Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Supremeblack

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 09 apr 2005 18:29

Ik zweer voorlopig bij Pedro's (Extra Dry en Road Rage voor race, Syn Lube voor MTB). Wel eens wax-based Krytech spul van Finish Line gehad. Hartstikke duur en het werkte voor geen meter. De ketting bleef schoon ja, maar na 40-50km fietsen begon hij ook te piepen als een gek. Het smeert gewoon voor geen meter.

Maar wellicht zal ik die SB van jou wel eens proberen.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 09 apr 2005 22:03

In de nieuwsgroep nl.fiets staat heel veel informatie in diverse discussies, hier staan ook bijdrages van de ontwikkelaar van het product.
Erg nuttig als je ervaringen met supremeblack wil lezen, soms worden er ook slijtagemetingen gepost.

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 09 apr 2005 22:23

Ik gebruik SB sinds een jaar op de MTB. Na een stroeve start (het middel moet eerst het "oude smeermiddel verdrijven") ben ik zeer tevreden.
Geen zand en vuil meer aan de ketting. Cassette blijft schoon en voor het onderhoud zijn enkele druppeltjes al voldoende.
Wel maakt de ketting soms een "droog geluid" wanneer je door veel modder bent geweest.   

santos
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 apr 2005 00:34

santos 10 apr 2005 11:34

Ben benieuwd hoe goed het is.
Ik zoek al een tijdje naar een goed smeermiddel voor mijn mountainbike en racefiets.
Is het ook te gebruiken op de mountainbike??
Waar kan ik dat spul bestellen.?

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 apr 2005 13:04

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 10 April 2005

Heb op dit moment RSP uit oosterijk, is absoluut top. Je ketting ziet er na een jaar nog als nieuw uit. Geen vuil of dergelijk blijft er aan plakken maar bij regen heb ik het gevoel dat het wat minder blijft zitten, en  hoor dat er tussen de schakels toch wat geknars zit. Volgens SB wat ik nu ga proberen sluit het de binnenzijde af voor vuil. Het blijft een gok of het echt zo is maar probeer het gewoon en de ervaringen van andere gebruikers geven een goed resultaat dus ik probeer het.


Er zijn nog tal van goede produkten op de markt zoals bijv.
white lightningBrunox
maar ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen
TS

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 10 apr 2005 19:50

Ik gebruik ook al een tijdje supremeblack op de mountainbike. Je moet wel eerst even je ketting ontvetten, anders heb je er niets aan. Het bevalt me ontzettend goed. Je veegt het vuil er na een tochtje zo af met een doek en niks geen gekraak. Ik moet wel toegeven dat ik sinds ik het gebruik wat minder gefietst heb vanwege blessures, maar mijn vader gebruikt het al tijden op atb en trekkingfiets.
Sinds kort schijnt het flesje waarin het spul geleverd wordt ook niet meer te lekken  en kan je het volgens mij ook bij Bike Sportive in Haarlem krijgen. Het is daarmee ook iets duurder geworden, waardoor de verzendkosten zijn weggevallen. Kortom: kennelijk slaat het aan (en wat mij betreft terecht).
Naast de wasachtige stof zit er ook grafiet in dat voor de smering zorgt trouwens, en dat is een ideale stof om mee te smeren.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 01 mei 2005 10:25

Zit deze ketting nou op je nieuwe fiets? Ben namelijk wel nieuwsgierig...

Plaats reactie