Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuwe look forum

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 29 mei 2017 12:03

De navigatie blijft denk ik zoals deze nu is. De inlogvraag is voor mij ook nog een vraag. Kom ik op terug zodra ik meer weet.
Afbeelding | Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2017 13:28

Edwin, vanwaar de keuze om niet direcr terug te kunnen naar 'actieve topics'? Je kunt nu terug naar 'uitgebreid zoeken', maar dat is niet logisch.
Verder prima te navigeren op het forum.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 29 mei 2017 17:57

Precies.
In je hoofdmenu gebruik je nu een menubar

<li>
<a href="./search.php?search_id=egosearch" role="menuitem">
Mijn topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php?search_id=newposts" role="menuitem">
Nieuwe topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php?search_id=active_topics" role="menuitem">
Actieve topics
</a>
</li>
<li>
<a href="./search.php" role="menuitem">
Zoeken
</a>
</li>

<li class="responsive-menu hidden dropdown-container"><a href="javascript:void(0);" class="js-responsive-menu-link responsive-menu-link dropdown-toggle"><i class="icon fa-bars fa-fw" aria-hidden="true"></i></a><div class="dropdown"><div class="pointer"><div class="pointer-inner"></div></div><ul class="dropdown-contents"></ul></div></li>
Als ik in de menubar op Mijn Topics klik, dan kom ik in Mijn Berichten (hetgeen strikt genomen iets anders is, consequente naamgeving is toch wettelijk voorgeschreven. Je komt overigens in Mijn Topics en daar klik je dan door naar Berichten.

Als ik van Mijn Topics terug wil naar het hoofdmenu van het forum, dan kan dat nu alleen via de Noodknop van de browser, mbv Page Back. Da's niet chique. Herhaal dan bovenin de Menu Bar.

Voor de andere menu items geldt het zelfde: je kunt alleen terug via de noodknop. Weggebruikers verwachten bij identieke verkeerssituaties identieke borden.

"Je vroeg om testers, die heb je gekregen :idea: "

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 29 mei 2017 21:59

jansen2.0 schreef: 15 mei 2017 20:04 Waar kan ik instellen dat ik de laatste reacties eerst wil lezen, iemand?
Zojuist Tapatalk maar verwijderd. Anders kon ik ineens hier niet meer inloggen.

Nieuwe layout is duidelijk. Al blijf ik de Tapatalk ondersteuning missen. Net als een directe link naar "actieve onderwerpen" (welke nu zonder inloggen niet toegankelijk is).

Verder mis ik inderdaad ook de bovengenoemde optie om naar het laatste nieuwe bericht binnen een onderwerp te gaan. Dit was zowel binnen Tapatalk als het oude forum mogelijk.
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 30 mei 2017 09:32

JM_H schreef: 29 mei 2017 21:59
jansen2.0 schreef: 15 mei 2017 20:04 Waar kan ik instellen dat ik de laatste reacties eerst wil lezen, iemand?
[...] Verder mis ik inderdaad ook de bovengenoemde optie om naar het laatste nieuwe bericht binnen een onderwerp te gaan. Dit was zowel binnen Tapatalk als het oude forum mogelijk.

Via het symbool-linkje dat pal voor een topicnaam staat, spring je direct naar het eerste ongelezen bericht (net zoals bij het oude forum mogelijk was).

Wel vervelend is dat het begin van het eerste ongelezen bericht niet zichtbaar is, omdat de tweede menubalk (wielrennen mtb know-how video shop forum) er zogezegd overheen staat. Je zult dus telkens ietsje omhoog moeten scrollen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 30 mei 2017 10:30

Anders inloggen is leuk en het forum ziet er goed uit.
Maar ik kan via mijn mobiel (iphone 5c) niet inloggen, krijg continu de melding dat het wachtwoord of gebruikers naam onjuist is.
Maak joe woar

alien
Forum-lid

alien 30 mei 2017 12:44

De navigatie is ronduit verwar(ren)d. Link naar discussies waar je aan hebt deelgenomen is omslachtig, haast verstopt achter diverse kliks. Menu's die op de ene paginaweergave beschikbaar zijn, zijn in de volgende ineens verdwenen. Regels tekst verdwijnen nog steeds onder de zwevende menubalk wanneer je naar het eerste nieuwe bericht springt. Bolletjes en links naar nieuwe berichten geven nog steeds redundante informatie over nieuwe berichten, maar indicatie of je aan een discussie hebt deelgenomen in het overzicht is nog steeds afwezig.

Duidelijk werk van een vormgevingsfetisjist die van gebruikersvriendelijkheid weinig kaas heeft gegeten.
Vorsprung durch Pedantik

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 mei 2017 19:25

Fietsen?altijd schreef: 30 mei 2017 10:30 Anders inloggen is leuk en het forum ziet er goed uit.
Maar ik kan via mijn mobiel (iphone 5c) niet inloggen, krijg continu de melding dat het wachtwoord of gebruikers naam onjuist is.
Zie mijn post op pag. 11. Denk dat het vraagteken in je gebruikersnaam het probleem is.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 31 mei 2017 17:11

Duidelijk dat de navigatie en het inlogproces nog te wensen overlaat. Ik ga nog een keer met de mensen die het kunnen aanpassen om tafel.

Een beetje uitleg over waarom het zo 'niet-af' is neergezet: Ik zit op dit moment thuis met een gebroken nekwervel na een fietsongeluk. Ik ben ondertussen wel weer zover op de been dat ik vanaf de bank met een laptopje een beetje mee kan doen. Maar dit forum is dus zonder dat ik dat fatsoenlijk heb kunnen testen online gezet. En dat is nooit een goed idee ;-) We gaan het allemaal trachten te fixen, alleen gaat het wat langzaam omdat de communicatie met onze bouwers niet zo soepel gaat. Die zijn ondertussen al weer met andere projecten bezig en ik moet ze dus van een afstandje van de noodzaak overtuigen...best frustrerend kan ik je zeggen. Slecht excuus misschien, maar dan weten jullie iig hoe de vork in de steel zit en dat het geen onwil is. Wordt vervolgd....
Afbeelding | Afbeelding

alien
Forum-lid

alien 31 mei 2017 18:15

Oh, geloof me: ik weet precíes hoe die vork in die steel zit! 🤣
Vorsprung durch Pedantik

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 31 mei 2017 18:24

Beterschap. Excuus niet nodig, maar de uitleg is wel verhelderend.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2017 18:34

Nee_Nee schreef: 31 mei 2017 18:24 Beterschap. Excuus niet nodig, maar de uitleg is wel verhelderend.
Communiceren neemt inderdaad een heel pak wrevel weg :)

En van harte beterschap natuurlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie