Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Bos en akkers

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 okt 2023 14:05

De blaadjes verkleuren en ik ben een beetje inspiratieloos,
Heeft er iemand wat tips voor een mooi gebied of route het liefst verhard ( heb (nog) geen gravel fiets)en liefst langs bosranden en akkers. Alleen door bossen vind ik wat saai qua uitzicht.
Graag in Nederland, alvast bedankt voor de input.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15975
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 okt 2023 14:15

Nederland is wel heel groot, tenminste als het gaat om gewoon een ritje te rijden.
Ik kom heel regelmatig in Nederland en als je de echte steden laat links liggen dan heb je toch in geen tijd een mooie rustige rit uitgetekend.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 29 okt 2023 14:15

Gemeente woensdrecht. Zeer afwisselend tussen bossen richting kalmthout en polders richting Zeeland.
Langs het water of weilanden, kan allemaal.
Boerke van buut'n

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 29 okt 2023 14:41

Tussen Woensdrecht, Roosendaal, Achtmaal, Rijsbergen (Pannenhoef), Breda (Mastbos), dan naar Alphen (Huisdreef) en dan via de bossen bij Wortel- en Merksplaskolonie en Kalmthout kan je prima langs / soms net door het bos fietsen om van de herfstkleuren te genieten. Of, heel andere kant, rond Denekamp, veel bos en glooiend. Of mijn Heimat: Nijmegen Groesbeek Beek en Reichswald. Krijg zelf meteen weer zin. Morgen- en dinsdagmiddag heb ik tijd dus ga hier rond Breda ook maar es de bossen opzoeken. Wel asfalt denk ik, wel erg veel blubber anders.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 okt 2023 15:30

Let de Stigterpad tussen Maarn en Rhenen en dan terug naar Maarn via de heuvels van de Utr. Heuvelrug.
hun fietsen.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 29 okt 2023 18:23

In Drenthe heb je veel bos en akkers en kun je zulke ritjes zeker maken. Ik weet niet waar je woont, dus mogelijk ligt Drenthe wat ver van je bed.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 29 okt 2023 20:14

ColumsbusMJ schreef: 29 okt 2023 18:23 In Drenthe heb je veel bos en akkers en kun je zulke ritjes zeker maken. Ik weet niet waar je woont, dus mogelijk ligt Drenthe wat ver van je bed.
:like:
En heel veel verharde fietspaden / schelpenpaden door de bossen. Drents-Friese wold, rondom Westerbork, omgeving Grolloo, omgeving Balloo, kop van Drenthe met zijn brinkdorpjes. Ik zou het wel weten….
older Budweiser

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 okt 2023 21:55

Fietsgenieter schreef: 29 okt 2023 14:41 Tussen Woensdrecht, Roosendaal, Achtmaal, Rijsbergen (Pannenhoef), Breda (Mastbos), dan naar Alphen (Huisdreef) en dan via de bossen bij Wortel- en Merksplaskolonie en Kalmthout kan je prima langs / soms net door het bos fietsen om van de herfstkleuren te genieten. Of, heel andere kant, rond Denekamp, veel bos en glooiend. Of mijn Heimat: Nijmegen Groesbeek Beek en Reichswald. Krijg zelf meteen weer zin. Morgen- en dinsdagmiddag heb ik tijd dus ga hier rond Breda ook maar es de bossen opzoeken. Wel asfalt denk ik, wel erg veel blubber anders.
Thanks,
Beide omgevingen zijn voor mij een uurtje rijden van uit de randstad, dus goed te doen.
Van de week maar een route uit zetten voor komende zondag.
Nu alleen nog fatsoenlijk fiets weer.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 okt 2023 22:01

ColumsbusMJ schreef: 29 okt 2023 18:23 In Drenthe heb je veel bos en akkers en kun je zulke ritjes zeker maken. Ik weet niet waar je woont, dus mogelijk ligt Drenthe wat ver van je bed.
Drenthe is net ff te ver voor me voor een zondag ochtend rit..
Ik heb er de afgelopen jaren regelmatig wel rond gefietst, hoofdzakelijk tijdens de lente / zomer maanden.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 okt 2023 07:37

In de eigen omgeving eens een andere afslag nemen werkt ook. Ben pas na werkelijk al 15 jaar mijn 'rondje Maarssen' een keer rechtdoor gereden en via Tienhoeven naar Loosdrecht doorgestoken. Reed dus al jaren vlak langs de Tienhovense plassen maar was er nooit doorheen gereden. Was er werkelijk schitterend. Ik moet wel zeggen dat ik dit soort zwerfrondjes meestal op de crosser doe. Als ik dan een schelpen/gravel pad tegenkom word ik niet direct nerveus voor lekke banden. Maar Brabant en Drenthe is ook prachtig, en veeel rustiger.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 30 okt 2023 07:47

mao schreef: 29 okt 2023 22:01
ColumsbusMJ schreef: 29 okt 2023 18:23 In Drenthe heb je veel bos en akkers en kun je zulke ritjes zeker maken. Ik weet niet waar je woont, dus mogelijk ligt Drenthe wat ver van je bed.
Drenthe is net ff te ver voor me voor een zondag ochtend rit..
Ik heb er de afgelopen jaren regelmatig wel rond gefietst, hoofdzakelijk tijdens de lente / zomer maanden.
Ik vind het ook wat te ver voor een rit op zondagochtend. Als ik bij mijn oma op bezoek ben, dan neem ik de fiets vaak wel mee. Het is een mooie omgeving en op de VAM-berg kun je zelfs een beetje klimmen.

Als je uit de randstad komt, dan is de UHR of de Hoge Veluwe ook een optie. Ben je met een (half) uurtje rijden en dan heb je bos en akkers.

Veel plezier in ieder geval! In december komt er vast wel weer een mooi weekend aan. ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 okt 2023 09:48

Drenthe is prachtig, maar 1 nadeel; als je niet oppast zit je op hele besodemieterde klinkers/kasseien wegen. Dus als je daar niet van houdt (zoals ik), dan goed je route voorbereiden.
Less is bore

Plaats reactie