Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 sep 2018 21:00

rijden_ schreef: 10 sep 2018 20:38 'Tja: De toekomst is aan de racefiets met schijfremmen. Dus...
Even de bal breed leggen.
We laten ons natuurlijk allemaal collectief gek maken. Eerst wilde ik een triple in den beginne van 3x8 en toen uiteindelijk 3x10. Toen wilde ik geen triple meer en wilde ik 2x11 want dat was beter. Etc.
En toen wilde ik ook geen velgremmen meer en wil ik schijfremmen. Want dat is de toekomst.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2018 21:03

@rijden: https://www.fiets.nl/2018/08/28/fons-he ... cefietsen/
Hier staat gewoon dat ze een frame hebben ontwikkeld.
Één frame en daar passen al deze dames op: “Hierbij hebben we gekeken naar extreem fanatieke vrouwen die de Alpe d’Huez acht keer op fietsten binnen 24 uur, naar vrouwen die 300km op hoge snelheid in een groep met alleen mannen rijden, maar ook naar vrouwen die het gewoon leuk vinden om met vriendinnen, of alleen, toertochten te rijden en alles daar tussenin.””
Jij weet met al je ervaring ook dat dit kolder is.

@nee-nee: 2x11 is al zoooooo achterhaald. 2 x 12 moet je hebben!
Less is bore

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 10 sep 2018 21:27

daniel1975 schreef: 10 sep 2018 21:03 @rijden: https://www.fiets.nl/2018/08/28/fons-he ... cefietsen/
Hier staat gewoon dat ze een frame hebben ontwikkeld.
Één frame en daar passen al deze dames op: “Hierbij hebben we gekeken naar extreem fanatieke vrouwen die de Alpe d’Huez acht keer op fietsten binnen 24 uur, naar vrouwen die 300km op hoge snelheid in een groep met alleen mannen rijden, maar ook naar vrouwen die het gewoon leuk vinden om met vriendinnen, of alleen, toertochten te rijden en alles daar tussenin.””
Jij weet met al je ervaring ook dat dit kolder is.

@nee-nee: 2x11 is al zoooooo achterhaald. 2 x 12 moet je hebben!
Overal worden fouten, foutjes en slordigheden gemaakt en bedreven... Ook bij ons. Die worden ook hersteld zoveel mogelijk. Veel van de reacties hier betreffen een mix van het artikel van Janneke, de Volkskrant en wat er op de site stond. In de papieren versie hebben we al aangegeven dat de claim van Fons niet te controleren was. Dat gebeurd veel vaker uiteraard. Neem maar termen als 'Made in Italy'. 'Produced in Italy' 'Designed in Italy' 'Women specific Design'... Iets met bomen en het bos erdoor heen zien... Goed. Overigens ben ik er van overtuigd dat Fons nu wel weet dat ze een andere koers moeten gaan varen... Hoe dan ook: de fietsen die Fons maakt zijn (subjectief) smaakvol en mooi. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2018 21:30

japiecarbon schreef: 10 sep 2018 20:44
rijden_ schreef: 10 sep 2018 20:38 En de Fons dan? Zeker, een 100% dedicated vrouwen racer, maar echt bewijs dat er speciaal een frame is geproduceerd is er niet. Wel biedt Fons heel veel (met de nadruk op ‘heel veel’) aandacht voor wat vrouwen willen.'.

Dus...
Staat dit er echt?? Dan zijn er hier heel wat forumleden die een rectificatie mogen maken mijns inziens! Dat zou ze in ieder geval wel sieren...
Dat artikel heb ik niet gelezen, wel is die quote al eerder in dit topic geplaatst. Fiets had hier wat meer werk van kunnen maken maar ik kan hier prima mee leven.

Mij gaat het (en daar zal ik niet alleen in staan) over het stuk op de website van Fiets/Pedala, de reacties van Fons op de commentaren eronder en het stuk in de Volkskrant icm de oude tekst op de website.

