Op 14 maart stond op onze website te lezen: ‘We zoeken voor de Shimano Fiets Challenge op 6 mei drie test-rijders. Die allemaal een en dezelfde racefiets gaan testen’.

En ook: ‘Zoveel soorten rijders, zoveel soorten fietsen. We zijn nu wel eens benieuwd wat drie verschillende rijders van een fiets vinden. Dit betreft een Isaac Force afgemonteerd met een Shimano Ultegra groep met Compact crankstel en Mavic wielset. De Force is er in diverse maten maar je ‘moet’ op een 54, 55.5, 57 of 60 passen. Je krijgt de fiets enige weken in bruikleen en we gaan er vanuit dat je je hebt ingeschreven voor in ieder geval de Shimano Fiets Challenge op zondag. Peza Trading wilde graag meewerken aan de test en zo haalden we vrijdag 13 maart de fietsen op in Heerlen. Nadat Peter Paul van de Zalm van Peza  nog even geposeerd had met de Isaac’s! Nog niet op de foto: carbon bidonhouders en een draadloos computer van Pro -die waren nog onderweg.


Als eerste poseert hier Martijn Willems uit Wijk bij Duurstede. Pas begonnen met wielrennen rijdt deze fysiotherapeut op een Scott CR1. Kort en goed mailde hij dat hij reuze benieuwd was naar de Force en ook nog graag kennis wilde maken met een Compact-crankstel. En uiteraard gaat hij lekker de Shimano Fiets Challenge rijden.

Berry van den Brink uit Ingen. ‘Op jullie site viel mijn oog op de oproep voor testrijders voor de Isaac. Het lijkt mij erg leuk een bijdrage te mogen leveren aan mijn favoriete tijdschrift. De testen op mijn “thuisberg”, De Wageningse Berg, kwam ik i.v.m. mijn lengte niet voor in aanmerking. Maar nu heb je ook een 54 cm in het aanbod. Dus dit is mij kans. Mijn huidige fiets, een Cannondale Synapse, is ook een mooi referentiekader’. Ter info: Berry heeft bij Astir Equipment gewerkt, de vroegere importeur van Principia

Dennis Mesu uit Middelburg. Hij schreef onder andere: ‘Ik ben al jaren abonnee en ben erg geinteresseerd in materiaal. Jullie testen lees ik dan ook met grote interesse. Ik heb zelf 12 jaar bij de elite amateurs bij ZRTC Theo Middelkamp gereden op clubcompetitie niveau. Nu ben ik sinds vijf jaar actief bij de A-amateurs (vooral TMZ wedstrijden in Zeeland en Waod koersen in Belgie. ) Momenteel maak ik deel uit van de Autoteam wielerploeg. De reden dat ik een Isaac zou willen testen is als volgt. Het liefst rij ik (wedstrijden en cyclo’s) met een superstijf frame, in het stalen tijdperk reed ik altijd met een frame van Columbus Max Nivacrom buizen. Daarna reed ik met diverse stijve aluminium frames om vervolgens op carbon over te schakelen: achtereenvolgens een Colnago C40, Ridley Damocles en nu een Kuota Kharma. Al deze carbon frame’s hebben mij niet kunnen overtuigen op het gebied van stijfheid, vooral met optrekken na de bochten, demarreren, sprinten heb ik het idee dat deze frame’s alle kanten op slingerden en niet recht vooruit gingen. Mijn ervaringen worden ondersteund door de stijfheismetingen op jullie site. Ik was dan ook van plan om terug te schakelen op aluminium met carbon monobox achtervork. Maar de waarden van de Isaac zijn volgens de metingen goed. Hierdoor ben ik benieuwd of Isaac kan bewijzen dat een carbon frame wel degelijk licht en toch superstijf kan zijn!!