Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

low budget fietsen

leenpol
Forum-lid

leenpol 01 jun 2010 18:51

Ik heb zelf ook jaren op een betaalbare hybride gereden. Wilde graag een mooie racer. Drie jaar lang wat geld opzij gezet om mijn fiets bij elkaar te krijgen. Vorige week eindelijk mijn nieuwe fiets gekocht. Daar zitten nu mijn spaarcenten, geld van het fietsenplan en mijn vakantiegeld in.
Trek je niets aan van mensen die menen je fiets te moeten afkraken. Ik kreeg vage opmerkingen over mijn spd-pedalen op mijn racer. Zou mtb-spul zijn. Maar geld op voor nieuwe schoenen is er even niet. Dus doe ik het met de mtb-schoenen die ik op mijn hybride gebruikte. Ik spaar rustig verder voor een paar nieuwe schoenen en pedalen. Trek je eigen plan, heb dromen en idd speur het internet af naar betaalbare spullen. En voor velen geldt "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak". Gaat voor mij nog niet op gelukkig. Ben reuze blij met mijn fiets.
Veel fietsplezier.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

diederikje
Forum-lid

diederikje 01 jun 2010 18:58

jah dat gedoe over spd pedalen en de verkeerde schoenen voor op je racefiets.
ik heb ok spd pedalen op mijn fiets. nou en? het loopt zoveel makkelijker EN je kunt je schoenen aan met spinning/RPM. hoef je niet steeds aan andere schoenen te wennen!
laat mij maar fietsen!

chemist
Forum-lid

chemist 10 jun 2010 21:05

Mooiste opmerking vond ik nog van iemand die bovenop Alpe d"huez total los op zijn carbon fiets aankwam en zei: Shit ik moet nog steeds zelf trappen!

Its all about fun en dat kun je op elk frame hebben :).
Niets is waar en zelfs dat niet

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 17 jun 2010 02:29

Aanschaf van de spulletjes om te kunnen fietsen kost wel wat geld.
Maar aan de andere kant bespaar je ook poen door minder met de auto te doen...! :-)
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

marlie81
Forum-lid

marlie81 19 jun 2010 00:29

[quote="janjari"]
In de reacties hier bemerk ik enige tegenstrijdigheid. Enerzijds doen mensen hun beklag over reacties van anderen over hun goedkopere materiaal. Anderzijds worden mensen met dure fietsen en fietskleding veroordeeld. Vreemd, immers je wilt zelf graag dat je geen commentaar krijgt op de manier waarop je je sport uitoefent. Laat mensen die er wel veel geld aan willen uitgeven dat dan ook helemaal zelf weten. Daar is iedereen toch helemaal vrij in?

[/quote]

Ik ben het met bovenstaande ook wel heel erg eens. Ik heb zelf geen dure fiets en ook absoluut niet de intentie om dat in de toekomst te veranderen, maar als mensen plezier uit mooi c.q. duur materiaal halen dan is dat ook helemaal goed. Zo lang we elkaar maar in de waarde laten en niet gaan proberen om onszelf superieur te voelen door de keuzes die we gemaakt hebben (of de mogelijkheden die je hebt financieel gezien).

En uiteindelijk zijn het altijd je eigen benen die het moeten doen...

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 19 jun 2010 22:36

[quote="henpaden"]Aanschaf van de spulletjes om te kunnen fietsen kost wel wat geld.
Maar aan de andere kant bespaar je ook poen door minder met de auto te doen...! :-)[/quote]

Maar wat dan als je geen auto hebt.......
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 21 jun 2010 21:27

[quote="janjmagic"][quote="henpaden"]Aanschaf van de spulletjes om te kunnen fietsen kost wel wat geld.
Maar aan de andere kant bespaar je ook poen door minder met de auto te doen...! :-)[/quote]

Maar wat dan als je geen auto hebt.......[/quote]

Voor hen die veel gebruik maken van brommertje, motorfiets of openbaar vervoer.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie