BRM 600 Merselo (Rondje Nederland), 3 juni 2017
Ik had me voorgenomen om de eerste 300km rustig, maar efficiënt te rijden. Dat lukte goed met vanaf Kampen prima gezelshap van Gei-kek. Lekker buiten Chinees gegeten in Bolsward, waar net een criterium bezig was.
Vlak na Bolsward sloeg echter het noodlot toe en schoot mijn linker pedaal van de as. Binnenwerk was naar z'n grootje. Afscheid genomen van Gei-kek, en ploeterend met één pedaal verder naar Amsterdam. Acht uur gedaan over die 130 kilometer. Thuis in Amsterdam mijn pedalen verwisseld, en nog 1,5 uur kunnen slapen.
Snel terug naar de route, waar ik Leo tegenkwam bij CP5. Tot Breda was het pittig met de harde wind. Van daar was het 100km uitrijden tot de finish, met weinig bijzonders naast de gebruikelijke pijntjes en ellende van een lange rit.
Wel een hele mooie route trouwens. Echt mooie delen van Nederland worden aangedaan. En fietsvriendelijke paden ook. Ik was binnen na 36,5 uur. Leo 40min. Later.
Vlak na Bolsward sloeg echter het noodlot toe en schoot mijn linker pedaal van de as. Binnenwerk was naar z'n grootje. Afscheid genomen van Gei-kek, en ploeterend met één pedaal verder naar Amsterdam. Acht uur gedaan over die 130 kilometer. Thuis in Amsterdam mijn pedalen verwisseld, en nog 1,5 uur kunnen slapen.
Snel terug naar de route, waar ik Leo tegenkwam bij CP5. Tot Breda was het pittig met de harde wind. Van daar was het 100km uitrijden tot de finish, met weinig bijzonders naast de gebruikelijke pijntjes en ellende van een lange rit.
Wel een hele mooie route trouwens. Echt mooie delen van Nederland worden aangedaan. En fietsvriendelijke paden ook. Ik was binnen na 36,5 uur. Leo 40min. Later.
Laatst gewijzigd door ErnstH op 05 jun 2017 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
Mijn eerste 600-km-brevet zit er op. Een te lang verslag staat hier.
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Respect voor de mannen die dit soort ritten maken.
Ik meen zaterdagnacht (rond 01:00) een groepje van 3 voorbij heb zien komen bij Diemen langs het ARK, ze vielen op door de verlichting en de relatief hoge snelheid.
En normaal zien we om die tijd geen racefietsen meer over de dijk rijden.
Ik meen zaterdagnacht (rond 01:00) een groepje van 3 voorbij heb zien komen bij Diemen langs het ARK, ze vielen op door de verlichting en de relatief hoge snelheid.
En normaal zien we om die tijd geen racefietsen meer over de dijk rijden.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Mooi verslag, herkenbaar! Heb je toevallig een stuk met forumlid Jurian uit Oss gereden?aloisvonesterhazy schreef: ↑05 jun 2017 12:19 Mijn eerste 600-km-brevet zit er op. Een te lang verslag staat hier.
Oja, dat was dus Bolsward met die Chinees en dat criterium. Je weet wel.aloisvonesterhazy schreef: ↑05 jun 2017 12:48Wel een beetje van de route afgewekenZo wordt het een soort Elfstedentocht met Dokkum als keerpunt.
Wel stoer om gewoon door te gaan zonder pedaal.
Goed verslag had je, geeft een goed beeld van de rit.
Grappig hoe anders het is als er een paar uur tussen zit. Hut van Mie pils en de zeker de Strabrechtse heide waren uitgestorven toen ik er langs kwam.
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
Het zou wel kunnen dat hij het was, ben zijn naam even kwijt.Walter G schreef: ↑05 jun 2017 13:42Mooi verslag, herkenbaar! Heb je toevallig een stuk met forumlid Jurian uit Oss gereden?aloisvonesterhazy schreef: ↑05 jun 2017 12:19 Mijn eerste 600-km-brevet zit er op. Een te lang verslag staat hier.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Hulde! Mooi verslag om te lezen. Ik heb dit jaar een 250 kilometer-rit gefietst, en dat vond ik eerlijk gezegd wel lang genoeg.aloisvonesterhazy schreef: ↑05 jun 2017 12:19 Mijn eerste 600-km-brevet zit er op. Een te lang verslag staat hier.
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
Dat gold voor mij een jaar geleden ook, maar je kunt kennelijk meer dan je denkt. Er zijn natuurlijk tussenstappen van 300 en 400 km.robbebopper schreef: ↑06 jun 2017 11:10 Hulde! Mooi verslag om te lezen. Ik heb dit jaar een 250 kilometer-rit gefietst, en dat vond ik eerlijk gezegd wel lang genoeg.