Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijnlijke huid rond kruis

thelemon
Forum-lid

Gebruikersavatar thelemon 18 apr 2011 23:40

Ik heb zaterdag vaseline gesmeerd zowel op de huid als op de zeemnaden. Talkpoeder een beetje op de hele zeem gestrooid, misschien overkill, maar kwaad zal het nooit kunnen. Dat absorbeert namelijk vocht. Ik heb nu een Selle San Marco zadel (goedkoop) wat verder nooit is aangemeten oid, gewoon het eerste het beste dat ik toen kon krijgen.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 19 apr 2011 00:19

[quote="superrose"][quote="Amclassic-fan"]Dit schuren in je lies kan een gevolg zijn van een broek die z'n tijd heeft gehad of gewoon te groot is. Als de broek het probleem niet is dan gewoon smeren, meestal is na enige tijd smeren ook niet meer nodig, omdat de huid zich heeft aangepast.[/quote]

Klopt, ik heb 1 bioracer broek die optrekt, dan heb ik het extra erg en verder accepteer ik nou gewoon dat het er een beetje rood uitziet. last heb ik er niet van en een eventueel nieuw vriendje moet maar op de koop toe nemen dat dat zo is, ja toch, ik heb ook geen dikke reet door het fietsen LOL[/quote]

Ik heb hier ook last van als ik beenstukken onder mijn broek draag, erg vervelend en pijnlijk.

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 19 apr 2011 02:54

De optie om je zadel aan de voorkant een pietsje naar beneden te kantelen had ik nog niet gehoord hiero. Gewoon net niet helemaal waterpas zetten dus.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 apr 2011 10:25

[quote="Nieuweling"][quote="superrose"][quote="Amclassic-fan"]Dit schuren in je lies kan een gevolg zijn van een broek die z'n tijd heeft gehad of gewoon te groot is. Als de broek het probleem niet is dan gewoon smeren, meestal is na enige tijd smeren ook niet meer nodig, omdat de huid zich heeft aangepast.[/quote]

Klopt, ik heb 1 bioracer broek die optrekt, dan heb ik het extra erg en verder accepteer ik nou gewoon dat het er een beetje rood uitziet. last heb ik er niet van en een eventueel nieuw vriendje moet maar op de koop toe nemen dat dat zo is, ja toch, ik heb ook geen dikke reet door het fietsen LOL[/quote]

Ik heb hier ook last van als ik beenstukken onder mijn broek draag, erg vervelend en pijnlijk.[/quote]

Ja en dat hebben wel meer mensen geloof ik, ik zie zoveel mensen die hun beenstukken dus maar over hun broek doen. Met vermarc heb ik het niet zo, dat randje onderaan is toch net even van een ander materiaal en ik heb het idee dat het materiaal van de broek zelf ook meespeelt.

Mijn ene bioracer broek waar het het ergst mee is heeft wat dunnere stof.

De vermarc broeken waar ik nu mee rijd hebben dikkere steverige stof en dat blijft beter zitten.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 19 apr 2011 12:21

ik rij ook met Vermarc broeken dus daaraan zal het in mijn geval niet liggen. Ik los het dan maar op door preventief plakkers te plakken op mijn liesstreek als ik met beenstukken ga rijden.

jannak
Forum-lid

jannak 20 apr 2011 11:35

Dit wil in veel gevallen nog wel eens helpen:
http://www.reskin-xl.nl/nl/alle-producten/bike-patch
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

thelemon
Forum-lid

Gebruikersavatar thelemon 20 apr 2011 16:47

Dat ziet er wel veelbelovend uit, heeft iemand praktijkervaring hiermee?

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 20 apr 2011 17:06

@TheLemon,

Zoals je het beschrijft heb ik vergelijkbare klachten gehad. Wat bij mij hielp was het plaatselijk scheren.
Ik heb (geheel proefondervindelijk) gemerkt dat de haren, wanneer ze bezweet zijn, in elkaar draaien/klitten, wat een trekkend, brandend gevoel gaf. Na het scheren geen centje pijn meer. Wanneer ik weer te lang wacht om te scheren, wordt ik vanzelf weer aan een scheermoment herrinnerd.
Ook al heb ik me vooraf goed ingezalfd, bij te lange haren treedt de irritatie toch na ca. 3 uur in het zadel op.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

tinot
Forum-lid

tinot 21 apr 2011 16:01

[quote="Sprong"]wat het allemaal is dat heeft google me allang uitgelegd, alleen opzoek naar tips van andere fietsers.. huisartsje is idd ook een optie
[/quote]

Heb daar ook met enige regelmaat last van. Direct afplakken met steriel gaasje met (zwarte) zink/teer zalf helpt bij mij met een paar dagen. Dat vastplakken van het gaasje aan het lichaam zou ik dan met huidvriendelijke tape doen... (het verschil met gewoon tape merk je anders wel...).
"Trappen moet je toch"

jannak
Forum-lid

jannak 28 apr 2011 20:57

[quote="TheLemon"]Dat ziet er wel veelbelovend uit, heeft iemand praktijkervaring hiermee?[/quote]

Ja, mijn hele mountainbike team rijd er mee tijdens marathons of meerdaagses. Het werkt zeggen ze.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ckeckin
Forum-lid

ckeckin 01 mei 2011 22:44

[quote="jan nak"]Dit wil in veel gevallen nog wel eens helpen:
http://www.reskin-xl.nl/nl/alle-producten/bike-patch
[/quote]

[quote="jan nak"][quote="TheLemon"]Dat ziet er wel veelbelovend uit, heeft iemand praktijkervaring hiermee?[/quote]

Ja, mijn hele mountainbike team rijd er mee tijdens marathons of meerdaagses. Het werkt zeggen ze.[/quote]

Is dat eenmalig gebruik of kunnen ze meerdere keren gebruikt worden ?

thelemon
Forum-lid

Gebruikersavatar thelemon 03 mei 2011 02:01

Hallelujah! Ik heb van onderen eens wat weggeschoren en na een paar (relatief korte) ritjes in zweetweer, zonder vaseline, geen last! Ik voelde nog wel waar het een beetje rauw aanvoelde, maar niet meer zo pijnlijk als voorheen.
Ik ben helaas gezegend met behoorlijke haargroei overal behalve bovenop mijn hoofd, dus ik ga nog wat meer wegscheren daaronder en dan icm een beetje smeren heb ik goede hoop.

Plaats reactie