Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nog één keer 'gek' doen

arnold
Forum-lid

arnold 13 nov 2016 18:55

Beetje jammer weer. Komt iemand van 65 jaar oud vragen stellen over de aanschaf van een fiets, komt de forumpolitie weer aanzetten. Moet altijd een beetje lachen om die recreatierijders (want dat is het gros hier) die denken dat ze wereldprof zijn en andere mensen de maat nemen over snelheid en het soort fiets waar iemand op rijdt/mag rijden.

Volgens mij is het belangrijkste plezier hebben met fietsen en een mooie fiets draagt daar aan bij
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 13 nov 2016 19:22

DE TS stelde gewoon wat technische vragen en als ik dat verhaal zo lees heeft ie nul interesse in Pina of Bling. en wil ie eigenlijk helemaal niet "gek"doen.

PS , wat beweegt lui om hun "veestapel" onder iedere post te vermelden?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

arnold
Forum-lid

arnold 13 nov 2016 19:31

Keezx schreef: PS , wat beweegt lui om hun "veestapel" onder iedere post te vermelden?
Kuddegedrag.
En ik doe er zelf aan mee :mrgreen:
Orbea Orca M35I
CaadX Ultegra

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 13 nov 2016 19:44

ik ook.

Je kunt er ook een quasi filosofische tegeltjeswijsheid plaatsen, maar ach, ik dacht laat ik Keezx eens op stang jagen.

arnold
Forum-lid

arnold 13 nov 2016 20:46

robbebopper schreef:ik ook.

Je kunt er ook een quasi filosofische tegeltjeswijsheid plaatsen, maar ach, ik dacht laat ik Keezx eens op stang jagen.
:mrgreen:
Orbea Orca M35I
CaadX Ultegra

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 nov 2016 11:50

Ik weet niet of ik mij moet aangesproken voelen, maar mijn reactie was er eentje van:
Pas op of je zal nog wel een paar keer gek moeten doen in jouw leven! Een aanmoediging dus om nog lang te blijven fietsen. Het topic klonk een beetje alsof de TS bijna dood is...
Terwijl je leven (na je pensioen) pas echt begint! :)

ps: als je zoals Keez in iedere reactie een tegeltjeswijsheid post, is het natuurlijk moeilijk kiezen wat je in onderschrift zet. Mijn onderschrift is al even gedateerd, ik zal het speciaal voor Keez updaten! ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 nov 2016 12:41

Ik post nooit tegeltjeswijsheden.
Herhaal dit niet onnodig

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 14 nov 2016 13:06

Keezx schreef: PS , wat beweegt lui om hun "veestapel" onder iedere post te vermelden?
Dat gaat vanzelf Kees, hoef je maar een keer te doen en dan staat het er automatisch elke keer onder. :like: Net zoiets als een e-bike aanschaffen lijkt me; een keer moeite doen en dan gaat het voortaan vanzelf. :D Maar dat heeft dan weer niks met schijfremmen te maken.. :oops:
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 nov 2016 13:09

Hoe je dat doet, tsja da's niet zo moeilijk, maar waarom?
Herhaal dit niet onnodig

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 nov 2016 13:13

Keezx schreef:Hoe je dat doet, tsja da's niet zo moeilijk, maar waarom?
Misschien wel bijna om dezelfde reden dat jij overal aan moet geven hoe hard je wel niet kunt? ;)

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 14 nov 2016 13:36

Musicmaestro schreef:
daclimber schreef:Als je als 65-jarige nog één keer gek wilt doen op fietsgebied, rest je maar één ding: een Pinarello kopen ;)
en dan de Alpe D'Huez oprijden... manmanman, met bosjes tegelijk ingehaald afgelopen zomer op mijn oude Koga van ruim 9 kg (als het er geen 10 is; nooit opgemeten) :shock:
Mmmm misschien bedoelt hij eigenlijk wel dat HIJ is ingehaald :-)

Zonder gekheid, volgens mij is TS een fietser die al heel wat jaren fietst, langer dan menigeen op het forum (ik zie een RIH van 50 jaar oud bijvoorbeeld).

Ik heb helaas geen ervaring met schijfremmen. Maar wat bedoel je met 'gek' doen? Ik zou gewoon wat modellen bekijken en proberen. Welke fiets moet de nieuwe gaan vervangen? Wat voor soort upgrade zou je willen? Je lijkt al een vast omlijnd idee te hebben welke fiets je wilt hebben. Passen en proberen zou ik zeggen :-)

sillah75
Forum-lid

sillah75 15 nov 2016 19:58

Ernie C. schreef:En wat maakt dat uit? Mag je ook alleen maar BMW rijden als standaard 30km/h te hard rijdt? Mag je alleen maar een dikke geluidsinstallatie hebben als je de godganse dag Diana Krall uit je luidsprekers knalt?

Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij op rijdt, waar en op welk tempo.
+1

Het feit dat je het doet en er plezier aan beleeft ? is het belangrijkste

Plaats reactie