Campagnolo remmen vraag
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Duidelijk, scheelt weer een investering.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Ik zou in jouw geval alleen vervangen wat echte versleten is. Dus alleen de derailleurs.scottwilko schreef:Even inbreken in dit topic om niet weer een nieuw topic te starten.
Mijn huidige Campagnolo Veloce groep is ondertussen 12 jaar oud, en vertoont duidelijke sporen van slijtage. (lees speling op de derailleurs)
Die ben ik nu aan het vervangen, maar daar gaat dit topic niet over.
Ga ik een groot verschil (of überhaupt verschil) merken als ik de remmen van Veloce ga vervangen door exemplaren uit de Centaur groep? Of is dit enkel een verschil in looks en gewicht, maar geen verschil in doseerbaarheid of remkracht.
ik heb Campagnolo Athena remmen (model 2012), voor in dual en achter in single uitvoering. Bewust gekozen vanwege de betere doseerbaarheid, was ook ietsje goedkoper en scheelt een paar grammen. De ruimte voor de band maakt niet uit (bij Athena in ieder geval niet). Centreren gaat bij beide super gemakkelijk,
Ik vind overigens het rem-open systeem van Campa, bij de remgrepen zelf, heel fijn. Kan me soms verbazen over shimano-rijders die met van die half-open remmen rijden. Bij een noodstop zou dat heveltje op de rem toch verder open kunnen klappen?
Ik vind overigens het rem-open systeem van Campa, bij de remgrepen zelf, heel fijn. Kan me soms verbazen over shimano-rijders die met van die half-open remmen rijden. Bij een noodstop zou dat heveltje op de rem toch verder open kunnen klappen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee dat kan niet. Je kan het hendeltje prima gebruiken om de remmen verder open of dichter te stellen. Bij koersen in de regen is het handig, je draait je remmen voor de koers strakker, maar zet het hendeltje open. Als de remblokken excessief slijten kan je zelf met de meest verkleumde vingers de remmen strakker krijgen.
In 2008 hadden ook de Chorus remmen nog de "micro ball bearings" zoals campa het noemt.
Nu is dat alleen nog het geval bij de Record en Super Record.
Ik heb gezien dat vanaf 2017 het model veranderd is, de single-pivot achterrem is weer verdwenen uit de groepen. Het zijn nu beide duals maar de achterrem is wel lichter.
Nu is dat alleen nog het geval bij de Record en Super Record.
Ik heb gezien dat vanaf 2017 het model veranderd is, de single-pivot achterrem is weer verdwenen uit de groepen. Het zijn nu beide duals maar de achterrem is wel lichter.
- boswielrenner
- Forum-lid
Voordeel van single pivot is dat je net wat meer ruimte voor 25mm banden hebt (bij bepaalde frames).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Inderdaad, je hebt gelijk. Geld enkel voor de Chorus.chrissiewizzie schreef:Je kan bij Campa Record en Super Record nog steeds kiezen of je dual-pivot voor en achter wil, of dat je achter single-pivot wil (differential brakes optie).
Bij Chorus en lager is het nu dual-pivot voor en achter helaas.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Nog een vraag over de remmen.
Ik zag dat mijn remblokjes zo goed als einde leven zijn, dus ik moet nieuwe. Bij mijn veloce remmen zitten er nu nog vaste blokjes onder, welke ik wil vervangen door exemplaren met inschuifblokjes.
Nu zie ik van BBB exemplaren staan die specifiiek voor Campa zijn naast exemplaren voor Shimano Sram. Ik dacht toch dat de aansluiting aan de remmen hetzelfde was? Want bij overige merken zie ik eigenlijk alleen maar staan dat die voor Shimano Sram geschikt zijn, kan ik die dan niet gebruiken?
Nogmaals ter info het gaat dus om het hele pakket, dus houders met blokjes.
Ik zag dat mijn remblokjes zo goed als einde leven zijn, dus ik moet nieuwe. Bij mijn veloce remmen zitten er nu nog vaste blokjes onder, welke ik wil vervangen door exemplaren met inschuifblokjes.
Nu zie ik van BBB exemplaren staan die specifiiek voor Campa zijn naast exemplaren voor Shimano Sram. Ik dacht toch dat de aansluiting aan de remmen hetzelfde was? Want bij overige merken zie ik eigenlijk alleen maar staan dat die voor Shimano Sram geschikt zijn, kan ik die dan niet gebruiken?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoezo helaas?chrissiewizzie schreef: Bij Chorus en lager is het nu dual-pivot voor en achter helaas.
Ze moeten toch iets doen om Chorus zwaarder te maken
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik kocht voor mijn Veloce remmen deze:scottwilko schreef:Nog een vraag over de remmen.
http://www.trivio.eu/nl/webshop/race/fi ... t-race/77/
Even opppassen, Campagnolo remblokhouders voor de duurdere remmen passen niet in Veloce remhoeven (sleuf te smal), die Trivio's dus wel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Die zijn gelijk een heel klap goedkoper ook dan de BBB variant.
Maar op die site van Trivio zie ik dan dus weer andere exemplaren geschikt voor Campa. Zijn dat dan exemplaren met grotere bout? En is de bout voor Veloce remhoeven dan hetzelfde als die van Shimano? of zit daar ook weer verschil in.
Maar op die site van Trivio zie ik dan dus weer andere exemplaren geschikt voor Campa. Zijn dat dan exemplaren met grotere bout? En is de bout voor Veloce remhoeven dan hetzelfde als die van Shimano? of zit daar ook weer verschil in.