Wat is er met mijn Conti GP II aan de hand?
Hier wordt er ongeveer 10.000km op het achterwiel en 20.000 op het voorwiel met de Conti's gereden. (Twee lichtgewichten van 57kg). En dan zijn ze wel vierkant. (Mag ook wel). En zo af en toe trek je er een draadje af. Waarschijnlijk zijn wij wat minder kritisch (zelden een lekke band). Maar de Mavics die op mijn nieuwe wielen zitten blijven er ook fijn op zitten totdat die vaker lek gaan, of andere vreemde verschijnselen krijgen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12702
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Conti heeft hetzelfde als schwalbe. Inconsistentie in productie.
Michelin en Pirelli bevallen me uitermate goed.
Schwalbe pro one voor tubeless gebruik, de setjes die ik heb prima. Maar een maat van mij had vorige week een nieuwe met meteen een bobbel erin.
Michelin en Pirelli bevallen me uitermate goed.
Schwalbe pro one voor tubeless gebruik, de setjes die ik heb prima. Maar een maat van mij had vorige week een nieuwe met meteen een bobbel erin.
Als je zoveel banden produceert/verkoopt als Conti met zijn GP II's dan stijgt het aantal mindere exemplaren ook navenant. Misschien ben ik lucky maar alleen nog maar positieve ervaringen met de GP II. Nu laatst ook een losse draad aan de zijkant van mijn band maar zolang niet heel de zijkant uitrafelt lijkt me dat geen probleem. Ik heb met Schwalbe One gereden, die zijn veel kwetsbaarder. Ik denk 3 lekke banden op 2000-4000 km vs 3 lekke banden op 25.000 km met Conti GP II. Ik was vroeger grote fan van Vredestein Fortezza maar de nieuwe versie vertoont veel te snel scheurtjes, uit een GP II haal ik meer kilometers. Er zijn ongetwijfeld snellere banden met meer grip (= een zachtere rubber) maar die gaan dan minder lang mee. Er zijn ook banden die langer zullen meegaan maar zij hebben dan een stugger rubber (minder soepel, minder grip). Voor mij zit de conti GP II mooi in het midden. De perfecte band bestaat immers niet, het is altijd een afweging tussen duurzaamheid, grip, rolweerstand, lekbestendigheid.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Die draadjes heb ik ook bij mijn GP4000 S II. Trek ik gewoon eraf en doorrijden maar.
+1 mattiav
Nog steeds de beste band kwa rolweerstand, grip en lekbestendigheid, voor mij geen andere band dan de Conti!
+1 mattiav
Nog steeds de beste band kwa rolweerstand, grip en lekbestendigheid, voor mij geen andere band dan de Conti!
Zoveel losse draden als de topic starter heeft is denk ik gewoon botte pech. Ik rij nu al weer een flink aantal jaren Conti GP en er zat ook wel eens een slechter exemplaar tussen maar over het algemeen zeer tevreden. Losse draden heb ik ook wel gehad maar eigenlijk nooit in de hoeveelheden die de topic starter aangeeft.
Ik neem aan dat je hierbij spreekt uit ervaring, en met andere woorden alle concurrenten ook duizenden kilometers aan een test hebt onderworpen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5585
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Rij al vele jaren op de Conti's tot grote tevredenheid, ik rij zo'n 8500 kilometer per seizoen en heb er seizoenen bij met geen enkele keer lek.
Rij ze vaak op tot de indicatie-putjes verdwenen zijn, wel vierkant dan.
Nu 1 keer een band met gescheurde zijwang gehad, kortom tevreden gebruiker.
Rij ze vaak op tot de indicatie-putjes verdwenen zijn, wel vierkant dan.
Nu 1 keer een band met gescheurde zijwang gehad, kortom tevreden gebruiker.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Heb zelf al jaren goede ervaringen met de GP 4000s2, maar meten is weten: kijk op https://www.bicyclerollingresistance.com/ en het blijkt dat deze banden gewoon erg goed presteren!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ja, wel uit ervaring, nee heb niet alle concurrenten aan duizenden km testen onderworpen.
