Voor al je afspraakjes

Fietsroute/fietsmaatje R dam en omstreken..

rotterdammer
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:48

rotterdammer 30 jul 2010 16:06

Hey allemaal
Ik fiets nu een paar maanden maar merendeels in de stad en de enige route die ik een beetje ken zonder stoplichten zebrapaden en verkeer in de weg is richting Bleiswijk-Berkel-Bergschenhoek langs t vliegveld..

Iemand nog tips voor omgeving R dam waar je lekker lange goede fietspaden hebt waar ik Km s kan maken?
zonder stop en go met rood licht haha en klik in uit in met me schoenen..en alle andere stads hindernissen hahaa

En altijd op zoek naar gezelschap om mee te fietsen natuurlijk :)
EY

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 31 jul 2010 09:36

Als je langs het vliegveld rijd
Kun je ook doorrijden naar Midden Delftland
Daar zijn geen veel paden of rustige wegen
En vandaar uit kun je de tochten behoorlijk uitbreiden
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 31 jul 2010 09:57

Via midden Delfland richting Vlaardingen, Hoek Van Holland, door de duinen naar Kijkduin, Scheveringen, leiden en dan via Zoetermeer richting nootdorp, pijnacker en dan kun je via de fietspaden naar Bleiswijk.

Aantal km weet ik, stoplichten zul je tegenkomen maar dat is helaas een verschijnsel in deze drukke regio.

Succes.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

vers
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mar 2009 12:55

vers 31 jul 2010 17:16

de andre kant op richting gouda en reewijkse plassen is heel leuk fietsen. Probeer ook eens over de brug van krimpen a/d Ijssel dan zit je in de Krimpnerwaard en kan je je hart ophalen.
succes

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 01 aug 2010 01:46

rondje Rotte (3 stoplichten op Bergweg, Gordelweg en Bergse rechter/ linker Rottekade vanuit mijn straat en dan tot aan de A12 bij Zoetermeer verkeerslichtvrij, Rondje Westland, en de genoemde rondjes. Genoeg te fietsen dus.

PM maar als je eens wil fietsen. Woon in de R'dam noord...
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

rotterdammer
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:48

rotterdammer 08 aug 2010 19:44

Hmm neemt iedereen liever de auto of openbaar vervoer in deze grote stad en omgeving??
maar 1 gegadigde om mee te fietsen???
EY

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 08 aug 2010 19:57

Volgens mij heb je toch optie's genoeg gekregen in alle windrichtingen. Er liggen zoveel mooie stukken rond Rotterdam. Je moet alleen wel even de stad uit om ze te vinden (vraag maar aan de forumleden die mee zijn gegaan op diverse forumritten rond Rotterdam).

Als je daar overigens meegaat de eerstvolgende keer kom je zat liefhebbers tegen.

Een groep samenstellen vanaf het fietsforum (of welk ander forum dan ook) blijkt toch moeilijk te zijn. Agenda's lopen doorelkaar en vaste tijden zijn moeilijk af te spreken.

Gewoon lekker zelf op pad gaan, dan kom je genoeg fietsers tegen. als je gewoon eens iemand aanspreekt tijdens zo'n rit weet je nooit wat daar van komt.
Succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"

rotterdammer
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:48

rotterdammer 08 aug 2010 20:05

Ohh ok thnx
Kan ik die ritten/onderwerpen nog ergens vinden hier? :)
[quote="andromeda"]Volgens mij heb je toch optie's genoeg gekregen in alle windrichtingen. Er liggen zoveel mooie stukken rond Rotterdam. Je moet alleen wel even de stad uit om ze te vinden (vraag maar aan de forumleden die mee zijn gegaan op diverse forumritten rond Rotterdam).

Als je daar overigens meegaat de eerstvolgende keer kom je zat liefhebbers tegen.

Een groep samenstellen vanaf het fietsforum (of welk ander forum dan ook) blijkt toch moeilijk te zijn. Agenda's lopen doorelkaar en vaste tijden zijn moeilijk af te spreken.

Gewoon lekker zelf op pad gaan, dan kom je genoeg fietsers tegen. als je gewoon eens iemand aanspreekt tijdens zo'n rit weet je nooit wat daar van komt.
Succes!
[/quote]
EY

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 aug 2010 03:15

Kijk bijvoorbeeld een sbij de Twitterrit, niet in Rotterdam maar grote kans dat je daar een paar/man vrouw tegenkomt.

En als je het forum in de gaten houd zul je zien dat er regelmatig ritten georganiseerd worden, niet alleen in Rotterdam maar dat zal zeker ook weer gebeuren.
"Try not. Do or do not......there is no try"

fietsenverveeltnooit
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:40

fietsenverveeltnooit 10 aug 2010 02:58

Of vanuit de stad door de Heinenoordtunnel richting de Zuidhollandse eilanden (Oud-Beijerland, Westmaas, Numansdorp, Cromstrijen, Strijen, Maasdam, Puttershoek, 's Gravendeel en dan zo naar Dordt of richting Zeeland)

gielhendriks
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:27

gielhendriks 10 aug 2010 12:50

Een rondje rond de rottemeren blijft een mooie route. En je lan altijd verder doorrijden door het groene hart. En ik fiets graag een rondje met je mee. Ik woon in Rotterdam Nesselande, eigenlijk meteen aan de rottemeren.

hybrid
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:27

hybrid 11 aug 2010 22:39

Eens met vorige posters, zat keuze.

- richting Noord: Rondje Rottemeren blijft inderdaad echt top. Mooi rondje voor 's avonds, zo'n 30km (afhankelijk waar je in Rotjeknor woont). Wel druk als het mooi weer is.
- In Noord: Een aantal rondjes Kralingse plas is ook wel goed te doen, da's leuk om de tijd steeds scherper te stellen. Tip: doe dat rondje als het niet zo warm en zonnig is, scheelt recreanten, minder sporters en bbq'ers ;-)
- richting Zuid/Oost: eerst de stad uit en dan via Barendrecht, Ridderkerk/Heerjansdam richting Dordrecht en/of verder Biesbosch... wel aantal stoplichten en wat door Dordt.
- richting Zuid: via Charlois, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet de brug over richting Spijkenisse en verder Voorne Putten in (Geervliet, Heenvliet etc tot aan Brielle). Enkele stoplichten natuurlijk op de Groene Kruisweg en die weg van Spijkcity richting het achterland, maar da's te overzien
- richting Zuid: het rondje van de toertocht Le Grand Depart (over de Hoekse Waard)
- richting West: in het Westland heb ik ooit gefietst (met toeval ooit verdwaald)... Schipluiden en zo richting Delft...? Ben de exacte route vergeten, maar da's als je richting het westen gaat.

Wat ik meestal doe om een beetje van d eomgeving te genieten, is gewoon fietsen met een bepaalde stad als doel en zie maar hoe je er komt, volg de fietsborden en/of lekker verdwalen. Beetje logisch nadenken helpt ook (bijv. toen ik in Rijswijk belandde vanuit Scheveningen... en ik moest vertrouwen op de stand van de zon en draaiing van de aarde... jaja, back to basics ;-)

tsja en verder: je fiets gewoon in de auto of trein meenemen en vervolgens elders een rondje doen.

Plaats reactie