Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8377
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jan 2024 20:01

kxlight schreef: 22 jan 2024 18:45 ING voor de rechter dagen… tja dan sla je wat mij betreft helemaal door.
Wat mij betreft ook hoor maar laten we eerlijk zijn: witwaspraktijken, woekerrente, dubieuze investeringen, …
Er is wel een legitieme reden om die club sowieso een keer aan de tand te voelen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16403
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jan 2024 20:39

Voor de rechter dagen is prima. Laat de experts maar beoordelen of ze (mede) schuldig zijn aan de schade aan de natuur. Ze zijn tenslotte investeerder. Als ik investeer een huurmoordenaar om van geldverslindende vrouw af te komen, ben ik ook schuldig :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8377
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jan 2024 20:57

Graai inflatie: https://nos.nl/l/2505852
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38231
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jan 2024 21:59

Onderbuik bevestigd.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12866
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jan 2024 14:23

Het begint ermee dat het systeem hoe het bedoeld is niet zo meer is ingevuld.
Heel vroeger kocht je aandelen in een bedrijf als je daar vertrouwen in had en het een mooi product vond.

Je investeerde en kreeg een redelijk rendement. Nu is alles doorgeslagen en worden er door de aandeelhouders extreme rendementen verwacht.
Dat grote bedrijven voor de grote winst gaan is voor een deel logisch, anders hebben ze binnen de korste keren geen kapitaal meer en kunnen ze duizenden mensen op straat zetten, ook niet wat wel willen.

Dat een bedrijf winst maakt heb ik geen probleem mee. Dat iemand die risico neemt een eigen onderneming heeft en daar veel tijd in stopt en dan ook veel verdient als het goed gaat prima! Zonder deze mensen geen economie.

Het ING voor de rechter dagen is best een goed idee. Heeft het kans van slagen, ik denk het niet. Aan de ander kant het is minimaal misleiden. Zeggen duurzaam te zijn en het niet doen.
Maar het doet wellicht wel wat met hun strategie. Waar zijn bedrijven gevoelig voor? Imago en geld en dat gaat hand in hand bij de meeste bedrijven.

Probleem is dat ik ook niet achter bv de acties van XR sta en er veel bijzondere figuren tussen zie staan.
Maar het is helaas vaak wel de enige reden om iets onder de aandacht te brengen, dat staat los van of ik het daarmee eens ben.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jan 2024 18:15

Oranisator E3 prijs plooit onder druk en verwijdert humoristische cartoon.

Afbeelding

Grappig of niet? Zelfcensuur? Lange tenen? Woke? Oordeel vooral zelf.

In het verleden plooide de organisator ook al met het intrekken van de affiche die een knipoog was naar een speelse Sagan op het podium het jaar voordien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 23 jan 2024 18:27

Het is volgens mij gewoon ophef en dus aandacht willen creëren met de voor hun gewenste pavlov reacties.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jan 2024 18:40

vantheman schreef: 23 jan 2024 18:27 Het is volgens mij gewoon ophef en dus aandacht willen creëren met de voor hun gewenste pavlov reacties.
Dus volgens u was het terugtrekken ervan voorbedacht en heeft niets te maken met de ophef die er over is?

Dat de affiche zelf aandacht wenst te trekken lijkt me nogal evident. De vraag is of dat met het intrekken ook zo is.
Er zijn er recent al voor minder naar heropvoedingskamp Dossin gestuurd :mrgreen:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 jan 2024 19:15

Ernie C. schreef: 22 jan 2024 20:39 Voor de rechter dagen is prima. Laat de experts maar beoordelen of ze (mede) schuldig zijn aan de schade aan de natuur. Ze zijn tenslotte investeerder. Als ik investeer een huurmoordenaar om van geldverslindende vrouw af te komen, ben ik ook schuldig :mrgreen:
En iedereen met een bankrekening en/hypotheek ook meepakken omdat ze zaken doen met een dubieuze bank…?!

Of mag de burger gewoon bij shell tanken en bij ING blijven pinnen..

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 23 jan 2024 19:20

Echt heel grappig vind ik de cartoon niet. Dat mensen hier aanstoot aan nemen is wel tekenend voor de groeiende tenen van de mensheid.

Het is volgens mij ook een sport geworden om in de media zo snel mogelijk iets te vinden wat niet geheel politiek correct is en daar je plasje over te doen. Ik zou tegen die mensen willen zeggen, haal je schouders op en ga lekker door met je leven.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8377
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jan 2024 19:53

lugosi schreef: 23 jan 2024 18:15 Oranisator E3 prijs plooit onder druk en verwijdert humoristische cartoon.

Afbeelding

Grappig of niet? Zelfcensuur? Lange tenen? Woke? Oordeel vooral zelf.

In het verleden plooide de organisator ook al met het intrekken van de affiche die een knipoog was naar een speelse Sagan op het podium het jaar voordien.

Afbeelding

Zo rek je het onderwerp “politiek” wel heel erg ver op hè.
Dit lijkt me meer iets voor wielerseizoen 202X of “wielrenners in de media…”

Als woke, commercie, demografie , filosofie, twitter complottheorieën en hyperlokale issues nu ook al in dit topic moeten worden besproken kun je misschien beter een eigen forum opzetten …
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jan 2024 21:11

Enzzo schreef: 23 jan 2024 19:53

Zo rek je het onderwerp “politiek” wel heel erg ver op hè.
Dit lijkt me meer iets voor wielerseizoen 202X of “wielrenners in de media…”

Als woke, commercie, demografie , filosofie, twitter complottheorieën en hyperlokale issues nu ook al in dit topic moeten worden besproken kun je misschien beter een eigen forum opzetten …
Ik zie niet in dat dit niet met politiek te maken zou hebben. Als woke-isme, censuur of zelf-censuur niet met politiek te maken heeft dan weet ik het niet hoor. Maar bon als het niet inhoudelijk kan dan.....


Uiteraard komt de reactie vooral uit de Angelsaksische wereld. Canada-cycling magazine publiceert al een bedenkelijk artikel omtrent de cartoon. Canada het gidsland, weet u wel....herinner u de Je suis Charlie tweedeling.

Plaats reactie