Wat mij dan weer een slechte tip lijkt. Een onverwachte hobbel en je handen schieten van het stuur. Onderin de beugel heb je juist meer controle over je fiets. Op de MTB oefenen is wel aan te raden inderdaad.scottwilko schreef: ↑07 jun 2017 07:37 Als je ook een mtb hebt, ga wat technische parcoursen rijden. Daar train je heel goed de controle over je fiets. Dit helpt zeer veel in een afdaling.
Ps, ik rijd de afdaling bijna nooit onder in de beugel, maar gewoon de handen bovenop de remgrepen. Dat geeft mij het meeste vertrouwen in de fiets controle, en daar kom ik altijd goed bij de remmen.
Bij dalen vind ik ontspanning het belangrijkst. Als ik ontspannen op m`n fiets zit gaat het veel beter. Meestal is dat wel het geval, maar soms heb je van die dagen... Marmotte 2015 lukte het totaal niet, terwijl het een week eerder in de Vaujany prima liep. Maar goed, dat accepteer je dan en uiteindelijk heeft het me niet veel tijd gescheeld. De meesten die voorbij kwamen in de afdaling in het dal weer opgeveegd.