Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Krijg fietsband niet van velg

Jbplap
Forum-lid

Jbplap 13 mei 2015 00:53

Haakse slijper als hij echt niet wil.

had toen ook een oude band die er zelfs met 40cm lange levers niet af wou (die bogen nog om).
Uiteindelijk een half uur slijpen met de haakse slijper en hij was er eindelijk af :D

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 13 mei 2015 10:49

Jbplap schreef:Haakse slijper als hij echt niet wil.

had toen ook een oude band die er zelfs met 40cm lange levers niet af wou (die bogen nog om).
Uiteindelijk een half uur slijpen met de haakse slijper en hij was er eindelijk af :D
Een half uur slijpen met de haakse slijper. :lol: :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 mei 2015 11:16

Band van gehard staal??? Snij gewoon die band door en knip, bij aanwezigheid van staaldraad, deze gewoon door met een flinke nijptang
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jorimluijmes
Forum-lid

Jorimluijmes 13 mei 2015 14:34

Ik heb hem naar de fietsenmaker gebracht,
Hij zei ook wij halen elke dag banden van velgen af en dit lukte ons met moeite, uiteindelijk met stalen bandenlichters en hij gaf aan dat de band dus danig goedkoop was hij super stug was, en hij heeft inderdaad een ander velglint erin gedaan. Dus wanneer hij opnieuw lek gaat zei hij dat ik de buitenband beter kan vervangen. Maar eerst wil ik wat gaan fietsen.
Bedankt voor al de reacties!

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 13 mei 2015 18:55

De band aan twee zijden over de hele omtrek losmaken van de velg en dan in z'n geheel helemaal naar het midden van de velg bewegen. Als het goed is, kun je nu aan beide zijden van de band een stukje van de velg en het velglint zien. Als dat gelukt is, heb je wat meer ruimte om je bandenwippers onder te steken. Nog een keer proberen. Als het niet lukt, de boel niet slopen, maar er effe mee naar de FM. Die heeft meer kracht in z'n fikken dan jij en doet het wss met blote handen

Plaats reactie