Alles over vakanties op én met de fiets

Dolomieten marathon 2018

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 15 jul 2017 11:37

Fietsers komen op de grote namen af. En zijn bereid er voor te betalen. Er loten dacht ik 30.000 mensen mee voor 9.000 plaatsen.

Je kunt het zelfde rondje op een andere dag gratis rijden. Maar dan mis je de organisatie met een autovrij parcours, twee heli's in de lucht, verzorging op elke top, mechanische ondersteuning, medische verzorging. En je krijgt een kledingpakket met een koerstrui en een body. Als je die twee kledingstukken in de winkel zou moeten kopen, ben je al een flink deel van het inschrijfgeld kwijt.

Ik denk dat je 'waar' voor je geld krijgt. Je krijgt iets terug voor inschrijfgeld dat een echte 'waarde' vertegenwoordigt, maar of het het allemaal echt 'waard' is dat kun je je afvragen.

Er staan nochtans voldoende alternatieven op de kalender:
http://www.dalzero.it/calendario-gran-fondo-2017/

Roelants
Forum-lid

Roelants 15 jul 2017 13:09

havana schreef: 15 jul 2017 11:01 Bij de Giordana en de Sportful heb je ook autovrij parcours en TOP verzorging. Maar dan voor nog geen 50 euro.
Ik heb de Sportful twee jaar geleden gereden. Ik zou toch niet durven zeggen dat die verkeersvrij is. Met name op de Passo Manghen was het vergeven van de moto's. Op het smalle, steile gedeelte was dat niet je dat.

Ook qua accomodatie is het daar wat krap. In Feltre zijn er niet zo veel hotels. Maar ik ben het er wel mee eens dat het een prima parcours is.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 jul 2017 16:20

De grootste waarde van de DM en de Marmotte is de naam. De fietsers kennen die ritten en kunnen wrmee thuiskomen. 'Wat heb je gereden? De Sportful of de Fausto Coppi? Nooit van gehoord.' Maar met de DM kun je scoren op feestjes. Die kennen we wel. Toch zie je een toenemend aantal mensen dat wel gewoon om zich heen kijkt op zoek naar alternatieven die in ruime mate aanwezig zijn. Ik vind het een beetje dommig om alleen die paar bekende namen te doen.

Maar goed, de TS wil de DM rijden. Gewoon bij En Route een reis boeken, want dan ben je tevens verzekerd van een startplaats. Hoewel ik meen dat ook daar al geloot moet worden. En anders eens kijken naar alternatieven. Sportful Dolomiti Race, Fausto Coppi, Granfondo Gavia e Mortirolo, Leggendaria Charly Gaul zijn ook geweldige Italiaanse granfondo's.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

honza
Forum-lid

honza 15 jul 2017 16:28

Ik vind het inschrijfgeld ook bizar worden. In 2011 betaalde ik iets van 50 euro inclusief shirt en windstopper. Voor de Marmotte geldt hetzelfde. Die was in 2013 nog 45 euro (en je krijgt nog precies hetzelfde als toen).

Tijd voor een Forumieten marathon?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 15 jul 2017 17:20

Parcours is elke dag open. Rondje rechtsom. Rondje linksom. Omgeving is prachtig. Op elke col kun je eten en drinken.
Kortom: forum-mietjes Maratona are Go!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2017 18:01

Op elke col kun je LEKKER eten en drinken, kunnen ze in Fr nog wat van leren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

bever
Forum-lid

bever 15 jul 2017 18:13

daniel1975 schreef: 15 jul 2017 18:01 Op elke col kun je LEKKER eten en drinken, kunnen ze in Fr nog wat van leren.
absoluut :)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2017 19:55

Ik heb ooit DM en LM achter elkaar gedaan. Was echt 10stappen terug in Frankrijk op het gebied van gastvrijheid, eten en koffie.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 jul 2017 01:40

Bij DM gaat een gedeelte van je inschrijving naar een goed doel. Daarnaast krijg je wel ook wat meer dan bij La Marmotte.

Marmotte 2017: 1 Bidon, 2 repen, 1 gel, 1 buisje Exttix bruistabletten, een flut tasje en wat folders en een voucher voor wat slecht eten. (misschien vergeet ik wat. ) daarnaast verzorging onderweg.

DM 2015: 1 Bidon en wat repen en sportdrank porties daarnaast: 1 Castelli ultra light klimshirt, 1 Castelli windvest. En ook verzorging onderweg. Het prijsverschil wordt door de shirts ruimschoots verklaard.

Het is veel geld maar het is ook wel een speciale ervaring.

Ter vergelijk: je kunt een marathon elke dag overal lopen of je schrijft je in voor de Marathon van New York voor 358 Dollar en daar komt dan nog een paar duizend voor reis en verblijf bij.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 16 jul 2017 14:28

Herman_N schreef: 15 jul 2017 16:20 Gewoon bij En Route een reis boeken, want dan ben je tevens verzekerd van een startplaats. Hoewel ik meen dat ook daar al geloot moet worden.
De deelnemerslijst is inmiddels off-line gehaald. Als je daar op Nederlanders zoekt, dan zie je al snel ca tien organisaties die een pakket aanbieden dat bestaat uit een aantal overnachtingen plus deelname. En Route is er daar een van. Die bedrijven kopen bij de organisatie een aantal startplaatsen in. En doen de overnachtingen en de maaltijden erbij. Die combinatie verkopen ze weer aan jou en mij. Je hoeft dan in elk geval niet meer te loten en je weet zeker dat je een startplaats hebt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2017 14:47

Alleen is het van de zotte dat de DM organisatie aan buitenlandse bedrijven dit verkoop zodat die dikke marges kunnen pakken en jij en ik moeten dringen voor een paar lullige startbewijzen.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 jul 2017 14:55

De prijzen zijn torenhoog, maar zolang er voldoende belangstelling is vinden de mensen het blijkbaar de moeite waard. Geldt ook voor de Marmotte en de ORM. Bij andere cyclo's heb ik echt geen andere beleving dan bij de DM.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Plaats reactie