Kramp en het gevolg
-
Danny091283
- Forum-lid
Afgelopen weekend heb ik op zondag 90km gefietst en had op het eind nog wel wat over. Maandag met de racefiets naar het werk (19 km), s"morgens lekker door getrapt, terug weg rustig aan begonnen want ik voelde dat ik wat zware benen had, maar heb totdat ik mijn eigen plaats in reed nog lekker tempo kunnen rijden, toen ik in mijn woonplaats in raad sloeg de verzuring toe en was het niets meer. Bij thuiskomst gedoucht en gegeten, op de bank gaan zitten, maar toen ik wou op staan had ik kramp aan de binnenkant van mijn bovenbeen, kreeg dit er niet zo 1,2,3 uit en deed goed pijn. Sinds die dag heb ik al pijn aan mijn boven been. Het voelt gewoon als spierpijn, maar na een week zit ik er nog steeds mee. Gisteren heb ik voor het eerst weer gefietst, op de stadsfiets, maar dat ging opzich wel oke. Ik ben van plan om morgen het te gaan proberen met de racefiets, maar kan dit kwaad? En wat kan ik tegen dit soort kramp doen? Kan het zijn dat ik niet goed getraind ben of heeft het met voeding te maken?
Als de pijn blijft zou ik dan mijn huisarts moeten raadplegen?
Met de 90km heb ik gefietst op 2 bidonnen van 750 ml water met een electrolyten tablet er in (ik zweet altijd veel) en een pakje Sultana. Naar het werk heb ik weer 750ml water met electrolyten tablet mee gehad. Op de terug weg alleen water.
In beide gevallen heb ik voor het weg gaan goed gegeten.
Qua training ben ik wel gewend om stukken van rond de 70km te fietsen met een wat hogere intensiteit dan dat ik met de 90km heb gedaan. Ik fiets 2 a 3 keer per week inclusief soms woon werk verkeer.
Als de pijn blijft zou ik dan mijn huisarts moeten raadplegen?
Met de 90km heb ik gefietst op 2 bidonnen van 750 ml water met een electrolyten tablet er in (ik zweet altijd veel) en een pakje Sultana. Naar het werk heb ik weer 750ml water met electrolyten tablet mee gehad. Op de terug weg alleen water.
In beide gevallen heb ik voor het weg gaan goed gegeten.
Qua training ben ik wel gewend om stukken van rond de 70km te fietsen met een wat hogere intensiteit dan dat ik met de 90km heb gedaan. Ik fiets 2 a 3 keer per week inclusief soms woon werk verkeer.
Hmm, raar beloop. Ik zou het niet te snel bij voeding of training zoeken, klinkt niet heel extreem wat je hebt gedaan. Weet je zeker dat je geen rare beweging hebt gemaakt, waardoor je misschien wat hebt verrekt?
Lijkt me geen kwaad kunnen om een rondje te gaan fietsen, maar wees wel kritisch naar jezelf: bij last omkeren. Huisarts kan uiteraard altijd, maar die zal ongetwijfeld een weekje rust nemen adviseren, en afwachten of het dan beter is.
Lijkt me geen kwaad kunnen om een rondje te gaan fietsen, maar wees wel kritisch naar jezelf: bij last omkeren. Huisarts kan uiteraard altijd, maar die zal ongetwijfeld een weekje rust nemen adviseren, en afwachten of het dan beter is.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Leek het hierop https://youtu.be/tFfIVobKq3o
What makes the boat go faster?
-
Danny091283
- Forum-lid
Gelukkig niet, maar het deed goed veel pijn en nog steeds
-
Danny091283
- Forum-lid
Het is wel vreemd dit, net gefietst en eigenlijk nergens last van gehad, sterker nog het was mijn snelste 60km tot nu toe. De pijn is ontstaan door kramp die ik na een rit heb opgelopen, maar tijdens het fietsen voel ik er bijna niets van. Het zit meer aan de binnenkant van mijn dij en bepaalde bewegingen kan ik geneens maken, zoals mijn been voldoende op tillen om mijn schoenen uit te doen.
