Ook dat effect is snel verdwenenvincent75 schreef:Een mooie wielset motiveert om meer te trainen. Door deze toename in training ga je beter fietsen met als resultaat sneller klimmen. Dus...... een mooie lichte wielset helpt wel degelijk om sneller te klimmen.
Ga ik met andere wielen sneller klimmen?
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
What makes the boat go faster?
En hoe lang duurt dat effect. Als je steen kapot aan het klimmen bent denk ik dat je de bling bling van die iets lichtere wielen snel vergeten bent.vincent75 schreef:Een mooie wielset motiveert om meer te trainen.
Nee, neem dan een vliegwiel
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
djatwork69
- Forum-lid
heb de Fulcrum racing 3 besteld bij Mantel, ben benieuwd
Bergop is de zwaartekracht de beperkende factor. (Naast je conditie).djatwork69 schreef:Ik heb nu een fulcrum 7 set, wil een 3 set aanschaffen.
Is dit echt nuttig? Ik heb een Cervelo, weeg 62 kg - 178cm. Ik rij vooral klimritten. Ik hoor zoveel, de ene zegt dat het een verschil kan maken, de andere dat het totaal geen verschil maakt in snelheid bergop rijden. Wat zijn jullie bevindingen? Is de investering te verantwoorden of is het eerder een 'Uitzicht' keuze?
Hoeveel lichter is de combinatie fiets en fietser als je lichtere wielen neemt?
En hoeveel scheelt dat percentueel?
Mijn raming komt overeen met wat hierboven staat: waarschijnlijk scheelt het 10sec op de beklimming van l'Alpe d'Huez.
-
djatwork69
- Forum-lid
ze zijn besteld, tis dus te laat. Volgens vele is het plezieriger rijden met betere wielenNee Nee schreef:Bergop is de zwaartekracht de beperkende factor. (Naast je conditie).djatwork69 schreef:Ik heb nu een fulcrum 7 set, wil een 3 set aanschaffen.
Is dit echt nuttig? Ik heb een Cervelo, weeg 62 kg - 178cm. Ik rij vooral klimritten. Ik hoor zoveel, de ene zegt dat het een verschil kan maken, de andere dat het totaal geen verschil maakt in snelheid bergop rijden. Wat zijn jullie bevindingen? Is de investering te verantwoorden of is het eerder een 'Uitzicht' keuze?
Hoeveel lichter is de combinatie fiets en fietser als je lichtere wielen neemt?
En hoeveel scheelt dat percentueel?
Mijn raming komt overeen met wat hierboven staat: waarschijnlijk scheelt het 10sec op de beklimming van l'Alpe d'Huez.
Tsjaa, als velen het zeggen, dan is het beslist waar. Maar je vroeg of het sneller was. Maar als het plezieriger is, is het ook ok. Veel plezier in elk geval.djatwork69 schreef:ze zijn besteld, tis dus te laat. Volgens vele is het plezieriger rijden met betere wielen
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 17 aug 2015 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Inderdaad gewoon een psychiater raadplegen is efficienteramclassic-fan schreef:Je mag het na rekenen Ruud, het zit gewoon tussen de oren.
-
djatwork69
- Forum-lid
heb de wielen, nu zie ik dat er een shimano 11 speed body opstaat, ik heb momenteel 10 speed Ultegra.
2 vragen:
- kan ik mijn 10 speed op die body monteren?
- kan ik een 11 speed monteren en gaat dit werken met mijn 10 speed ketting?
2 vragen:
- kan ik mijn 10 speed op die body monteren?
- kan ik een 11 speed monteren en gaat dit werken met mijn 10 speed ketting?
- Infinito GB
- Forum-lid
Voor 10s op een 11s body kan er een extra spacerring gemonteerd worden. Als het goed is wordt deze bij de wielen geleverd. Deze moet je samen met de spacerring van de cassette gebruiken, dacht ik.