Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe alu wielset voor velgremmen

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 11 nov 2023 09:08

scottpch schreef: 11 nov 2023 08:00 Quote JensNL:
Elke Campagnolo of Fulcrum dealer kan die spaken vervangen en de wielen repareren. Fulcrum komt uit het huis van Campagnolo, in de wielen van Fulcrum zitten Campagnolo onderdelen en als er één is waarbij onderdelen voor lange tijd beschikbaar zijn geldt het voor Campagnolo.

Hier is de link naar de onderdelen catalogus. https://campagnolo-cdn.thron.com/static ... OLXD0W.pdf
Maar geen enkele dealer heeft die spaken op voorraad!
Levering zeker een paar maanden of meer....
Heb zelf nog wat reservespaken liggen en al een paar keer iemand uit de brand kunnen helpen omdat de spaken niet te leveren waren.
Spreek uit eigen ervaring!
[/quote]

Ja, ga mijn oude wielen houden dan, mocht er ooit iets zijn, kan ik die gerust nog wel eens maand of twee steken, bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2023 09:40

Wat Scottpch ook aangeeft.
Onderdelen staan inderdaad mooi in een catalogus maar er is geen enkele dealer die er aangeraakt als hij ze snel nodig heeft.
Is bij Campa, en er zijn er nog, al jarenlang een probleem.
@Tomasz007, maar dat neemt niet weg dat de zero's nog steeds een van de beste wielsets zijn die je kan aanschaffen.
En ze rijden nog eens fantastisch ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 11 nov 2023 09:57

De nieuwe velg voor dit wiel (zie: http://www.maatwielen.nl/Projecten/Repa ... len31.html) kwam van Bikeinn (Fulcrum had die niet meer): https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/ful ... 39061923/p. Bij Bikeinn dus ook al niet meer te krijgen. Maar ik weet niet of jij ook dit type hebt. Verder hebben de nippels de neiging om muurvast te gaan zitten. Je krijgt ze dan wel los op den duur maar je kan ook niet te veel torsiekracht op de spaken zetten, daar kunnen ze niet goed tegen. Onderdelen zijn ook duur. Kortom: een perfect wiel voor een eindexamen wielhersteller.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 11 nov 2023 10:29

Ik heb sinds 2009 een setje Racing Zero's. Ik gebruik ze nu nog enkel als klimwielen. Zijn fantastische wielen.

Critic
Forum-lid
Berichten: 922
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 nov 2023 18:24

Even een vraagje aan dit draadje haken..
M'n vriendin heeft dt swiss set (p1800 spline). Dit '1800 spline' staat er in nogal grote witte opdruk op. Geen sticker, maar echt een soort bedrukking. Iemand enig idee of dit een beetje te verwijderen is, zonder ook meteen de zwarte laag erbij aan te tasten?!

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 11 nov 2023 20:19

Lcsmet schreef: 11 nov 2023 09:40 Wat Scottpch ook aangeeft.
Onderdelen staan inderdaad mooi in een catalogus maar er is geen enkele dealer die er aangeraakt als hij ze snel nodig heeft.
Is bij Campa, en er zijn er nog, al jarenlang een probleem.
@Tomasz007, maar dat neemt niet weg dat de zero's nog steeds een van de beste wielsets zijn die je kan aanschaffen.
En ze rijden nog eens fantastisch ook.
Bedankt om dit nog eens te bevestigen, ik voel me goed bij de aankoop en dat is belangrijk als je zoveel geld uitgeeft :like: . Zou dit dan upgrade zijn ten opzichte van mijn oude Roval SLX 24's die origineel op mijn Tarmac SL5 zaten? Of eerder een evenwaardige vervanger?

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 11 nov 2023 20:21

Maatwielen schreef: 11 nov 2023 09:57 De nieuwe velg voor dit wiel (zie: http://www.maatwielen.nl/Projecten/Repa ... len31.html) kwam van Bikeinn (Fulcrum had die niet meer): https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/ful ... 39061923/p. Bij Bikeinn dus ook al niet meer te krijgen. Maar ik weet niet of jij ook dit type hebt. Verder hebben de nippels de neiging om muurvast te gaan zitten. Je krijgt ze dan wel los op den duur maar je kan ook niet te veel torsiekracht op de spaken zetten, daar kunnen ze niet goed tegen. Onderdelen zijn ook duur. Kortom: een perfect wiel voor een eindexamen wielhersteller.
Haha, goed dat ik je gegevens heb dan als er ooit iets is, je lijkt me een zeer gekwalificeerd wielhersteller. Ik denk in derdaad dat het dit type is, het is model 2022. Bij mij is het enkel voor velgremmen, jouw link spreekt over DB en zal dus wellicht voor schijven zijn.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 nov 2023 08:05

@Tomasz007;
Zijn wel geweldige wielen, zowel de Racing 1 als de Zero, de tegenhangers van de Campa Eurus en Shamal dus daarvoor moet je ze niet laten staan!
1Keer spaakbreuk gehad omdat er iemand tegen m'n wiel aanreed, gelukkig had ik toen al reservespaken ;) maar verder nooit problemen gehad, ook niet met de lagering.

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 13 nov 2023 18:22

Ga hier nog even op terugkomen, ik las in een artikel van Bicycling het volgende:
'Fabriekswielen hebben eigenlijk altijd een check door je fietswinkel nodig, voordat je er mee op pad gaat,' zegt William. 'Heb je cup- en conuslagers, dan is de conusspanning vaak schrikbarend hoog, waardoor je langzamer gaat en de lagers uiteindelijk sloopt.'

'Het belangrijkste om te checken is echter de spaakspanning: veel hoogwaardige fabriekswielen worden met een te hoge spaakspanning geleverd, wat resulteert in minder comfort en uiteindelijk zelfs gescheurde velgen. Wielen uit het midden of goedkope segment hebben vaak een spanning die per spaak heel erg varieert, of die simpelweg te laag is. Dat geldt niet voor alle wielen, de grote merken hebben dit tegenwoordig steeds beter op orde, maar het is altijd een goed idee om dit nog even te laten checken voor je gaat fietsen.'
Is het nodig om dit te laten doen of kan ik er vanuit gaan dat dit ok zal zijn bij de nieuwe wielen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 nov 2023 18:43

Is niet nodig, ik heb mijn fabriekssets nooit laten checken na aankoop (Wel uit het hoge segment, Fulcrum R1, R Zero en Campa Eurus) die waren kaarsrecht en ook nooit problemen gehad!
Tegenwoordig rijd ik alleen nog maar op handgespaakte wielsets met hoge carbon velgen.

Plaats reactie