Pakket beschadigd en zoekgeraakt: wiens verantwoordelijkheid?
Het gaat natuurlijk niet om de webshop maar om DHL. Een geweigerd pakket gewoon bij iemand op de stoep pleuren kan echt niet. Stel je voor dat iemand het pakket gejat had. Je het het pakket ook gewoon naar binnen kunnen halen en de webshop het verder met DHL kunnen laten uitvechten.
Campagnolo Ultra Dork
-
Deleted_User
- Forum-lid
Dat laatste, lijkt me. Ik heb hen letterlijk gezegd dat ik geen retourzending wil aanmaken omdat ik daarmee eigendom van pakket zou accepteren.
t.a.f.k.a.e.h.
Een tijdje terug werkte ik bij een bedrijf dat verzendingen deed via DHL. Elke dag moest ik handmatig 10-20 mensen terugbetalen omdat hun pakketten beschadigd waren, kwijt waren, producten ontbraken, handtekening voor ontvangst niet klopte, 1x 3 steden verderop bezorgd was, pakket was ontvreemd door de buren...
Waanzin was dat, maar DHL vergoed al deze fouten wel aan de vervoerder. Uiteindelijk. Waarbij uiteindelijk ook "zo'n 2 jaar later" kan betekenen.
Overigens was het ook daar standaard zo dat terugbetalingen pas geautoriseerd werden als het pakket terug ontvangen was, tenzij DHL aangaf dat het pakket niet meer bestond: pas in zo'n geval kon ik de terugbetaling in gang zetten.
Waanzin was dat, maar DHL vergoed al deze fouten wel aan de vervoerder. Uiteindelijk. Waarbij uiteindelijk ook "zo'n 2 jaar later" kan betekenen.
Overigens was het ook daar standaard zo dat terugbetalingen pas geautoriseerd werden als het pakket terug ontvangen was, tenzij DHL aangaf dat het pakket niet meer bestond: pas in zo'n geval kon ik de terugbetaling in gang zetten.
Bij die pakketdiensten verdwijnen dagelijks zoveel pakketten dat je er de nodige 40 footers mee kunt vullen.
Maar het kan allemaal. Ik laat duurdere pakketten om die reden al niet meer thuisbezorgen, ik haal ze zelf op bij een distributiepunt.
Maar het kan allemaal. Ik laat duurdere pakketten om die reden al niet meer thuisbezorgen, ik haal ze zelf op bij een distributiepunt.
Be that as it may, ik heb in alle jaren dat ik bij webshops bestellingen doe toch zelden problemen gehad met PostNL. En ik zou mezelf toch wel een grootverbruiker willen noemen. Ik durf de stelling wel aan dat de pakketdienst van DHL aanmerkelijk slechter presteert dan die van PostNL.
t.a.f.k.a.e.h.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zweer hier bij PostNL.
Daaronder DPD
Dan DHL (de vaste kerel is prima vent)
...
Hele tijd niks
........
FedEx by far de slechtste. Kutbedrijf die bezorgingen verzint, afspraken niet nakomt, geen briefjes achterlaat, etc.
Daaronder DPD
Dan DHL (de vaste kerel is prima vent)
...
Hele tijd niks
........
FedEx by far de slechtste. Kutbedrijf die bezorgingen verzint, afspraken niet nakomt, geen briefjes achterlaat, etc.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!