Ik wil naast mijn mountainbike (die ik primair blijf gebruiken) graag een racefiets aanschaffen en ik twijfel tussen de
Canyon ULTIMATE CF SL DISC 8 (105, €1799,-) en de Canyon ULTIMATE CF SL DISC 9.0 (Ultegra, €2699,-).
Qua budget is de Ultegra geen probleem, maar ik vind het prijsverschil vrij groot en ik vraag me af of ik veel ga merken van het verschil tussen Ultegra en 105.
Zijn daarnaast de wielen en het gewicht zoveel beter bij de Ultegra dat die het prijsverschil rechtvaardigen?
Canyon Ultimate 105 of Ultegra
Dat is inderdaad een groot verschil, 900 euro.
Het verschil in wielen is ongeveer 250 euro (155 voor de aksiums en 400 voor de DT Swiss), dan zou de meerprijs voor Ultegra 650 euro zijn (rest van de onderdelen zijn volgens mij identiek).
Zelf zou ik dat er voor over hebben, maar dat komt omdat de remhendels van de 105 groep zo lelijk zijn; die van Ultegra zien er zoveel beter uit!
Vraag me af of je veel verschil gaat merken in werking van schakelen, ik heb zelf de 105 groep en die schakelt snel en soepel, maar ik mis wel een klein beetje gevoel (een duidelijkere klik oid), wellicht is dat bij Ultegra meer aanwezig.
Het verschil in wielen is ongeveer 250 euro (155 voor de aksiums en 400 voor de DT Swiss), dan zou de meerprijs voor Ultegra 650 euro zijn (rest van de onderdelen zijn volgens mij identiek).
Zelf zou ik dat er voor over hebben, maar dat komt omdat de remhendels van de 105 groep zo lelijk zijn; die van Ultegra zien er zoveel beter uit!
Vraag me af of je veel verschil gaat merken in werking van schakelen, ik heb zelf de 105 groep en die schakelt snel en soepel, maar ik mis wel een klein beetje gevoel (een duidelijkere klik oid), wellicht is dat bij Ultegra meer aanwezig.
Losse DT-Swiss R23 DB wielen kosten zo'n 400 euro op internet en het prijsverschil tussen een complete ultegra of 105 groep was de afgelopen jaren tussen 250 en 300 euro.
Jij bepaald of het verschil in prijs te rechtvaardigen is.
Ik zou het prijsverschil bijvoorbeeld uitgeven aan andere wielen.
Jij bepaald of het verschil in prijs te rechtvaardigen is.
Ik zou het prijsverschil bijvoorbeeld uitgeven aan andere wielen.
Voor die duidelijke klik moet je bij Sram of Campa zijn.
Ik zou voor 105 gaan en een mooi setje wielen kopen of laten spaken.
Campagnolo Ultra Dork
-
wouterkaas
- Forum-lid
Wat betreft waar voor je geld zou ik absoluut voor de 105 met dan nieuwe wielen gaan.
Lastig met die (disc) shifters van de 105. Qua looks zien ze er lomp uit en je kunt jezelf afvragen of dit je dwars gaat zitten. Aan de andere kant spreek ik uit ervaring dat ze wel heel erg fijn in de hand liggen, ook ten opzichte van de remhendel.
Wat vind je zelf van de shifters? Als je ze mooi/oke vindt: ga voor de 105. Vind je ze niet zo mooi? Vraag jezelf af of je daarmee kunt leven (op de langere termijn en zo nee, lekker de Ultegra kopen.
Lastig met die (disc) shifters van de 105. Qua looks zien ze er lomp uit en je kunt jezelf afvragen of dit je dwars gaat zitten. Aan de andere kant spreek ik uit ervaring dat ze wel heel erg fijn in de hand liggen, ook ten opzichte van de remhendel.
Wat vind je zelf van de shifters? Als je ze mooi/oke vindt: ga voor de 105. Vind je ze niet zo mooi? Vraag jezelf af of je daarmee kunt leven (op de langere termijn en zo nee, lekker de Ultegra kopen.
-
wouterkaas
- Forum-lid
Zijn de schijven zelf van 105 en Ultegra uitwisselbaar? Dan zou je dat vrij eenvoudig op kunnen lossen