Klinkt toch meer als een verrekking of een scheurtje in je spier, bij dat opstaan van de bank. En dan blijkbaar een spier die je bij het fietsen niet/nauwelijks gebruikt, misschien één van je adductoren. Huisarts of fysiotherapeut kan hier misschien meer duidelijkheid bij geven.
Gazelle XR4
Gazelle XR4
Het zou best eens die slanke Sartorius kunnen zijn waar ik ooit ook ens last van heb gehad. Aan TS om zijn precieze pijn te localiseren.
Ik zou er me verder niet te druk om maken en gewoon doorgaan met fietsen. Mocht het plots erge vormen aannemen dan pas een artsbezoek er tegenaan gooien (die je idd waarschijnlijk rust voor gaat schrijven en je dus niets aan hebt).
Iedereen heeft wel eens een pijntje en kreeg je kramp door een micro vezelbeschadiging.

Ik zou er me verder niet te druk om maken en gewoon doorgaan met fietsen. Mocht het plots erge vormen aannemen dan pas een artsbezoek er tegenaan gooien (die je idd waarschijnlijk rust voor gaat schrijven en je dus niets aan hebt).
Iedereen heeft wel eens een pijntje en kreeg je kramp door een micro vezelbeschadiging.

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Danny091283
- Forum-lid
Ik denk idd dat het de Sartorius is qua plaats.
Vooral dus veel blijven fietsen gelukkig
Vooral dus veel blijven fietsen gelukkig
-
Danny091283
- Forum-lid
Het viel me wel op dat ik meerdere kleine blauwe plekken heb rondom de plek waar het pijn doet.
Ik moet me been wat met mijn handen optillen zodat ik in de auto kom te zitten zodat het minder pijn doet. Best vervelend.
Ik moet me been wat met mijn handen optillen zodat ik in de auto kom te zitten zodat het minder pijn doet. Best vervelend.
Bloeduitstorting lijkt te wijzen op een spierscheur. Met zulke serieuze klachten zou ik toch maar eens je klacht bij een professional neerleggen, ipv een forum vol met eigenwijze mensenDanny091283 schreef: ↑21 aug 2017 17:20 Het viel me wel op dat ik meerdere kleine blauwe plekken heb rondom de plek waar het pijn doet.
Hij zal het in eerste instantie rust geven, maar wellicht ook pijnstilling adviseren.
Gazelle XR4
Gazelle XR4
Dan hier maar een opmerking van een eigenwijs Forum liderikkie39 schreef: ↑21 aug 2017 17:35Bloeduitstorting lijkt te wijzen op een spierscheur. Met zulke serieuze klachten zou ik toch maar eens je klacht bij een professional neerleggen, ipv een forum vol met eigenwijze mensenDanny091283 schreef: ↑21 aug 2017 17:20 Het viel me wel op dat ik meerdere kleine blauwe plekken heb rondom de plek waar het pijn doet.
Hij zal het in eerste instantie rust geven, maar wellicht ook pijnstilling adviseren.
Als de pijn niet overdreven is dan niks nakka pijnstillers. Pijnstillers worden al te veel geslikt en zijn puur symptoom onderdrukking. Juist door pijnstillers zou je de zaak dus erger kunnen maken.
Die bloeduitstortingen lijken idd het gevolg van een spierscheur(tje).
En arts bezoek is nutteloos aangezien die rust zal voorschrijven hetgeen je zelf ook kunt bedenken TENZIJ hij/zij je doorverwijst en ze een foto maken om te kijken hoe erg die spierscheuring nu daadwerkelijk is.
@Danny091283, je kramp leek dus funtioneel om een onderliggend probleem op te lossen.
Waar is die post van Erik 1.0 van de Marmotte ook alweer?
Hebbes: viewtopic.php?f=26&t=80767&start=456
Lees Erik zijn verhaal eens.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Danny091283
- Forum-lid