Is je vork überhaupt wel geschikt voor een trommelrem?
(Ik gok van niet)
lichtgewicht voorwiel met trommelnaaf en naafdynamo
Sluitclipje van een boterhamzakje werkt ook
Met een voorvork van 1,5kg van een stadsfiets wellicht, met een licht race vorkje zou ik het niet doen.
Gewoon de velgremmen gebruiken, komen al tientallen jaren hele volksstammen veilig mee tot stilstand.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Hoe kan je dat nou zo stellen.., de industrie komt nu toch niet voor niets met allemaal schijfremmen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Met een solide slangklem gaat het , jarenlang een oud barrel gehad met zoiets.
Een racevork is niet daarvoor bedoeld zoals iemand Sceptisch opmerkt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Wat Ik niet helemaal snap. dat TS stelt dat velgremmen minder presteren in nat weer dan trommel/rollerbrake.
Van rollerbrakes is het bekend dat deze erg matig zijn in noodstops, erg veel tijd nemen om tot het volledige rempotentieel te komen. Dit is de meeste gebruikte rem en opvolger van trommelremmen, die met eenzelfde probleem kampen...
Ik zou alle moeite besparen en naafdynamo en mooi velgremmetjes nemen. Ja een beetje naar omkijken, maar terug naar het verleden?
Van rollerbrakes is het bekend dat deze erg matig zijn in noodstops, erg veel tijd nemen om tot het volledige rempotentieel te komen. Dit is de meeste gebruikte rem en opvolger van trommelremmen, die met eenzelfde probleem kampen...
Ik zou alle moeite besparen en naafdynamo en mooi velgremmetjes nemen. Ja een beetje naar omkijken, maar terug naar het verleden?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..