Vandaag naar de BikeMotion beurs geweest en ik heb besloten toch het budget te verhogen om een aantal redenen. Dat wil niet zeggen dat ik een nieuw model ga aanschaffen (de jaren vind ik niet echt doorslaggevend wanneer alles technisch in orde is zoals balhoofd, remmen etc.etc.)
Gezien mijn lengte moet ik eigenlijk alles heel actief uittesten, zoals hierboven ook wel werd vermeld. Dat heeft niet zozeer te maken met mijn benen maar eerder de afstand tot het stuur. Ieder merk heeft die verhouding weer anders liggen, vooral bij vrouwen modellen. Verder ligt het technische allemaal vrij dicht bij elkaar, dan is het vooral een kwestie van smaak. Tenminste dat is mijn indruk van vandaag.
Gevoelsmatig sluit ik mij aan bij @Ypuh betreffende mijn keuze om toch voor de 105 te gaan. Al ken ik genoeg mensen die ook tevreden zijn over Tiagra dus ik stel deze ook niet ter discussie. Praktisch hoop ik er wel lang mee te doen, en niet over drie jaar weer een hele zoektocht te starten vandaar.
Ik realiseer mij ook net dat banden, zadel etc. ook een hele discussie kan geven. Zoveel merken even zoveel smaken. Dan helpt een beurs ook niet echt
Ik dank jullie tot zover, want mijn beeld is helder dankzij nuchter advies van jullie kant. Nu op het einde van het seizoen is het gewoon goed speuren en dan komt het vast wel goed!