Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aero zadelpen klem

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 sep 2023 22:10

Ander mogelijk adres met hetzelfde frame.

https://dragbicycles.com/model/bluebird-2/ -> bulgaars merkje dus, maar je kan t proberen.

ander carbon fabriek met dezelfde mould.
http://www.xpa-cycling.com/product_cg245853.html
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 19 sep 2023 07:39

Diepe buiging voor al het uitzoekwerk

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 sep 2023 08:06

Vooral een hele goede reden waarom ik gewoon zelf frames wil met 1 - 1/8 maat voorvork, 27.2 ronde zadelpennen, normale zadelpenklemmen en zo min mogelijk vreemde frame specifieke onderdelen. Een jaar of vijf later en buiten de garantieperiode kan je het allemaal niet meer vinden.

En trouwens geen aanrader dus om Apex te kopen, omdat ze je dus letterlijk laten zwemmen zonder enige moeite erin te steken. :dislike:

btw. ik vind dit puzzel/detective werk gewoon leuk. Ik ben er ook best goed in :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 19 sep 2023 08:12

Precies dat thestudent!!
Het aftermarket gebeuren van die merken zoals Apex is bedroevend, zodra je iets van losse onderdelen zoals een zadelpenklem moet hebben, kunnen ze niet leveren wanneer een fiets uit het assortiment verdwenen is....
Wel de hoofdprijs vragen en pretenderen dat ze een A merk zijn. :dislike:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 sep 2023 08:31

Ze hebben een leuke spuiterij bij Apex, dat is t wel eigenlijk. Als was het frame bij Ribble het mooist gespoten, lekker simpel :winkthumb:
Maar Apex weet natuurlijk prima waar ze die dingen ingekocht hebben, dus het minste wat ze kunnen doen is daar vragen voor jou. Het beste is natuurlijk dat ze er gewoon pennen en klemmen reserve op voorraad nemen bij inkoop. Het jammere is alleen dat die 90% van de tijd wel blijven liggen omdat ze niet kapot gaan. En hoe lang moet je ze dan bewaren? In essentie worden dit soort merken vooral gerund door handelaren en die rekenen dan simpel uit dat ze dat alleen maar geld kost op termijn.

Daarmee wil ik niet eens beweren dat die open-moulds slecht zijn. De succesvolle modellen, die lang in het gamma blijven en bij veel verschillende merken te koop zijn zijn vaak juist zeer goed. Ze zijn niet voor niets populair onder de handelaren, maar er kan altijd iets kapot. En op een baan met G-krachten hebben dit soort klemmen soms een lastig leven.

Met de toename van aero frames, d-shape zadelpennen en allerlei vreemdvormige fietsen gaat dit probleem in de toekomst toenemen hier op het forum. Ook wielen die nu met speciale carbon spaken komen ( vervangbaar vaak ) gaat het over een jaar of 5-6 met dat wiel lastig worden om precies die spaak voor jou wiel in de juiste lengte te vinden.

Ik hoop wel voor de topicstarter dat hij uiteindelijk ook een klem weet te vinden. Daar ga ik geen garantie op geven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 19 sep 2023 14:42

Good Morning,

every / your STEVENS dealer can order that seatpost clamp with no 03412091 for you.



Mit freundlichen Grüßen aus Hamburg // Kind regards from Hamburg

Probeer nu te kijken met een dealer in de buurt of deze iets voor mij kan betekenen.

Van de andere heb ik nog niks vernomen.

Inderdaad super goed zeg dat je dit allemaal even uitzoekt en weet💪

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16305
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 sep 2023 15:05

Geen idee of deze site al is voorbij gekomen.
Dit lijkt mij de site van de fabrikant.
https://www.top-fire.com/carbon-track-b ... m_p18.html
I know myself like no one else
Nothing to defend

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 19 sep 2023 15:24

Topfire had ik ook een email gestuurd.

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 28 sep 2023 14:58

Ik heb mazzel gehad dat Stevens eigenlijk gelijk had gereageerd en de dealer naar Hamburg moest. Vanmiddag klem opgehaald en past.
Nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 sep 2023 16:39

Fantastisch nieuws. Nog vele veilige rondjes op de baan gewenst.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 29 sep 2023 20:13

Dank je wel!

Plaats reactie