Deel drie van onz rondje over de beurs in Milaan.  


Voor 2007 heeft Selle Italia haar aanbod aan zadels opnieuw vormgegeven. De Italianen hebben gedaan waar ze goed in zijn: het integreren van design met technische kwaliteit. Bijvoorbeeld bij de CX Zero: niet allen heel licht – 75 gram!- maar ook extreem duur – €375,– en vooral heeeel mooi. Overigens: de CX Zero heeft geen losse rails, maar deze zijn geïntegreerd in het zadel. Selle Italia noemt het systeem zelf ‘railless’. Wie de CX Zero wil kopen moet nog even wachten: januari 2007 zal de CX Zero te koop zijn.

 


Niet alleen onderdelen als crankstellen, banden en wielen levert ‘Most’, ook schoeisel. Even uitleggen: Most is een (merk)naam van Pinarello. De Panther X1 is het topmodel van de schoencollectie. De schoen is ontworpen en gefabriceerd in Noord-Italie. Naast twee velcro sluitingen heeft de Panther X1 een ‘micrometric’ sluitsysteem. De zool is van carbon, de leest van microfiber en de naden zijn verlijmd in plaats van gestikt. Er zijn drie kleuren en de Panther X 1 is er vanaf maat 39 tot maat 48.

 


Bling, bling. Het hier vrijwel onbekende kledingmerk Gemic toonde een kledingsetje waar je ogen pijn van deden. Nu heeft deze firma al een soort patent op ‘John de Wolf’ overhemd-achtige wielerkleding, dit aeropak spande toch wel de kroon. In de broek zitten echte zilverdraden verwerkt. Die je overigens totaal niet voelt als je het pak aantrekt –maar zien des te beter. Oei, wat zal dit pakje glinsteren in de Italiaanse zon…

 


Northwave: kleding, brillen en uiteraard schoenen. Race schoenen, mountainbike schoenen, schoenen om te ‘spinnen’, vrije tijds schoenen en ook speciale triatlon-schoenen. Bijvoorbeeld deze Tribal met zeer makkelijke in- en uitstap door de twee velcro sluitingen en de open ‘tong’. De zool is van carbon en de Tribal is verkrijgbaar in alle gangbare maten.

 


Gloednieuw van Deda Tre: de HST. Slechts 180 gram weegt deze 22 mm brede ‘slick’. Speciaal bedoeld waar snelheid vereist is: tijdens tijdritten en triatlons. De HST kan tot 10 bar opgepompt worden. Wie minder wil knallen heeft wellicht meer aan de Grinta en de RS Dual Compound –hierin zit wat meer anti-lek materiaal verwerkt.