Canyon Endurace AL 7.0 disc
Het klopt wat jullie zeggen over het grote verschil in stack tussen de twee maten. Ik sta zeker open voor andere merken die prijs/kwaliteit ongeveer hetzelfde bieden. Zelf keek ik al online naar de Cube Attain SL Disc en de Giant Contend SL1 of de Trek Domane ALR 5.0 disc. Deze merken kan ik makkelijker eens bekijken en testen in de winkel. Voor Canyon moet ik al even de verplaatsing naar Koblenz maken (toch gauw een 400km enkele reis ).
De stack komt overeen met de M. Hoewel, lengte balhoofd komt meer in de buurt van de L; Wordt de stack op dezelfde wijze gemeten? Hoe veel spacers heb je nu? Hoe veel bedraagt de drop?
Wil je hetzelfde zitten op je disc racer of iets rechter?
De reach van de M is heel wat korter, wat is lengte van je stuurpen?
Wil je hetzelfde zitten op je disc racer of iets rechter?
De reach van de M is heel wat korter, wat is lengte van je stuurpen?
Ik heb nu een 3.5cm spacer en met de headset cup onderaan erbij is dat in totaal 5cm , de drop is 10.5cm. De huidige stuurpen is 110mm (standaard stuurpen). Ik heb nu soms last van lage rugpijn ( alleen als ik veel kracht moet zetten bij klimmen of tegenwind ) dus misschien moet ik wat rechter zitten ?
Nu 3.5cm spacers betekent dus dat een M niet gaat werken.
Met 1,5cm spacers (Canyon heeft standaard een 5mm topcap) zit je op een L op een paar mm na gelijk aan de Impulso. Je heb dus ruimte om hoger, lager, korter en dieper te gaan zitten. Dat lijkt mij een redelijk veilige online aankoop.
Overigens komt lage rugpijn zelden door te diep zitten. Vaak komt dit door te kort te zitten maar dat lijkt mij dan weer hier niet aan de orde want echt kort zit je niet.
@Gene, Canyon heeft een wat langere vork dan de meeste andere merken, vandaar die kortere balhoofdbuis.
Met 1,5cm spacers (Canyon heeft standaard een 5mm topcap) zit je op een L op een paar mm na gelijk aan de Impulso. Je heb dus ruimte om hoger, lager, korter en dieper te gaan zitten. Dat lijkt mij een redelijk veilige online aankoop.
Overigens komt lage rugpijn zelden door te diep zitten. Vaak komt dit door te kort te zitten maar dat lijkt mij dan weer hier niet aan de orde want echt kort zit je niet.
@Gene, Canyon heeft een wat langere vork dan de meeste andere merken, vandaar die kortere balhoofdbuis.
Campagnolo Ultra Dork