Nieuwe look forum
- daniel1975
- Forum-lid HC
Edwin, vanwaar de keuze om niet direcr terug te kunnen naar 'actieve topics'? Je kunt nu terug naar 'uitgebreid zoeken', maar dat is niet logisch.
Verder prima te navigeren op het forum.
Verder prima te navigeren op het forum.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Precies.
In je hoofdmenu gebruik je nu een menubar
Als ik in de menubar op Mijn Topics klik, dan kom ik in Mijn Berichten (hetgeen strikt genomen iets anders is, consequente naamgeving is toch wettelijk voorgeschreven. Je komt overigens in Mijn Topics en daar klik je dan door naar Berichten.<li>
<a href="./search.php?search_id=egosearch" role="menuitem">
Mijn topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php?search_id=newposts" role="menuitem">
Nieuwe topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php?search_id=active_topics" role="menuitem">
Actieve topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php" role="menuitem">
Zoeken
</a>
</li>
<li class="responsive-menu hidden dropdown-container"><a href="javascript:void(0);" class="js-responsive-menu-link responsive-menu-link dropdown-toggle"><i class="icon fa-bars fa-fw" aria-hidden="true"></i></a><div class="dropdown"><div class="pointer"><div class="pointer-inner"></div></div><ul class="dropdown-contents"></ul></div></li>
Als ik van Mijn Topics terug wil naar het hoofdmenu van het forum, dan kan dat nu alleen via de Noodknop van de browser, mbv Page Back. Da's niet chique. Herhaal dan bovenin de Menu Bar.
Voor de andere menu items geldt het zelfde: je kunt alleen terug via de noodknop. Weggebruikers verwachten bij identieke verkeerssituaties identieke borden.
"Je vroeg om testers, die heb je gekregen
Zojuist Tapatalk maar verwijderd. Anders kon ik ineens hier niet meer inloggen.
Nieuwe layout is duidelijk. Al blijf ik de Tapatalk ondersteuning missen. Net als een directe link naar "actieve onderwerpen" (welke nu zonder inloggen niet toegankelijk is).
Verder mis ik inderdaad ook de bovengenoemde optie om naar het laatste nieuwe bericht binnen een onderwerp te gaan. Dit was zowel binnen Tapatalk als het oude forum mogelijk.
Via het symbool-linkje dat pal voor een topicnaam staat, spring je direct naar het eerste ongelezen bericht (net zoals bij het oude forum mogelijk was).
Wel vervelend is dat het begin van het eerste ongelezen bericht niet zichtbaar is, omdat de tweede menubalk (wielrennen mtb know-how video shop forum) er zogezegd overheen staat. Je zult dus telkens ietsje omhoog moeten scrollen.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Anders inloggen is leuk en het forum ziet er goed uit.
Maar ik kan via mijn mobiel (iphone 5c) niet inloggen, krijg continu de melding dat het wachtwoord of gebruikers naam onjuist is.
Maar ik kan via mijn mobiel (iphone 5c) niet inloggen, krijg continu de melding dat het wachtwoord of gebruikers naam onjuist is.
Maak joe woar
De navigatie is ronduit verwar(ren)d. Link naar discussies waar je aan hebt deelgenomen is omslachtig, haast verstopt achter diverse kliks. Menu's die op de ene paginaweergave beschikbaar zijn, zijn in de volgende ineens verdwenen. Regels tekst verdwijnen nog steeds onder de zwevende menubalk wanneer je naar het eerste nieuwe bericht springt. Bolletjes en links naar nieuwe berichten geven nog steeds redundante informatie over nieuwe berichten, maar indicatie of je aan een discussie hebt deelgenomen in het overzicht is nog steeds afwezig.
Duidelijk werk van een vormgevingsfetisjist die van gebruikersvriendelijkheid weinig kaas heeft gegeten.
Duidelijk werk van een vormgevingsfetisjist die van gebruikersvriendelijkheid weinig kaas heeft gegeten.
Vorsprung durch Pedantik
Zie mijn post op pag. 11. Denk dat het vraagteken in je gebruikersnaam het probleem is.Fietsen?altijd schreef: ↑30 mei 2017 10:30 Anders inloggen is leuk en het forum ziet er goed uit.
Duidelijk dat de navigatie en het inlogproces nog te wensen overlaat. Ik ga nog een keer met de mensen die het kunnen aanpassen om tafel.
Een beetje uitleg over waarom het zo 'niet-af' is neergezet: Ik zit op dit moment thuis met een gebroken nekwervel na een fietsongeluk. Ik ben ondertussen wel weer zover op de been dat ik vanaf de bank met een laptopje een beetje mee kan doen. Maar dit forum is dus zonder dat ik dat fatsoenlijk heb kunnen testen online gezet. En dat is nooit een goed idee
We gaan het allemaal trachten te fixen, alleen gaat het wat langzaam omdat de communicatie met onze bouwers niet zo soepel gaat. Die zijn ondertussen al weer met andere projecten bezig en ik moet ze dus van een afstandje van de noodzaak overtuigen...best frustrerend kan ik je zeggen. Slecht excuus misschien, maar dan weten jullie iig hoe de vork in de steel zit en dat het geen onwil is. Wordt vervolgd....
Een beetje uitleg over waarom het zo 'niet-af' is neergezet: Ik zit op dit moment thuis met een gebroken nekwervel na een fietsongeluk. Ik ben ondertussen wel weer zover op de been dat ik vanaf de bank met een laptopje een beetje mee kan doen. Maar dit forum is dus zonder dat ik dat fatsoenlijk heb kunnen testen online gezet. En dat is nooit een goed idee