Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietspositie Froome

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 nov 2023 08:30

Ik denk dat hij deels uit onzekerheid ook zelf heeft ingestemd met al die veranderingen of ze zelf heeft bedacht. En nu dan maar weer besluit om terug te gaan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2023 08:42

Ach we weten toch allemaal hoe het echt zit...

Speler van Telstar ging naar Barcelona, won daar 4x de Champions League.... vul zelf maar in hoe dat kan. En is nu weer terug bij Telstar en presteert helemaal niks.

Gestolen laptops, TUE's, salbutamol. Meneer Froome zat helemaal VOL en that's the end of it. En zijn maatje Wiggins was net zo erg.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 08 nov 2023 09:30

Zijn reach te kort op die Factor!? Op zijn Pinarello was zijn reach anders veels te groot, kijk maar hoe ver hij naar voren geschoven zit om die lange reach te compenseren:

Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 08 nov 2023 09:34

De Finestre etappe is het beeld van Froome dat mij bijblijft. Een Held!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2023 09:41

havana schreef: 08 nov 2023 08:42 Ach we weten toch allemaal hoe het echt zit...

Speler van Telstar ging naar Barcelona, won daar 4x de Champions League.... vul zelf maar in hoe dat kan. En is nu weer terug bij Telstar en presteert helemaal niks.

Gestolen laptops, TUE's, salbutamol. Meneer Froome zat helemaal VOL en that's the end of it. En zijn maatje Wiggins was net zo erg.
Dat mag je helemaal niet zeggen…..
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8019
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 nov 2023 10:11

Maar wel hardop denken toch 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 08 nov 2023 11:14

Inderdaad wat Havana zegt.

Toch nog even filosoferen.

Froome zat altijd mega lelijk op zijn fiets (bij Sky). Het leek alsof hij altijd veel te kort zat. Ik kan me zomaar voorstellen dat iemand die hem op zijn Factor heeft gezet dit ook gemeld heeft. Froome is met heel veel onzekerheden en ook verwachtingen gestart bij zijn nieuwe team. Heeft hij zich een andere fietspositie laten aan lullen? Sjeesmienee, als prof moet je dit soort verschillen toch gelijk merken? Ik merk het direct als ik iets veranderd heb.

Ik weet zeker dat Sky destijds een ploeg was die dit goed voor elkaar had. Ik heb minder vertrouwen dat zijn huidige team dat kan, maar het zal van een persoon hebben afgehangen die die fietsmeting verzorgd heeft. Zou hij een renner zijn die zich hier nooit echt mee bezig heeft gehouden? Volgens mij is hij geen fietsfreak. Of zat hij gewoon zo VOL met het spul wat Wiggins ook slikte, dat hij achterstevoren nog kon winnen?

Heeft zijn val ertoe geleid dat hij een andere positie nodig had, want minder flexibel of ander lichamelijke beperking?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 nov 2023 13:23

havana schreef: 08 nov 2023 08:42 Ach we weten toch allemaal hoe het echt zit...

Speler van Telstar ging naar Barcelona, won daar 4x de Champions League.... vul zelf maar in hoe dat kan. En is nu weer terug bij Telstar en presteert helemaal niks.

Gestolen laptops, TUE's, salbutamol. Meneer Froome zat helemaal VOL en that's the end of it. En zijn maatje Wiggins was net zo erg.
Hopelijk valt Roglic niet stil bij bora... want anders kunnen we de middelste alinea wel copy/pasten... ;-)

marksi
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 mei 2021 15:51

marksi 08 nov 2023 14:11

havana schreef: 08 nov 2023 08:42 Ach we weten toch allemaal hoe het echt zit...

Speler van Telstar ging naar Barcelona, won daar 4x de Champions League.... vul zelf maar in hoe dat kan. En is nu weer terug bij Telstar en presteert helemaal niks.

Gestolen laptops, TUE's, salbutamol. Meneer Froome zat helemaal VOL en that's the end of it. En zijn maatje Wiggins was net zo erg.
Achterlijke reactie

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 08 nov 2023 14:14

Zijn houding werd beschreven als iemand die telefoon tussen oor en schouder klemde terwijl hij een boodschappenwagentje duwde, meen ik me te herinneren.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2023 14:19

marksi schreef: 08 nov 2023 14:11
havana schreef: 08 nov 2023 08:42 Ach we weten toch allemaal hoe het echt zit...

Speler van Telstar ging naar Barcelona, won daar 4x de Champions League.... vul zelf maar in hoe dat kan. En is nu weer terug bij Telstar en presteert helemaal niks.

Gestolen laptops, TUE's, salbutamol. Meneer Froome zat helemaal VOL en that's the end of it. En zijn maatje Wiggins was net zo erg.
Achterlijke reactie
Waarom dan? De man is nota bene zelfs positief bevonden. En daar komen de vele belastende feiten m.b.t. Team Sky nog bij.

marksi
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 mei 2021 15:51

marksi 08 nov 2023 16:27

Hij is niet schuldig bevonden. En er is toch eigenlijk geen enkel onomstotelijk bewijs tegen hem. Wat geruchtmakingen. Maar dat lijkt me toch zeer onvoldoende om iemand op deze manier te beschuldigen.

Plaats reactie