Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

orro bikes

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 27 okt 2023 14:08

beste fietsers , mijn 'winterfiets' is stilaan aan vervanging toe en dus ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe winterfiets of eerder gravelbike gezien ik af en toe ook een verhard paadje links of rechts insla .

Nu kwam ik toevallig op de site van Merlin Cycles https://www.merlincycles.com/en-au/brand/orro/ ( waar ik voor de brexit af en toe eens iets kocht ) dit merk tegen en de Orro Terra C kan mij wel bekoren . https://www.merlincycles.com/orro-terra ... 86347.html
Mijn vraag is tweeledig :
1. Zijn er op het forum leden die bekend zijn met Orro Bikes ? Blijkbaar is dit een fabrikant in Het Verenigd Koninkrijk ( SUSSEX)
Hoe zit het met de kwaliteit en betrouwbaarheid ?
2. Is er een verdeler in Belgie of Nederland ? Ik vind er althans geen . Bestellen bij Merlin Cycles is een mogelijkheid en alle kosten zouden inbegrepen zijn ( douane , btw ) , maar ik stel mij wel de vraag hoe het zit met de garantie met het Verenigd Koninkrijk ? Eerlijk gezegd is een aankoop van een fiets ' buiten Europa' een no-go en ben ik nog steeds voorstander van een aankoop bij een lokale handelaar waar ik met het kleinste probleem terecht kan . ( nu is het zo dat mijn FM er geen probleem mee heeft moest ik ' op een ander' kopen maar toch ..)
ccc

ZvanScapin
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jul 2015 09:01

ZvanScapin 27 okt 2023 19:47

Ik rij al jaren tot volle tevredenheid met een Orro, gekocht in 2016, direct bij Orro-bikes. Afhandeling bij aankoop was prima, goede communicatie en 2 of 3 weken levertijd, als ik mij goed herinner (maar dat was voor de brexit).



Als de fiets past zou ik het zeker overwegen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 okt 2023 20:22

Als je behoefte hebt aan een dealer dan zou ik iets anders bestellen. Ik zie ook niet veel bijzondere unieke dingen aan deze fiets die je op andere fietsen niet vindt. In dit prijspunt kan je echt overal rondshoppen. En bij veel verdelers met fysieke winkels is er gewoon iets te vinden, mogelijk met korting.

Ik heb vorig jaar nog wel een frame binnengehaald via Merlin cycles. Afhandeling was prima en geen extra onverwachte kosten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 27 okt 2023 22:30

Niet dat de fiets ' bijzonder of uniek is ' ; de meeste fietsen zijn voor het grootste deel toch eenheidsworst , maar ik vind het persoonlijk een mooie fiets en de geometrie past mij perfect . De prijs is ook Ok .
Maar zoals ik al eerder zei komt een eventuele aankoop pas in aanmerking voor zover er een verdeler/dealer is in Belgie of Nederland . Als dit niet het geval is zal ik mij wel orienteren naar een Cube Nuroad of soortgellijke in dezelfde prijsklasse . ( max 2500,00eur , carbon frame en shimano 105 of grx 600 minimum vereiste )
ccc

Plaats reactie