Wel goed van de Volkskrant dat ze Fons om tekst en uitleg hebben gevraagd. Het Zou Ivanka sieren als zij dit ook zou doen. Het is nu dus ook duidelijk dat Fons de tekst gelezen heeft en prima vond. Als je een beetje verstand van fietsgeometrie kun je niet anders concluderen dan dat ze alsnog een slap lulverhaal ophangen :dislike: .
Campagnolo Ultra Dork

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 10 sep 2018 21:48

..
Laatst gewijzigd door Mormel op 10 dec 2018 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 sep 2018 00:03

Ik stoor me wel aan de hier gebruikte woorden als; slordige en gebrekkige communicatie, terwijl dit het mooiste voorbeeld is van bewuste misleiding en dit nog lang hebben volgehouden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2018 00:07

chrissiewizzie schreef: 10 sep 2018 23:20 Wat me trouwens in alle foto's van Fons fietsen opvalt, is dat er veel spacers gemonteerd worden. Blijkbaar is een kleinere maat frame nodig om kort genoeg te zijn. Stack en reach zijn dus bij dit frame voor de doelgroep misschien helemaal niet zo goed. Een frame met kleinere reach en grotere stack zou een betere afstelling zonder spacertoren mogelijk moeten maken.

En nee, ik zeg dit niet om verder te blijven zeuren. Het valt me nu pas op.
En dan heb je ook nog een paar zadelpennen die nauwelijks uitsteken. Er wordt dus een beetje te weinig geshrinkt en er wordt ook niet gepinkt door de dames die hun fiets showen op de site. Wetenschappelijk onderzoek hebben ze ook niet gedaan. Het enige dat er "wetenschappelijk" aan is, is dat het uiterlijk van het frame de heren van Fons kon bekoren en dat het prijskaartje in orde was. Er is dus helemaal niks damefiets aan behalve de zadels en vooral de marketing.
De reach is voor de kleine maten inderdaad lang. De grotere maten zijn hooguit neutraal terwijl veel dames bij andere merken juist kiezen voor de endurance modellen. Waarschijnlijk hadden deze dames dat ook gedaan als ze de fiets bij een ander hadden gekocht.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5998
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 sep 2018 00:52

Mag tie weer ? :

Luister mensen, ik hou van fietsen
Daar gaat het niet om, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar ik hou van mooie fietsen.
Met gevoel gemaakt, door frame bouwers die hun gereedschap meester zijn EN bereidt zijn daar moeite voor te doen. Daar hou ik van.
En niet van knutselaars die een frame uit China halen en daar een kwak verf opgooien - en dan frame bouwer genoemd worden.
Ongeinspireerde bagger!
Dat niets met frame bouwen maken te maken heeft.
Frames maken doe je met je hart, en dat is niet met je tong uit je bek kwijlend een fiets in elkaar knutselen.


vrij geciteerd naar : @HansTeeuwen
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
janneke.cj
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 sep 2018 00:25
Contact

Gebruikersavatar janneke.cj 11 sep 2018 00:53

...
Laatst gewijzigd door janneke.cj op 10 dec 2018 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 sep 2018 04:03

Welkom op het forum, Janneke.
Fijn dat je je hier mengt in deze interessante discussie.

Ben heel benieuwd...




Note-to-self: chips&cola halen voor donderdagavond.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2018 07:42

Negatieve reacties verwijderen, bewust misleiden tot echte leugens in artikelen: ik wens je veel succes Janneke. Benieuwd welke kaart ze gaan trekken: een nog grotere bak met recht-trek-onzin of de smaad&rechtbank kaart.
Gezien hun ‘subtiele’ reacties her en der heb ik weinig hoop op een normaal gesprek.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8946
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 sep 2018 07:56

Ben ook wel benieuwd. Ik zou wel iemand meenemen geloof ik
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie