Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wat is er met mijn Conti GP II aan de hand?

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 29 aug 2018 09:26

Als ik bij mijn conti's draden zie? pak ik een aansteker en ga er even mee langs de zijkant van de band. Hatseflats!!!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8398
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 aug 2018 09:39

Hier wordt er ongeveer 10.000km op het achterwiel en 20.000 op het voorwiel met de Conti's gereden. (Twee lichtgewichten van 57kg). En dan zijn ze wel vierkant. (Mag ook wel). En zo af en toe trek je er een draadje af. Waarschijnlijk zijn wij wat minder kritisch (zelden een lekke band). Maar de Mavics die op mijn nieuwe wielen zitten blijven er ook fijn op zitten totdat die vaker lek gaan, of andere vreemde verschijnselen krijgen.

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 29 aug 2018 10:42

Die draden had ik op mijn GP 4 season ook. Bij geen ander merk gezien verder die ik gereden heb (schwalbe, vittoria en Vredestein)
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12702
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 aug 2018 11:00

Conti heeft hetzelfde als schwalbe. Inconsistentie in productie.

Michelin en Pirelli bevallen me uitermate goed.

Schwalbe pro one voor tubeless gebruik, de setjes die ik heb prima. Maar een maat van mij had vorige week een nieuwe met meteen een bobbel erin.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 29 aug 2018 11:07

Als je zoveel banden produceert/verkoopt als Conti met zijn GP II's dan stijgt het aantal mindere exemplaren ook navenant. Misschien ben ik lucky maar alleen nog maar positieve ervaringen met de GP II. Nu laatst ook een losse draad aan de zijkant van mijn band maar zolang niet heel de zijkant uitrafelt lijkt me dat geen probleem. Ik heb met Schwalbe One gereden, die zijn veel kwetsbaarder. Ik denk 3 lekke banden op 2000-4000 km vs 3 lekke banden op 25.000 km met Conti GP II. Ik was vroeger grote fan van Vredestein Fortezza maar de nieuwe versie vertoont veel te snel scheurtjes, uit een GP II haal ik meer kilometers. Er zijn ongetwijfeld snellere banden met meer grip (= een zachtere rubber) maar die gaan dan minder lang mee. Er zijn ook banden die langer zullen meegaan maar zij hebben dan een stugger rubber (minder soepel, minder grip). Voor mij zit de conti GP II mooi in het midden. De perfecte band bestaat immers niet, het is altijd een afweging tussen duurzaamheid, grip, rolweerstand, lekbestendigheid.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 aug 2018 14:46

Die draadjes heb ik ook bij mijn GP4000 S II. Trek ik gewoon eraf en doorrijden maar.
+1 mattiav
Nog steeds de beste band kwa rolweerstand, grip en lekbestendigheid, voor mij geen andere band dan de Conti!

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 29 aug 2018 15:25

Zoveel losse draden als de topic starter heeft is denk ik gewoon botte pech. Ik rij nu al weer een flink aantal jaren Conti GP en er zat ook wel eens een slechter exemplaar tussen maar over het algemeen zeer tevreden. Losse draden heb ik ook wel gehad maar eigenlijk nooit in de hoeveelheden die de topic starter aangeeft.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 aug 2018 15:34

scottpch schreef: 29 aug 2018 14:46 Die draadjes heb ik ook bij mijn GP4000 S II. Trek ik gewoon eraf en doorrijden maar.
+1 mattiav
Nog steeds de beste band kwa rolweerstand, grip en lekbestendigheid, voor mij geen andere band dan de Conti!
Ik neem aan dat je hierbij spreekt uit ervaring, en met andere woorden alle concurrenten ook duizenden kilometers aan een test hebt onderworpen?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5585
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 aug 2018 18:11

Rij al vele jaren op de Conti's tot grote tevredenheid, ik rij zo'n 8500 kilometer per seizoen en heb er seizoenen bij met geen enkele keer lek.

Rij ze vaak op tot de indicatie-putjes verdwenen zijn, wel vierkant dan.
Nu 1 keer een band met gescheurde zijwang gehad, kortom tevreden gebruiker.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 29 aug 2018 18:58

Heb zelf al jaren goede ervaringen met de GP 4000s2, maar meten is weten: kijk op https://www.bicyclerollingresistance.com/ en het blijkt dat deze banden gewoon erg goed presteren!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 aug 2018 19:25

Ja, wel uit ervaring, nee heb niet alle concurrenten aan duizenden km testen onderworpen.
Is ook niet nodig Frank, wanneer je tevens de beschikking hebt over testgegevens die naast Fiets ook het Duitse Tour beschikbaar heeft, en waar deze band (helaas voor jou) telkens weer als beste uit de test komt.
Zie ook de testgegevens van R600 hierboven.
En dat al vele jaren lang.
Moet voor jou toch een teken aan de wand zijn dat de door jou verheerlijkte Specialized banden door voormalige Continental specialisten ontworpen zijn........ ;)
Misschien wordt dat dan wel m'n volgende band, ware het niet dat ik alleen voor het echte spul ga en niet voor surrogaat. :like:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 aug 2018 19:36

Tsja Scott, die testgegevens zeggen me niks. Veelal gaat het om laboratoriumtests en/of worden gepubliceerd in media die dik door Continental gesponsord worden. Sowieso zijn dergelijke kleine verschillen in rolweerstand totale nonsens, niemand kan dat voelen (wat niet wegneemt dat deze verschillen wel kunnen bestaan).

De S-Works worden door mij zeker niet verheerlijkt (ik noemde ze ook pas nadat erom gevraagd werd, waarvan akte). Ik vind het fijne banden, wel aan de dure kant. Ze slijten een tikje sneller dan de Conti's. Onder de streep bevallen ze me wel beter dan de Conti's, vooral omdat ze veel minder snel vierkant worden en geen last hebben van een scheurende hieldraad. De rij-eigenschappen zijn ook bijzonder fijn en ik vind ze er goed uitzien.

Ik zou zeggen probeer ze eens en vel dan je oordeel. Ik probeer jaarlijks enkele nieuwe merken/types banden, rijd er duizenden kilometers mee door wisselende omstandigheden en bepaal op basis daarvan mijn mening. Dat vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een of ander lullig testje.

Uiteindelijk bestaat de perfecte band niet, alles is een compromis. Begrijp me niet verkeerd, een GP4000S2 is een goede band. Maar als men gaat roepen dat het de beste band ter wereld is, zonder ervaring te hebben met op z'n minst 5 concurrenten dat gaat me gewoon te ver (afgezien van het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben).

Plaats reactie