Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Dameskledij grote maten

Ukkiedukkie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2023 22:17

Ukkiedukkie 25 sep 2023 22:20

Ik ben oas een paar maanden bezig met wielrennen, en me tot nu beholpen met gewone sportshirtjes. Die wat koud zijn ondertussen.
Maar waar vind ik wielerkledij in NL Maat 46-48? Ik vind niets in de lokale winkels.
Zou toch een longsleeve willen hebben, en een bibshort om te beginnen.
Tips zijn welkom

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 25 sep 2023 22:38

Weet niet hoe het met de damesmaten zit, maar Rogelli kleding heeft qua herenmaten ook kleding voor de langere en wat zwaardere man (een 'nederlandse" maatvoering zullen we maar zeggen).

https://rogelli.com/fietskleding/dames

Rogelli heeft ook aantrekkelijk geprijsde sets.

Weet niet waar je vandaan komt, maar Mutsaars is Schijndel heeft een uitgebreide collectie hangen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

cemaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2007 00:53

cemaster 25 sep 2023 23:37

Je zou eens kunnen kijken bij www.i-ris.cc
Het merk van Iris Slappendel. Wij zijn er voor de zomer geslaagd en ik heb alleen maar positieve verhalen gehoord thuis. Denk dat de winterkleding daar ook gekocht gaat worden.

Als je een beetje zoekt op de site kom je goede maattabellen en modellen met verschillend postuur tegen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 sep 2023 07:39

Je kan ook een longsleeve maken door armstukken aan te schaffen... is wat minder maatgevoelig. Of onder je shirt met korte mouwen een zweetshirt met lange mouwen aantrekken (dat doe ik altijd).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ukkiedukkie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2023 22:17

Ukkiedukkie 27 sep 2023 16:15

Nergens een shirt te vinden dat past, dus maar voor een Castelli herenshirt gegaan in xxl.
Wel een lange dames- bibshort gevonden van het merk Vermarc, en daarop dan maar een herenvest (ook Vermarc).
Daar kom ik het najaar wel mee door.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 sep 2023 18:02

Fat lad on the back heeft ook dameskleding. Ik weet niet in wat voor maten etc. Maar een vriend van mij draagt het. Hij heeft ook echt een maatje meer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ukkiedukkie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2023 22:17

Ukkiedukkie 27 sep 2023 18:57

JPAR schreef: 27 sep 2023 18:02 Fat lad on the back heeft ook dameskleding. Ik weet niet in wat voor maten etc. Maar een vriend van mij draagt het. Hij heeft ook echt een maatje meer.
Die hebben idd kledij in mijn maat. Maar komt vanuit de UK, dus invoerrechten ed maken het erg prijzige kledij. Maar als ik na deze winter nog steeds fiets ga ik er misschien toch iets bestellen.

Canary hill heeft ook mijn maat, maar dat zijn dan custom orders, en duurt 8 weken eer je ze hebt.

Ben nu naar een “stenen”winkel geweest, om te kunnen passen. Is toch handig als je nog niet weet wat padt en wat niet, want elk merk valt blijkbaar anders.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 sep 2023 20:53

Mss.heeft Yarn cyclingwear wel wat leuks voor je.
Die gaan tot 3xl en... komt uit Nederland. :like:


https://www.yarncycling.com/shop/bovenk ... uw-floral/

Als je het wat warmer wil dan enkel korte mouwen kan je, behalve armstukken, er evt. Ook een thermo van de Hema ofzo met lange mouwen onder doen.
Doen we hier in huis vaak in het tussenseizoen..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 07 okt 2023 08:58

Een goede fiets winkel zou je toch kunnen helpen lijkt mij, in welke regio zoek je?

Goedkoop zal het dan weer niet zijn maar als ze voor je bestellen en het past niet laat je het lekker liggen.

Ik kan me voorstellen dat een goede zeem ook belangrijk is , ook dat werkt dan niet mee in de prijs.

Iets goedkopere kleren kopen en er na 2 ritjes er achter komen dat het net niks is is nooit leuk, kleren in specifieke maten zijn en nog duurder.
Is het geen optie of je mag het gaan testen zoals bij Futurum eigen merk Ekoi een mail sturen kan ook geen kwaad

Maatje anders is ook bij fietskleren gewoon alweer lastig .
Als je de verkeerde koopt ben je straks klaar met fietsen om de verkeerde redenen!

maats.cc is een optie
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 okt 2023 19:06

Echt supergrappig dat er juist voornamelijk mannen reageren in het topic “Dameskledij grote maten”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8368
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 okt 2023 19:24

Enzzo schreef: 07 okt 2023 19:06 Echt supergrappig dat er juist voornamelijk mannen reageren in het topic “Dameskledij grote maten”
Misschien omdat er nog maar nauwelijks een vrouw op dit forum is?
En nee, ik heb geen ervaring met grote maten, anders had ik TS van harte geholpen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 okt 2023 19:56

Zou kunnen. Maar dan nog….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie