250
Er worden in totaal 250 frames gebouwd. Van Reynolds staal. 125 stuks van Reynolds 853 en 125 van Reynolds 953. Die buizen worden tegenwoordig nog steeds in Engeland geproduceerd. Er zullen vier maten zijn: 55, 57, 59 en 61 centimeter. Prijs: een 953 kost 1892 euro en de 853 1250 euro. Drie kleuren ook: rood, wit en blauw. Elke fiets wordt geleverd inclusief gegraveerd balhoofdstel, in kleur meegespoten stuurpen en deels gespoten zadelpen. Van de 250 stuks is ongeveer de helft in Nederland verkocht; de overige frames gaan naar Duitsland, Engeland en -geloof het of niet- Australië.
2000
De productie vindt ‘elders’ plaats. Het frame komt ongelakt naar Dieren -daar gaat het naar de speciale hand lakkerij. Eerst wordt het ontvet, dan komt er een conversie laag op, een grondlaag en een kleurlak. Dan de transfers en worden de graveringen met de hand ingelakt. Dan twee lagen blanke lak en een minuut of twintig in de oven. De zadelpen en stuurpen worden ook gelakt. Ons frame is een 57 model van Reynolds 853. 2000 gram weegt die. We gaan hem eens meten… Wordt vervolgd!Gazelle Champion Mondial 125


22 maart 2018
250
Er worden in totaal 250 frames gebouwd. Van Reynolds staal. 125 stuks van Reynolds 853 en 125 van Reynolds 953. Die buizen worden tegenwoordig nog steeds in Engeland geproduceerd. Er zullen vier maten zijn: 55, 57, 59 en 61 centimeter. Prijs: een 953 kost 1892 euro en de 853 1250 euro. Drie kleuren ook: rood, wit en blauw. Elke fiets wordt geleverd inclusief gegraveerd balhoofdstel, in kleur meegespoten stuurpen en deels gespoten zadelpen. Van de 250 stuks is ongeveer de helft in Nederland verkocht; de overige frames gaan naar Duitsland, Engeland en -geloof het of niet- Australië.
2000
De productie vindt ‘elders’ plaats. Het frame komt ongelakt naar Dieren -daar gaat het naar de speciale hand lakkerij. Eerst wordt het ontvet, dan komt er een conversie laag op, een grondlaag en een kleurlak. Dan de transfers en worden de graveringen met de hand ingelakt. Dan twee lagen blanke lak en een minuut of twintig in de oven. De zadelpen en stuurpen worden ook gelakt. Ons frame is een 57 model van Reynolds 853. 2000 gram weegt die. We gaan hem eens meten… Wordt vervolgd!
22 maart 2018

Menno Grootjans
Nestor in het illustere gezelschap dat zich Fiets-redactie noemt. Werkt al sinds mensenheugenis voor Fiets, toen nog als MTB-redacteur….met baard! Import-Brabander met grote voorliefde voor “de cross”. Laat zich niet snel uit het veld slaan, maakt zijn testen zelfs met gescheurde achillespezen af…en altijd op tijd. Menno is het hele jaar in vorm, zowel op de weg als op het toetsenbord, en zorgt ervoor dat je in ieder nummer van Fiets weer de nieuwste racers te zien krijgt. “Hallo, met Menno”, is al genoeg om via de telefoon de nieuwste Dogma’s los te krijgen. We verdenken hem van het stiekem hebben van een 2e huis op Mallorca waar hij onder het mom van “een persintroductie” met grote regelmaat heen gaat om lekker te fietsen.
Meer artikelen van Menno Grootjans

