Nieuweling (fiets kopen)
Hallo,
Even voorstellen. Ik ben Jonhie, 28 jaar en woonachtig in culemborg.
Ik ben 1.93 en weeg 75 KG (dus een lang dun ding) Binnenmaat van mij benen is 92cm.
Ik moet dus een fiets van 61/62 cm hebben volgens de meeste sites.
Ik werk sinds kort dicht bij mijn huis (18/21 KM ligt eraan of ik over de veerpont ga of niet) Als ik dus weer een beetje conditie heb opgebouwd wil ik met mooie dagen gaan fietsen naar me werk.
Ik heb altijd in alkmaar gewerkt dus dat is niet te fietsen zeg maar!
Zo als bij heel veel (denk ik) begon bij mij het fietsen te kriebelen
toen ik de tour de france aan het kijken was (3 jaar terug)
Maar als je na een dag werken ook weer moet reizen (bijna 12 per dag werken+reizen)
heb je weinig tijd over voor andere dingen.
Ik ben dus al een paar jaar aan het rondneuzen voor een mooi fietsje (vooral marktplaats)
Hier zie ik verschillende aanbieders; www.vosdfd.nl, www.morsinkfietsen.nl \ www.morsinktweewielers.nl enz enz
Ook zit Plieger sport bij mij redelijk in de buurt.
Bij www.vosdfd.nl (onder het kopje onder de €1000,-) vond ik dit fietsje wel aantrekkelijk
Sensa Romagna Special Deal
black/white/red
shimano 105+FC-R compact
van 949,- nu met 25% korting 712,-
Bij http://www.morsinkfietsen.nl/ vond ik de Bulls Ultegra 2009 aantrekkelik
Model Bulls Ultegra 2009
Geen € 1299.-, € 1099.-
Nu VOOR € 899,-
Ook reageer ik wel eens op 2de hands fietsjes maar die zijn vaak alweer weg of ze willen echt de hoofdprijs ervoor hebben.
Wat kan ik het best doen velen zeggen toch lokale FM maarja plieger is ook een half uurtje rijden kan ik net zo goed naar vos gaan.
Alle fietsen en ideeen zijn welkom.
Mijn maxiamale prijs is €1000,-
MVG Jonhie
Alvast bedankt
Edit: ook wil ik na mijn werk woon verkeer ritjes gewoon op een vrijedag lekker een stuk gaan fietsen
Even voorstellen. Ik ben Jonhie, 28 jaar en woonachtig in culemborg.
Ik ben 1.93 en weeg 75 KG (dus een lang dun ding) Binnenmaat van mij benen is 92cm.
Ik moet dus een fiets van 61/62 cm hebben volgens de meeste sites.
Ik werk sinds kort dicht bij mijn huis (18/21 KM ligt eraan of ik over de veerpont ga of niet) Als ik dus weer een beetje conditie heb opgebouwd wil ik met mooie dagen gaan fietsen naar me werk.
Ik heb altijd in alkmaar gewerkt dus dat is niet te fietsen zeg maar!
Zo als bij heel veel (denk ik) begon bij mij het fietsen te kriebelen
toen ik de tour de france aan het kijken was (3 jaar terug)
Maar als je na een dag werken ook weer moet reizen (bijna 12 per dag werken+reizen)
heb je weinig tijd over voor andere dingen.
Ik ben dus al een paar jaar aan het rondneuzen voor een mooi fietsje (vooral marktplaats)
Hier zie ik verschillende aanbieders; www.vosdfd.nl, www.morsinkfietsen.nl \ www.morsinktweewielers.nl enz enz
Ook zit Plieger sport bij mij redelijk in de buurt.
Bij www.vosdfd.nl (onder het kopje onder de €1000,-) vond ik dit fietsje wel aantrekkelijk
Sensa Romagna Special Deal
black/white/red
shimano 105+FC-R compact
van 949,- nu met 25% korting 712,-
Bij http://www.morsinkfietsen.nl/ vond ik de Bulls Ultegra 2009 aantrekkelik
Model Bulls Ultegra 2009
Geen € 1299.-, € 1099.-
Nu VOOR € 899,-
Ook reageer ik wel eens op 2de hands fietsjes maar die zijn vaak alweer weg of ze willen echt de hoofdprijs ervoor hebben.
Wat kan ik het best doen velen zeggen toch lokale FM maarja plieger is ook een half uurtje rijden kan ik net zo goed naar vos gaan.
Alle fietsen en ideeen zijn welkom.
Mijn maxiamale prijs is €1000,-
MVG Jonhie
Alvast bedankt
Edit: ook wil ik na mijn werk woon verkeer ritjes gewoon op een vrijedag lekker een stuk gaan fietsen
-
stefanofly
- Forum-lid
ik ben geen expert maar alle 2 fietsen lijken me goed.
de whr-s10 op de bulls zijn alleen geen top wielen! (maar wel okay voor je 75kg denk ik).
Bij de vos, kun je waarschijnijk de fulcrum 7 krijgen bij de sensa.
als je bij vos gaat, besef wel dat je een fm moet vinden die je fiets gaat onderhouden (of zelf doen kan ook)
Success.
p/s je moet niet alleen bij mooi weer gaan fietsen maar gewoon goede kleding kopen en gaan. Voor dat je het weet, ben je verslaafd en ga je langere stukkjes rijden voor dat je naar je werk gaat
de whr-s10 op de bulls zijn alleen geen top wielen! (maar wel okay voor je 75kg denk ik).
als je bij vos gaat, besef wel dat je een fm moet vinden die je fiets gaat onderhouden (of zelf doen kan ook)
Success.
p/s je moet niet alleen bij mooi weer gaan fietsen maar gewoon goede kleding kopen en gaan. Voor dat je het weet, ben je verslaafd en ga je langere stukkjes rijden voor dat je naar je werk gaat

