De 1ste september wil ik 250 km fietsen met enkele vrienden, maar ik heb nog enkele vragen
1) Ik heb nu al meerdere malen ritten boven de 100 km gedaan, net als vandaag, en nu wou ik eens de Assos Chamois Créme uittesten (was van plan die te gebruiken tijdens de 250 km). Tijdens de rit had ik in het begin beduidend minder last van m'n zitvlak, maar vanaf km 60 was het weer zoals gewoonlijk - lichtelijk ambetant -. Bij aankomst thuis nog een klein halfuurtje m'n fietskleren aangehouden en dan gedoucht. Daar merkte ik op dat mijn zitvlak behoorlijk rood stond met op sommige plaatsen echt bloedrood --> pijnsteken als er water op komt.
Iemand hier ervaring mee? Komt dit door het halfuurtje de kleren aanhouden? Heb wel nog gehad dat mijn zitvlak wat rood stond maar toch nog niet zo erg.
2) Ook rond km 60 begon de huid ter hoogte van mijn lies te irriteren/schuren (Naast mijn eeuhhh geslachtsdelen
3) Dan nog wat vragen over wat ik best allemaal eet gedurende de dag. Is het best om rond de middag te stoppen en iets te eten als een boterham of beter een hele dag op gels overleven? Ik neem altijd Sis gels, hoeveel neem ik er best mee en hoe frequent eet ik best één?
Zijn energybars (chocoladerepen) een DO of is dit af te raden?
Dan nog juist iets over sportdrank (isostar). Ik ben van plan om isostar in zakjes mee te doen en dan telkens water te kopen. Maar in hoeveel tijd drink ik best een bidon leeg? En is het aan te raden om ook nog gewoon water mee te doen? (Was dit wel van plan want soms snak ik echt naar wat water zonder isostar)
Een heleboel vragen - waarvoor mijn excuses