Op de redactie kwamen veel klachten binnen over de internetwinkel Bike Parts ‘r Us. Bestellingen zouden niet worden bezorgd, de telefoon werd niet opgenomen en klanten hadden het vermoeden naar hun geld te kunnen fluiten. Kwalijk, als zo met klanten wordt omgesprongen.

Nee, een jammerlijk misverstand, betoogt Martijn (achternaam onbekend) per e-mail als reactie. Volgens hem is de provider van Bike Parts ‘r Us de schuldige. “Het is een ellenlang verhaal. Wij ( Martijn en nog 2 jongens) willen een winkel in Rotterdam beginnen, daar zijn alle contacten voor gelegd in samenwerking met onze webbeheerder. De webbeheerder heeft de website voor ons gemaakt, aangezien deze zeer vroeg klaar was is deze vast online gegaan. De webbeheerder zou de complete controle over het online systeem op zich nemen totdat wij gereed waren. Kortom gezegd: hij heeft er een zootje van gemaakt.” De klanten zouden worden gecompenseerd, zo bezweert Martijn verder. “Vanaf vandaag (di 1 augustus, red.) hebben wij ingegrepen en beantwoorden komende uren alle emails en retourneren al het geld aan iedereen die dit van ons verlangt.”

Als we aangeven toch nog wat vragen te hebben, geeft Martijn aan later tijd te hebben om uitleg te geven. Maar Martijn belt niet meer terug. Hem bellen heeft geen zin, de telefoon geeft het in-gespreksignaal, zoals zoveel klanten van Bike Parts ‘r Us het zo goed kennen.

Goede of kwade trouw, het blijft een vreemd verhaal en de vraag is of je er als klant mee te maken wilt hebben. Is het verhaal van Bike Parts ‘r Us een uitzondering of is iedere webwinkel onbetrouwbaar? Wij zijn benieuwd naar je ervaringen en komen er in Fiets 9 op terug.