Een eigen test-laboratorium hebben ze natuurlijk. Er is een crash-test, een flex-test, zadels worden bij temperaturen van + 40 graden en – 10 graden getest…. Zo is er een apparaat wat minimaal 250.000 keer een gewicht van 100 kilo laat neerdalen op een zadel. Dat representeert een leven van pakweg 15 jaar ‘su la strada’. Selle Italia sponsort nogal wat atleten en een gebroken zadel midden in de Tour is geen prettig vooruitzicht. Ook de nieuwe Monolink onderging een aantal testen. In FIETS 7 staat een test van de Monolink, waarvan er voorlopig een versie van is. Basis vormt het SLR zadel wat in verschillende varianten ( met GelFlow bijvoorbeeld) te koop zal zijn. Echter, later dit seizoen zal op de Eurobike ook een Monolink uitvoering van de ‘mid range’ Selle Italia SL te zien zijn. En met een keuze uit een carbon zadelpen en een aluminium zadelpen. Verder hebben firma’s als bijvoorbeeld FSA en Ritchey de vrijheid gekregen om ook hun versie van de Monolink zadelpen te construeren. Wordt vervolgd!Selle Italia


28 juni 2011
Een eigen test-laboratorium hebben ze natuurlijk. Er is een crash-test, een flex-test, zadels worden bij temperaturen van + 40 graden en – 10 graden getest…. Zo is er een apparaat wat minimaal 250.000 keer een gewicht van 100 kilo laat neerdalen op een zadel. Dat representeert een leven van pakweg 15 jaar ‘su la strada’. Selle Italia sponsort nogal wat atleten en een gebroken zadel midden in de Tour is geen prettig vooruitzicht. Ook de nieuwe Monolink onderging een aantal testen. In FIETS 7 staat een test van de Monolink, waarvan er voorlopig een versie van is. Basis vormt het SLR zadel wat in verschillende varianten ( met GelFlow bijvoorbeeld) te koop zal zijn. Echter, later dit seizoen zal op de Eurobike ook een Monolink uitvoering van de ‘mid range’ Selle Italia SL te zien zijn. En met een keuze uit een carbon zadelpen en een aluminium zadelpen. Verder hebben firma’s als bijvoorbeeld FSA en Ritchey de vrijheid gekregen om ook hun versie van de Monolink zadelpen te construeren. Wordt vervolgd!
28 juni 2011

Menno Grootjans
Nestor in het illustere gezelschap dat zich Fiets-redactie noemt. Werkt al sinds mensenheugenis voor Fiets, toen nog als MTB-redacteur….met baard! Import-Brabander met grote voorliefde voor “de cross”. Laat zich niet snel uit het veld slaan, maakt zijn testen zelfs met gescheurde achillespezen af…en altijd op tijd. Menno is het hele jaar in vorm, zowel op de weg als op het toetsenbord, en zorgt ervoor dat je in ieder nummer van Fiets weer de nieuwste racers te zien krijgt. “Hallo, met Menno”, is al genoeg om via de telefoon de nieuwste Dogma’s los te krijgen. We verdenken hem van het stiekem hebben van een 2e huis op Mallorca waar hij onder het mom van “een persintroductie” met grote regelmaat heen gaat om lekker te fietsen.
Meer artikelen van Menno Grootjans