viaducten-krachttraining
de Heinenoord is idd zo'n beetje het steilst dat je hier in de omgeving kan vinden. Maar het is doordeweeks vanuit Rotterdam Noord door het verkeer niet de makkelijkst bereikbare locatie. Brienenoord is beter te bereiken, ligt vlak naast de Esch. Denk dat je aan beide zijde van de Brienenoord ook wel redelijk eenvoudig kan keren.
Daar maar eens heen volgende keer.
Daar maar eens heen volgende keer.
Koga Team Edition
als je in R'dam noord nog naar een helling zoekt. Schieplein vanuit de richting SFG naar Rdam centrum aan de rechter kant nemen. Dit is een korte helling of een aantal keer het Rozenlaanviaduct over en weer
Is de Willemsbrug geschikt? aan de noordzijde kan je prima draaien onderlangs zonder verkeerslichten, noordereiland zijde is wat lastiger.
Ander idee is rondjes willemsbrug erasmusbrug, maar denk dat deze net wat te ver uit elkaar liggen en er dan alweer snel 5 minuutjes tussen zit.
Brienenoord red ik denk ik niet in 30 seconden naar boven, je kan er overigens wel aardig keren en onderaan wat minuutjes rustig in de rondte fietsen voor herstel.
Ander idee is rondjes willemsbrug erasmusbrug, maar denk dat deze net wat te ver uit elkaar liggen en er dan alweer snel 5 minuutjes tussen zit.
Brienenoord red ik denk ik niet in 30 seconden naar boven, je kan er overigens wel aardig keren en onderaan wat minuutjes rustig in de rondte fietsen voor herstel.
Koga Team Edition
Alternatieven voor de Heinenoordtunnel in de omgeving Rotterdam: de skihelling in Zoetermeer (fietspad) en de bult langs de Nieuwe Waterweg ter hoogte van de Maaslandkering (of hoe heet dat ding - tussen Maassluis en HvH). Die laatste is pittig genoeg om een beetje Ardennen/Zuid-Limburg op te simuleren, en heel geschikt als machtsklim.
Louise
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Ik gebruik altijd de Brienenoord en de skiehelling in Zoetermeer als krachttraining.
Naar de Brienennoord fiets ik dan op hoog tempo, beetje vermoeid worden en dan 6 keer of meer volle bak 50x12, 50x 13, 90 rmp naar boven en dat net zo lang tot de 90 rpm niet meer te doen is.
Tussendoor wel herstel van 3 minuten in D1.
Zoetemeer op de MTB, langs de skiebaan, is bijna niet te doen, zo stijl is die, deze helling is goed voor techniek en kracht.
Groet,
Peter
Naar de Brienennoord fiets ik dan op hoog tempo, beetje vermoeid worden en dan 6 keer of meer volle bak 50x12, 50x 13, 90 rmp naar boven en dat net zo lang tot de 90 rpm niet meer te doen is.
Tussendoor wel herstel van 3 minuten in D1.
Zoetemeer op de MTB, langs de skiebaan, is bijna niet te doen, zo stijl is die, deze helling is goed voor techniek en kracht.
Groet,
Peter
Brienenoord lijkt mij wat lang, om de zitvlees.nl methodiek te doen.
Maar wat is nu echt van belang bij krachttraining, de intervallen of gewoon een paar keer op volle kracht naar boven knallen of dit nu 3 minuten of 30 seconden duurt. Dus gewoon een flinke krachtsinspanning leveren.
Maar wat is nu echt van belang bij krachttraining, de intervallen of gewoon een paar keer op volle kracht naar boven knallen of dit nu 3 minuten of 30 seconden duurt. Dus gewoon een flinke krachtsinspanning leveren.
Koga Team Edition
[quote="Bleek"]Volgens mij is het idee van krachttraining niet dat je volle bak een helling op gaat beuken. Da's meer anaeroob vermogen trainen dan kracht trainen.[/quote]
Ligt natuurlijk aan wat je doel is. In dit typische geval was het na een duur (D1/D2) training van 6 uur om de snelle spiervezels te vermoeien en zo de trage vezels aan kracht te laten winnen, dit volgens de methode van "Adrie van Diemen", beschreven in de b(l)ijlage van Fiets april. Kracht training is dus op meerde manieren uit te voeren voor meerdere doelen. Een enkele vorm krachttraining bestaat dus niet en zal daardoor altijd uit verschillende disciplines moeten bestaan. Denk aan sportschool en krachttraining op de fiets. Het laatste stond beschreven zoals eerder gemeld in de beschrijving van "Fiets" Die kracht training heb ik uitgevoerd zoals in het boekje beschreven. Dus vanuit stilstand, 6 x 50X14 of 15, 85 rpm, vasthouden tot je niet meer kan, dan uiteindelijk afzakt naar 80 rpm met drie minunten D1 herstel. Snelheid was ongeveer 35Km per uur Bij mij is dat volle bak, er zullen renners zijn die er minder moeite mee hebben.
Ik kon 's avonds de trap niet meer op
Groet,
Peter
Ligt natuurlijk aan wat je doel is. In dit typische geval was het na een duur (D1/D2) training van 6 uur om de snelle spiervezels te vermoeien en zo de trage vezels aan kracht te laten winnen, dit volgens de methode van "Adrie van Diemen", beschreven in de b(l)ijlage van Fiets april. Kracht training is dus op meerde manieren uit te voeren voor meerdere doelen. Een enkele vorm krachttraining bestaat dus niet en zal daardoor altijd uit verschillende disciplines moeten bestaan. Denk aan sportschool en krachttraining op de fiets. Het laatste stond beschreven zoals eerder gemeld in de beschrijving van "Fiets" Die kracht training heb ik uitgevoerd zoals in het boekje beschreven. Dus vanuit stilstand, 6 x 50X14 of 15, 85 rpm, vasthouden tot je niet meer kan, dan uiteindelijk afzakt naar 80 rpm met drie minunten D1 herstel. Snelheid was ongeveer 35Km per uur Bij mij is dat volle bak, er zullen renners zijn die er minder moeite mee hebben.
Ik kon 's avonds de trap niet meer op
Groet,
Peter
-
eelcoz
Ik post 'm hier maar even: Weet iemand toevallig nog een goed viaduct in de buurt van (de stad) Groningen om te gebruiken voor krachttraining op de fiets. Dus liefst zo steil en lang mogelijk (ik weet het, die 2 gaan slecht samen bij viaducten)?.