Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Woon-Werk douchen ja/nee?

Gebruikersavatar
@work
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:09

Gebruikersavatar @work 14 aug 2009 12:32

Ik hoor en zie om mij heen vele fietsters die hun trainingkilometers maken in de vorm van woon-werkverkeer. Ik rij mezelf altijd in het zweet dus douche zowel bij aankomst op het werk als thuis. Ik ken echter ook collega's die (met kantoorbaan) ongedoucht achter het bureau kruipen.

Hoe gaan jullie hiermee om? wel douchen / niet douchen / niet in het zweet rijden etc?

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 14 aug 2009 12:38

Wij hebben geen douche gelegenheid, anders zou ik graag mijn trainingskilometers maken naar mijn mijn werk toe. Als ik thuis kom neem ik standaard een douche, 2 keer daags is standaard en als het warm is soms 3 keer.

Ik heb wel één geluk, ik zweet niet tijdens inspanning. :)
eigenwijs is ook wijs...

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 aug 2009 12:57

[quote="Forza"]Wij hebben geen douche gelegenheid, anders zou ik graag mijn trainingskilometers maken naar mijn mijn werk toe. Als ik thuis kom neem ik standaard een douche, 2 keer daags is standaard en als het warm is soms 3 keer.

Ik heb wel één geluk, ik zweet niet tijdens inspanning. :)[/quote]

Ha, da's geen geluk maar een probleem! Je kan je warmte dan niet kwijt.
Douchen kan je overigens ook achterwege laten als je niet zweet.
3 x daags je huid afkledderen is trouwens ook een van de ongezondere dingen voor je huid.
Ben je bang dat je iemand tot last bent in deze op elkaar levende maatschappij?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 aug 2009 12:58

Natuurlijk douchen, twee maal. En omkleden. In koerstenu achter het buro, da's geen gezicht. :)

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 14 aug 2009 13:23

In koerstenu achter het buro, da's geen gezicht.
Zou PrimalWear daarom deze jerseys uitbrengen?
http://www.teamestrogen.com/prodPW_RITZJER.html

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 15 aug 2009 22:55

Op mijn werk ook geen douche gelegenheid. Maar heb in m'n burola een fles waslotion liggen en neem meestal een washandje mee zodat ik me iig een beetje kan opfrissen.
'T blijft behelpen dat wel, maar is beter dan niets.

Merkwaardig is overigens wel dat mijn werkgever nogal bezig is met z'n groene imago maar dat er voor een douche of een behoorlijk fietsenhok geen geld is :rolleye:
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 16 aug 2009 00:01

[quote="mispoes"]
Merkwaardig is overigens wel dat mijn werkgever nogal bezig is met z'n groene imago maar dat er voor een douche of een behoorlijk fietsenhok geen geld is :rolleye:
[/quote]

En heb je dat wel eens met hem besproken? Misschien heeft ie er helemaal niet aan gedacht dat daar behoefte aan is of dat die behoefte te kweken is.

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 16 aug 2009 19:34

Ja duh, anders zou ik toch niet weten dattie d'r geen geld voor (over) heeft...
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

rodelantaarn
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:52

rodelantaarn 17 aug 2009 00:26

Ik heb geluk....werk bij een organisatie die sportend kantoorpersoneel stimuleert en creert hier ook de voorwaarden voor. Dit houdt o.a. ik en mijn collega's kunnen beschikken over twee volledig ingerichte aparte dames-en heren badkamers. Twee douches per badkamer, wastafel, persoonlijke kluisjes, bankjes en stangen om je kleding aan op te hangen om te laten drogen. Ik ben me er bewust van dat dit een luxe is die niet voor veel werknemers is weggelegd. Ik maak dus mijn trainingskilometers ook naar mijn werk (18 km enkele reis), wat ik regelmatig uitbreid met omweg met twee bruggen erin. Of ik doe een korte intervaltraining.

Groeten!
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 17 aug 2009 17:32

Ik fiets zelf af en toe 30 kilometer woon-werk, kan daar niet douchen (zou geloof ik ergens wel kunnen, maar zou dan eerst van hot naar her moeten voor aanvraag en sleutel en weet-ik-veel wat, dat kost me te veel tijd), moet het doen met wat water en deo. Ik kleed me om en kruip daarna achter m'n bureau. Effect daarvan is, vooral in de winter, dat ik het een kwartiertje later erg koud krijg, en even moet gaan lopen om weer warm te worden. Het is behelpen, vind ik. En ik heb de mensen om me heen gewaarschuwd (-;

Mijn man fietst elke dag 23 kilometer op en neer en doucht daar na aankomst. Thuis (meestal) niet, om te voorkomen te vaak te douchen, dus met het oog op z'n huid.

Louise

Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 17 aug 2009 17:44

Ik rijd zo'n vier keer per week (soms 3) op de fiets naar het werk 18 km enkel. Bij aankomst altijd douchen. Wel alleen met water, zonder zeep, dan heeft de huid wat minder te lijden. Op het werk zijn er 2 douches speciaal voor dit doel en daar maken ca 6-8 mensen gebruik van op regelmatige basis. Op de terugweg rijd ik 2 keer per week een stuk om 1 1/2 tot maximaal zo'n 3 uur. Bij thuiskomst ook weer douchen, wederom meestal met alleen maar water om de huid te sparen. Shampoo gebruik ik ook zeker niet iedere keer en zeep oid maar af en toe. Bij goed douchen met voldoende water zijn alle geurtjes verdwenen en heeft de huid veel minder te lijden dan wanneer je, jezelf iedere keer met zeep wast.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 18 aug 2009 00:49

Ik fiets dus ook dagelijks woon-werk, enkele afstand 16 km. Bij mijn werkgever is een prima douchegelegenheid (en ook fietsenhok). Ik douche dus altijd bij aankomst. Ik zorg wel dat ik de laatste kilometers rustig uitrij, zodat ik niet na het douchen nog steeds zweet als een otter.
Het douchen houd ik kort (het is nml in de baas z'n tijd). Zeep een klein beetje, vooral voor onder de armen en het kruis/zitvlak. Ook bij aankomst thuis weer even kort onder de douche, maar pas na bv een kwartiertje als ik helemaal uitgedampt ben. Shampoo maar 2-3 x per week en eigenlijk alleen thuis.
Soms fiets ik 's avonds nog een stukkie, en ja, dan douche je dus 3x per dag.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie