Het Spaanse Rotor, dat vooral bekend is door de speciale crankstellen en kettingbladen die het dode punt verminderen, komt in 2009 met een nieuwe stuurpen. Ze leverden al twee stuurpennen die tot de lichtste op de markt behoren met de S1 en de SX.

De nieuwe stuurpen heeft de naam ‘SL’ gekregen. Het gewicht wordt geclaimd op een extreem lage 83 gram. Met 83 gram is het de lichtste aluminium stuurpen op de markt. Deze stuurpen maakt ook gebruik van de ‘DTT’ techniek van Rotor die ze bij de S1 en SX al eerder toepaste. Dit staat voor ‘Double Thread Technology’, hierdoor hebben de bouten geen kop meer nodig. In het afdekplaatje zit namelijk ook schroefdraad. Het voordeel van dit slimmigheidje is dat de stuurpen lichter is en een uniek uiterlijk heeft. Er kleeft echter ook een nadeel aan: het installeren is namelijk een stuk lastiger dan bij een stuurpen met standaard boutjes. De stuurpen zal enkel leverbaar zijn voor 25.4 mm sturen, de stuurpen is dan ook bedoeld voor mountainbike gebruik Een prijs is nog niet bekend.