Sportmedisch onderzoek
-
- Forum-lid
Goedemorgen fietscollega's,
Volgend jaar word ik 37, dit is nog niet super oud, tien jaar geleden vond ik van wel, maar ik ben mij ten opzichte van tien jaar terug iets meer bewust van de vergankelijkheid van het leven. Een APK van het lichaam lijkt mij daarom geen overbodige luxe en daarnaast vind ik het ook interessant om wat extra cijfers over mijn eigen kunnen te hebben. Nu is mijn vraag of jullie een specifieke organisatie kunnen aanraden en welke zaken er met een sportmedisch onderzoek niet zouden moeten ontbreken? Is de ademgasanalyse bijvoorbeeld nodig, of meer een leuke extra?
Mocht ik een topic gemist hebben, dan sluit ik dit topic graag, maar ik kon zo snel niets vinden (niet super goed gezocht).
Voorkeur voor een onderzoek in de provincie Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Holland (in die volgorde).
Bij voorbaat mijn dank.
Volgend jaar word ik 37, dit is nog niet super oud, tien jaar geleden vond ik van wel, maar ik ben mij ten opzichte van tien jaar terug iets meer bewust van de vergankelijkheid van het leven. Een APK van het lichaam lijkt mij daarom geen overbodige luxe en daarnaast vind ik het ook interessant om wat extra cijfers over mijn eigen kunnen te hebben. Nu is mijn vraag of jullie een specifieke organisatie kunnen aanraden en welke zaken er met een sportmedisch onderzoek niet zouden moeten ontbreken? Is de ademgasanalyse bijvoorbeeld nodig, of meer een leuke extra?
Mocht ik een topic gemist hebben, dan sluit ik dit topic graag, maar ik kon zo snel niets vinden (niet super goed gezocht).
Voorkeur voor een onderzoek in de provincie Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Holland (in die volgorde).
Bij voorbaat mijn dank.
Ik heb binnenkort een afspraak voor zo’n keuring bij het Sportmedisch Adviescentrum in Amersfoort.
Daar ga ik nu elke 5 jaar een keer naar toe voor een onderzoek. Ben nu 60+ en links en rechts begint er wat te kraken.
Daar ga ik nu elke 5 jaar een keer naar toe voor een onderzoek. Ben nu 60+ en links en rechts begint er wat te kraken.
hun fietsen.
Ik denk dat het hele onderzoek als een leuke extra moet beschouwen. Je hebt er geld voor over of niet.ColumsbusMJ schreef: ↑24 okt 2023 08:49....Is de ademgasanalyse bijvoorbeeld nodig, of meer een leuke extra?
Live fast; die young. mijn blog
Vaak wordt het (gedeeltelijk) vergoed uit je aanvullende verzekering maar dan moet het wel een SMA zijn. Als je dan een SMA moet kiezen zou ik die in Amersfoort nemen (Guido Vroemen). Die doet tenminsten een inspanningstest met blokjes van 3 minuten ipv een 1 minuut protocol zoals bij de meeste SMA's.
Iets verder weg maar wel een praktijk man.
https://rozenbergsport.nl/robert-rozenberg/
https://rozenbergsport.nl/robert-rozenberg/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Wat ik begreep bij het plannen van mij laatste smo was dat je de ademgasanalyse voornamelijk doet om je omslagpunt en je trainingszones te bepalen. Als het je voornamelijk gaat over de staat van je lichaam dan is die analyse niet nodig. Het is voornamelijk een onderzoek naar de hart en longfunctie en niet zozeer naar je bloedvaten. Al zal je ernstige vernauwingen van de bloedvaten vast wel zien tijdens de testen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Hoe wil je dat zien dan als je vernauwingen zou hebben?tinoh schreef: ↑24 okt 2023 10:26 Wat ik begreep bij het plannen van mij laatste smo was dat je de ademgasanalyse voornamelijk doet om je omslagpunt en je trainingszones te bepalen. Als het je voornamelijk gaat over de staat van je lichaam dan is die analyse niet nodig. Het is voornamelijk een onderzoek naar de hart en longfunctie en niet zozeer naar je bloedvaten. Al zal je ernstige vernauwingen van de bloedvaten vast wel zien tijdens de testen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Laatste nummer van de muur staat een mooi stuk over Sep Vanmarcke. Zijn probleem was littekenweefsel op de hartspier, wat alleen door een scan aan het licht kwam. Die scan kwam er, omdat hij een chip had die de hartritme monitort en die tijdens een koers (Belgisch Kampioenschap) een afwijking had geconstateerd. De onderzoeken die volgend brachten niets bijzonders naar voren, de hartritmeverstoring werd niet getriggerd. Maar alleen omdat ze "voor alle zekerheid" nog een scan gingen maken, kwam het probleem van het littekenweefself naar voren.
Waar moet je dan beginnen, als je zulk soort kwalen preventief probeert op te sporen? Met een SMA ga je die niet vinden, zonder hartritme stoornissen zul je zo'n chip ook niet snel laten zetten.
Maar toch is vaak het doel van een SMA, als het gaat om gezondheid, om een soort bevestiging te krijgen dat je geen hartprobleem hebt. Is dat dan nog wel terecht? Dat littekenweefsel ontstaat bijv door een virus dat op de hartspier is gaan zitten. Dat kan in principe iedereen overkomen.
Waar moet je dan beginnen, als je zulk soort kwalen preventief probeert op te sporen? Met een SMA ga je die niet vinden, zonder hartritme stoornissen zul je zo'n chip ook niet snel laten zetten.
Maar toch is vaak het doel van een SMA, als het gaat om gezondheid, om een soort bevestiging te krijgen dat je geen hartprobleem hebt. Is dat dan nog wel terecht? Dat littekenweefsel ontstaat bijv door een virus dat op de hartspier is gaan zitten. Dat kan in principe iedereen overkomen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013