Is ook niet nodig Frank, wanneer je tevens de beschikking hebt over testgegevens die naast Fiets ook het Duitse Tour beschikbaar heeft, en waar deze band (helaas voor jou) telkens weer als beste uit de test komt.
Zie ook de testgegevens van R600 hierboven.
En dat al vele jaren lang.
Moet voor jou toch een teken aan de wand zijn dat de door jou verheerlijkte Specialized banden door voormalige Continental specialisten ontworpen zijn........
Misschien wordt dat dan wel m'n volgende band, ware het niet dat ik alleen voor het echte spul ga en niet voor surrogaat.
Is ook niet nodig Frank, wanneer je tevens de beschikking hebt over testgegevens die naast Fiets ook het Duitse Tour beschikbaar heeft, en waar deze band (helaas voor jou) telkens weer als beste uit de test komt.
Zie ook de testgegevens van R600 hierboven.
En dat al vele jaren lang.
Moet voor jou toch een teken aan de wand zijn dat de door jou verheerlijkte Specialized banden door voormalige Continental specialisten ontworpen zijn........
Misschien wordt dat dan wel m'n volgende band, ware het niet dat ik alleen voor het echte spul ga en niet voor surrogaat.
Tsja Scott, die testgegevens zeggen me niks. Veelal gaat het om laboratoriumtests en/of worden gepubliceerd in media die dik door Continental gesponsord worden. Sowieso zijn dergelijke kleine verschillen in rolweerstand totale nonsens, niemand kan dat voelen (wat niet wegneemt dat deze verschillen wel kunnen bestaan).
De S-Works worden door mij zeker niet verheerlijkt (ik noemde ze ook pas nadat erom gevraagd werd, waarvan akte). Ik vind het fijne banden, wel aan de dure kant. Ze slijten een tikje sneller dan de Conti's. Onder de streep bevallen ze me wel beter dan de Conti's, vooral omdat ze veel minder snel vierkant worden en geen last hebben van een scheurende hieldraad. De rij-eigenschappen zijn ook bijzonder fijn en ik vind ze er goed uitzien.
Ik zou zeggen probeer ze eens en vel dan je oordeel. Ik probeer jaarlijks enkele nieuwe merken/types banden, rijd er duizenden kilometers mee door wisselende omstandigheden en bepaal op basis daarvan mijn mening. Dat vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een of ander lullig testje.
Uiteindelijk bestaat de perfecte band niet, alles is een compromis. Begrijp me niet verkeerd, een GP4000S2 is een goede band. Maar als men gaat roepen dat het de beste band ter wereld is, zonder ervaring te hebben met op z'n minst 5 concurrenten dat gaat me gewoon te ver (afgezien van het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben).
De S-Works worden door mij zeker niet verheerlijkt (ik noemde ze ook pas nadat erom gevraagd werd, waarvan akte). Ik vind het fijne banden, wel aan de dure kant. Ze slijten een tikje sneller dan de Conti's. Onder de streep bevallen ze me wel beter dan de Conti's, vooral omdat ze veel minder snel vierkant worden en geen last hebben van een scheurende hieldraad. De rij-eigenschappen zijn ook bijzonder fijn en ik vind ze er goed uitzien.
Ik zou zeggen probeer ze eens en vel dan je oordeel. Ik probeer jaarlijks enkele nieuwe merken/types banden, rijd er duizenden kilometers mee door wisselende omstandigheden en bepaal op basis daarvan mijn mening. Dat vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een of ander lullig testje.
Uiteindelijk bestaat de perfecte band niet, alles is een compromis. Begrijp me niet verkeerd, een GP4000S2 is een goede band. Maar als men gaat roepen dat het de beste band ter wereld is, zonder ervaring te hebben met op z'n minst 5 concurrenten dat gaat me gewoon te ver (afgezien van het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben).