun gelijken als om die vaardigheid ging.fiedoo schreef: ↑25 aug 2017 08:38 de meeste buitenlandse klimmers zijn van jongsaf aan vertrouwd met de bergen en hun lange en soms gevaarlijke afdalingen. In Nederland ligt dat iets moeilijker denk ik en rijden de renners in het beste geval pas op latere leeftijd (vanaf 5 a 16 jaar?) die afdalingen.
Maar hij heeft er niet zo lang gereden als de andere NL klimmers.
Ik geloof ook niet dat het mogelijk om mensen op te leiden tot slechte daler hoor. Het zal vooral een samenloop van omstandigheden zijn dat het zo is.
Campagnolo Ultra Dork
Terecht. Ploeg betaalt je salaris, dus de ploeg bepaalt wat jij moet doen. Doe je dat niet, omdat je jezelf inmiddels een halfgod vindt na een paar leuke etappes in de tour, dan kun je inpakken.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
-
Quarantanove
- Forum-lid
Belachelijk , dat Sunweb geeft zich uit voor een nieuwe aanpak van het profwielrennen maar hier doet ze eender als de door hier vaak verguisde vertegenwoordigers van de "oude" stijl als Lefevere en Vinokoerov.