stefanofly schreef:ik ben geen expert maar alle 2 fietsen lijken me goed.
Success.
Was even vergeten erbij te melden dat ik ook wil gaan fietsen op me vrije dagen.
en op mooie dagen naar me werk en misschien heb je gelijk en ga ik zelfs nog met het slechte weer fietsen.
Reserveer ook ff budget voor Helm, schoenen en kleding (ook voor minder warm weer). Kwa fietsen zit je in de goede richting denk ik.
Kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Helm: vanaf 25 euro
Schoenen: vanaf 40 euro
Broek: vanaf 25 euro
Shirt: vanaf 20 euro
Arm- en beenstukken: samen 40 euro
Regenjasje: vanaf 15 euro
Fietscomputer: 10 euro
Op Cyclewear.eu hebben we ze aardige fietskleding voor lage prijzen.
Helm: vanaf 25 euro
Schoenen: vanaf 40 euro
Broek: vanaf 25 euro
Shirt: vanaf 20 euro
Arm- en beenstukken: samen 40 euro
Regenjasje: vanaf 15 euro
Fietscomputer: 10 euro
Op Cyclewear.eu hebben we ze aardige fietskleding voor lage prijzen.
-
stefanofly
- Forum-lid
schoenen + platen + pedalen : tussen 100 en 160 euro
helm : vanaf 55 euro (giro stylus)
kleding begin je met een broek, sokken, een shirt en een jas en daarna ga je langzaam je garderobe uitbreiden (elke maand een item kopen
)
helm : vanaf 55 euro (giro stylus)
kleding begin je met een broek, sokken, een shirt en een jas en daarna ga je langzaam je garderobe uitbreiden (elke maand een item kopen

-
stefanofly
- Forum-lid
Die keuze is aan jou!
er zijn pros en cons (goedkop = minder service) bij beide opties.
als je gaat voor goedkop en denk van, later zie ik wel wat ik doe met de fiets (onderhoud), dan zijn die sites prima keuze.
er zijn pros en cons (goedkop = minder service) bij beide opties.
als je gaat voor goedkop en denk van, later zie ik wel wat ik doe met de fiets (onderhoud), dan zijn die sites prima keuze.

http://link.marktplaats.nl/344594258 wat vinden jullie van deze 2de hands fiets ?
Decathlon is een sportwinkel keten in vnl. Frankrijk die ook fietsen verkoopt onder eigen label. Over het algemeen verkopen ze wel aardig spul, maar qua fietsen weet ik het zo net niet, volgens mij mixen ze nogal onderdelen. Maw, een ultegra derailleur en shifters. Remmen, crank, ketting en tandwielen van een ander (goedkoper) type. Dat is dus wel een punt van aandacht.
De waarde is sterk afhankelijk van de staat van onderhoud. Zijn de tandwielen, ketting en banden nog goed dan is € 400 een goeie prijs. Moet alles vervangen worden dan zou dat voor mij wel de max zijn of de fiets laten staan...
De waarde is sterk afhankelijk van de staat van onderhoud. Zijn de tandwielen, ketting en banden nog goed dan is € 400 een goeie prijs. Moet alles vervangen worden dan zou dat voor mij wel de max zijn of de fiets laten staan...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
-eric- schreef:Decathlon is een sportwinkel keten in vnl. Frankrijk die ook fietsen verkoopt onder eigen label. Over het algemeen verkopen ze wel aardig spul, maar qua fietsen weet ik het zo net niet, volgens mij mixen ze nogal onderdelen. Maw, een ultegra derailleur en shifters. Remmen, crank, ketting en tandwielen van een ander (goedkoper) type. Dat is dus wel een punt van aandacht.
De waarde is sterk afhankelijk van de staat van onderhoud. Zijn de tandwielen, ketting en banden nog goed dan is 400 een goeie prijs. Moet alles vervangen worden dan zou dat voor mij wel de max zijn of de fiets laten staan...
dus het is beter veiliger om een nieuwe te kopen a 899,-?