Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 mar 2024 07:58

In mijn beleving was het bij de dames nooit zo lastig om te kwalificeren omdat er in verhouding een stuk minder aan mee doen, maar dat kan veranderd zijn..

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 26 mar 2024 08:20

Zou extra jammer zijn als ik het dan niet haal na deze opmerking :oops: ;)
Maar voor de mannen die willen kwalificeren: mijn vriend rijdt met mij mee als knecht, dus jullie hebben alvast 1 iemand die onder jullie zal eindigen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 08:41

Parcours bekeken. Niet super lastig. Startklim is een loper, buitenblad voor de toppers. Bij Monschau een vervelend pukkeltje, maar de Grünental daal je af en de Widdauer laat je rechts liggen (zoals gezegd). De Hammer zit er dan wel weer in. Bij Paustenbach zit nog een vervelend pukkeltje, maar die is niet bijster lang. Daarna is het min of meer gedaan, de Jägerhaus daal je af.

@Kornuit

Dat maakt toch niks uit? Het gaat toch relatieve getallen? Namelijk de beste 25%. Dus doen er 100 dames mee, dan bij de eerste 25, en doen er 200 mee bij de eerste 50. Alles in age group, uiteraard.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 mar 2024 09:18

havana schreef: 26 mar 2024 08:41
@Kornuit

Dat maakt toch niks uit? Het gaat toch relatieve getallen? Namelijk de beste 25%. Dus doen er 100 dames mee, dan bij de eerste 25, en doen er 200 mee bij de eerste 50. Alles in age group, uiteraard.
Dat is waar, maar volgens mij doen er bij de dames altijd een stuk minder mee die echt competitief zijn in vergeleken met de mannen. Maar desalniettemin is het voor iedereen een top prestatie om te kwalificeren. En voor diegenen die zich niet kwalificeren maar wel het beste uit zichzelf hebben gehaald is het ook een top prestatie.

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 26 mar 2024 09:21

havana schreef: 26 mar 2024 08:41 Parcours bekeken. Niet super lastig. Startklim is een loper, buitenblad voor de toppers. Bij Monschau een vervelend pukkeltje, maar de Grünental daal je af en de Widdauer laat je rechts liggen (zoals gezegd). De Hammer zit er dan wel weer in. Bij Paustenbach zit nog een vervelend pukkeltje, maar die is niet bijster lang. Daarna is het min of meer gedaan, de Jägerhaus daal je af.

@Kornuit

Dat maakt toch niks uit? Het gaat toch relatieve getallen? Namelijk de beste 25%. Dus doen er 100 dames mee, dan bij de eerste 25, en doen er 200 mee bij de eerste 50. Alles in age group, uiteraard.
Even het gpx-bestand geïmporteerd in Strava:
https://www.strava.com/routes/3207445345568169268

Tot Monschau zie ik inderdaad als eerste de "loper" en daarnaast twee klimmetjes van 500-600 meter à 7-9% gemiddeld. Vanuit Monschau het "vervelend pukkeltje" van 1,2 kilometer à 7-8%. De Hammer zit er niet in, enkel een klein stukje onderlangs op het stuk nadat je rechts naar de Widdauer Mauer kan afslaan (wat in de route dus niet gebeurt) en iets later links de Hammer op kunt rijden (ook daar slaat de route niet linksaf, maar wederom 'rechtdoor'). Op het stuk langs en net voorbij de Rursee zie ik drie "lopers" van 3-4 km à 5-6% met bij de laatste wel een zwaarder stuk erin. Tot slot nog een kortere klim van 700 meter à 7-8%. Uiteindelijk zitten er natuurlijk nog veel meer oplopende stroken in, maar dat is in principe allemaal relatief geleidelijk :D . Wel opvallend dat de steile Grünentalstrasse er als afdaling in zit, hopelijk nemen mensen daar niet té veel risico.
Laatst gewijzigd door TP85 op 26 mar 2024 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 09:26

TP85 schreef: 26 mar 2024 09:21 Tot Monschau zie ik inderdaad als eerste de "loper" en daarnaast een klimmetje van 600 meter à 8-9% gemiddeld. Vanuit Monschau het "vervelend pukkeltje" van 1,2 kilometer à 7-8%. De Hammer zit er niet in, enkel een klein stukje onderlangs op het stuk nadat je rechts naar de Widdauer Mauer kan afslaan (wat in de route dus niet gebeurt) en iets later links de Hammer op kunt rijden (ook daar slaat de route niet linksaf, maar wederom 'rechtdoor'). Op het stuk langs en net voorbij de Rürsee zie ik drie "lopers" van 3-4 km à 5-6% met bij de laatste wel een zwaarder stuk erin. Tot slot nog een kortere klim van 700 meter à 7-8%. Uiteindelijk zitten er natuurlijk nog veel meer oplopende stroken in, maar dat is in principe allemaal relatief geleidelijk :D . Wel opvallend dat de steile Grünentalstrasse er als afdaling in zit, hopelijk nemen mensen daar niet té veel risico.
Oh wacht, ik keek naar de mediofondo :lol: Daar zit de Hammer wel degelijk volledig in. In de granfondo inderdaad nog enkele typische Rursee-lopers, meer specifiek Kesternich Höhe, Steckenborn en de Panoramastrasse.

Maar geen Hammer en ook geen Widdaur. De Grunental bergaf. Da's toch wel jammer, ze laten de bekende hellingen eigenlijk allemaal links liggen.

Ze hadden beter @buzz als parcoursbouwer kunnen inhuren ;)

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 26 mar 2024 17:29

Wel bijzonder dat de website van 3Rides de gpx zelf niet niet openbaar maakt overigens.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mar 2024 18:03

esmeew schreef: 25 mar 2024 21:23 Op de website van de UCI staat inmiddels de GPX file.
https://ucigranfondoworldseries.com/en/aachen/
De route is "andersom" tov wat buzz eerder deelde!
Was uiteraard een gokje. Maar ik had ook niet verwacht dat de tricky Grünentalstraße als afdaling opgenomen zou worden. Als beklimming kan je daar tenminste het nodige verschil maken. Nu zal het in Aken wel uitdraaien op een massasprint. ;)

Lijkt me trouwens een hele klus om de gehele route (op 12 mei) verkeersvrij en veilig te houden. Met name op de Bundesstraßen en in het drukke centrum van Aken en Monschau (met diverse kasseiweggetjes).

Ter illustratie het definitieve Eifel-rondje – tegen de klok in dus (!) – met start/finish in Kornelimünster...
  • 🇩🇪 UCI 3Rides Granfondo – Eifel-rondje (111 km, 1850 hm) 🔄.
    De UCI Granfondo-route (140 km) start vanuit Aken naar Kornelimünster, waarna een klimrondje door de Eifel volgt, en dan afsluitend – vanuit Kornelimünster – grotendeels hetzelfde traject weer retour naar de finish in Aken.

    💡 Let wel, alléén het Eifel-rondje met virtuele start/finish in Kornelimünster is hier als route getekend. Dit rondje bevat 12 gecategoriseerde beklimmingen. Geen serieuze slopers, wel de nodige lopers...

    ▲ Vennstraße: 3 km à 3%
    ▲ Lammersdorf: 7 km à 4%
    ▲ Mützenich: 2,5 km à 3%
    ▲ Kalterherberg: 1,5 km à 5%
    ▲ Höfen: 1 km à 6%
    ▲ Imgenbroich: 3 km à 6% (max 14%)
    ▲ Dedenborn: 1 km à 5%
    ▲ Kesternich: 5,5 km à 5%
    ▲ Steckenborn: 4,5 km à 5%
    ▲ Vossenack: 7 km à 4% (max 13%)
    ▲ Raffelsbrand: 1 km à 4%
    ▲ Frackersberg (Zweifall): 1 km à 6%
P.S. Overigens bevat de route die de UCI op RidewithGPS gepubliceerd heeft diverse trajecten over niet-verplichte fietspaden. Zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn. Hoe dan ook, daar zal – op D-Day – toch niemand gaan rijden. :winkthumb:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 18:35

Buzz, mag ik jou eens een leuke uitdaging geven? Als jij nou vanuit hetzelfde startpunt een route moest maken met (ongeveer ) hetzelfde aantal kilometers (meer hm mag, hoeft niet). Hoe zou dat eruit zien?

Denk er even aan dat er 1500 man overheen moeten, maar... de route is wel verkeersvrij.

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 26 mar 2024 18:45

Misschien heeft iemand bij de UCI per ongeluk op 'reverse route' geklikt na ontvangst bestand 3RIDES organisatie :P In de huidige tijden waarin organisaties alle zeilen moeten bijzetten, zijn routewijzigingen sowieso nog wel te verwachten.

Persoonlijk had ik met mijn beperkte lengte en gewicht meer baat gehad bij de steile klimmetjes ;) . Gelukkig maak ik door gebrek aan talent toch al geen kans op een topnotering haha. Zit sowieso in leeftijdsgroep 35-39 en hoop voor de eer wel top 25% in die groep te halen, al heb ik geen plannen om naar Denemarken af te reizen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 mar 2024 20:09

Niet al te selectief, ik had graag wat steilere klimmetjes gehad om het veld uit te dunnen. Nu kunnen de betere 'vlakke' competitierijders misschien ook wel vooraan overleven in mijn leeftijdscategorie.

Sowieso zal het voor mij nipt zijn om in vorm aan de start te geraken, net een eerste voorzichtig ritje gemaakt op de rollen na het ontwrichten van mijn schouder en kneuzen van de heup vorige week.
Afbeelding

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 26 mar 2024 20:45

Hoe doen jullie het trouwens qua bevoorrading? Zuinig doen met 2 bidons? of tussendoor stoppen? Ik ben eerder bij 2 andere GFs geweest en daar maakte mijn eindtijd mij wat minder uit... maar nu wil ik mij dus graag classificeren voor het WK, en ik denk dat uitgebreid stoppen bij een bevoorrading en rustig je bidon vullen je kansen aanzienlijk vermindert.
Gelletjes passen er genoeg in mijn zakken, maar het is vooral het water waar ik mij zorgen om maak. Ik denk dat ik toch zeker 1x bij moet vullen.

Plaats reactie