Afgescheurde achillespees
Beste lezers. Op 11 maart 2017 heb ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn achillespees volledig afgescheurd. De volgende ochtend ben ik direct geopereerd. Via een ankertje in mijn hielbot hebben ze de pees weer aan elkaar gemaakt. Vervolgens heb ik 2 weken gips gehad en daarna een achillotrain voor 6 weken. (Dit is een soort steunkous waar een hakje in zit zodat je pees minder belast wordt). Ook zat er in mijn schoen nog een extra hakje om de pees te ontzien en had ik krukken om te lopen. Inmiddels zit ik op 12 weken en 3 dagen sinds mijn operatie en gaat het lopen nog erg moeizaam. Fietsen en zwemmen gaat goed. Met lopen ervaar ik nog pijn en loop ik nog een soort van mank. Savonds zwelt mijn voet en enkel vaak op en cool ik elke avond. Ik ben nu anderhalve week in thailand en had gehoopt dat ik inmiddels wel weer normaal zou kunnen lopen. Is er iemand met ervaring? Hoe lang het ongeveer duurt voor dat je weer 'gewoon' kan lopen? Ik blijf hier nog 2 weken en daarna ga ik beginnen met fysiotherapie. Alle tips zijn welkom
.
hi,Lindsay6 schreef: ↑07 jun 2017 11:56 Beste lezers. Op 11 maart 2017 heb ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn achillespees volledig afgescheurd. De volgende ochtend ben ik direct geopereerd. Via een ankertje in mijn hielbot hebben ze de pees weer aan elkaar gemaakt. Vervolgens heb ik 2 weken gips gehad en daarna een achillotrain voor 6 weken. (Dit is een soort steunkous waar een hakje in zit zodat je pees minder belast wordt). Ook zat er in mijn schoen nog een extra hakje om de pees te ontzien en had ik krukken om te lopen. Inmiddels zit ik op 12 weken en 3 dagen sinds mijn operatie en gaat het lopen nog erg moeizaam. Fietsen en zwemmen gaat goed. Met lopen ervaar ik nog pijn en loop ik nog een soort van mank. Savonds zwelt mijn voet en enkel vaak op en cool ik elke avond. Ik ben nu anderhalve week in thailand en had gehoopt dat ik inmiddels wel weer normaal zou kunnen lopen. Is er iemand met ervaring? Hoe lang het ongeveer duurt voor dat je weer 'gewoon' kan lopen? Ik blijf hier nog 2 weken en daarna ga ik beginnen met fysiotherapie. Alle tips zijn welkom.
ik ben 4 weken geleden geopereerd. Bij mij hebben ze ipv pees hechten mijn kuitspier verbonden aan mijn hielbot middels 2 draadjes door de peesschacht. De pees zou daardoor aan elkaar moeten groeien middels bindweefsel. Daarna een gipsen brace met daarbij ook een verhoogde hak, die steeds iets lager word. Volgens de chirurg kan ik over 4-5 weken 'vrij normaal' lopen, en verwacht hij dat ik in augustus weer wat kan fietsen. Geen lange tochten of enorme beklimmingen...
Ik loop nu nog vrij mank en heb continue de neiging om mijn knie te overstrekken, ben inmiddels 2x terug geweest in ziekenhuis om die hak te verlagen en beide keren is mij geadviseerd om zo normaal mogelijk te lopen, dus continue tegen pijngrens aan maar voorkomen dat je steken krijgt. Op zich is het niet erg dat je voet dik word, dat is vocht van de beschadiging en genezing blijkbaar, daarvoor word een steunkous geadviseerd. Overigens mag ik over 4-5 weken bv nog niet de zee of een meer in om te voorkomen dat ik rare bewegingen maak over ongelijke bodem. Het is echt een klote blessure, valt mij enorm tegen... Daarnaast ook geen positieve verhalen gehoord van mensen die te snel belasten en/of bij wie de pezen ongelijke lengtes hebben.