Als fietser kun je er niet omheen: je banden moet je regelmatig oppompen. Voor dit karwei heeft SKS sinds vorig jaar een nieuw model in de markt: de Airkompressor 12.0. De naam heeft wel wat gelijkenis met het bijna onverwoestbare type van de Duitsers: de Rennkompressor.Als fietser kun je er niet omheen: je banden moet je regelmatig oppompen. Voor dit karwei heeft SKS sinds vorig jaar een nieuw model in de markt: de Airkompressor 12.0. De naam heeft wel wat gelijkenis met het bijna onverwoestbare type van de Duitsers: de Rennkompressor.De toepassing van kunststof is duidelijk merkbaar: de constructie is niet zo stabiel. Is de ondergrond vlak en zet je ‘normaal’ kracht, dan pomp je echter effectief een band op. 8 bar in een bandje pompen gaat zelfs erg soepel. Mede door het 63 centimeter lange pomphuis schiet dat lekker op. In het ontwerp is goed te zien dat er bij SKS veel ervaring in huis is. Het handvat heeft bijvoorbeeld een erg fijne vorm. Ook is er geen kans op beknelling tussen het pomphuis en het handvat wanneer je het laatste stukje lucht uit de pomp drukt. De 80 centimeter lange slang is in de meeste situaties meer dan voldoende. De meter is goed afleesbaar met een doorsnede van maar liefst 7 centimeter! Het pomphoofd is geschikt voor alle fietsventielen.
Ondanks de wat mindere stabiliteit pompt de Airkompressor verrassend soepel. Pomp je gecontroleerd en gebruik je het pomphoofd zoals het moet, dan kun je er lang plezier van hebben. De prijs is ook nog eens concurrerend.
