Alles over vakanties op én met de fiets

Alp d'huzes 2024

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 12 sep 2023 10:23

Ik ben voornemens mee te gaan doen aan Alp d'huzes 2024. Ik ben op zoek naar praktische tips, met name voor reis&verblijf (wat is handig, verblijven in Huez of in Bourg d'oisans bijv.) Ik ga er vooralsnog van uit dat ik me als individu inschrijf en dat ik (met mijn partner) van zondag t/m vrijdag zal verblijven.
Ik heb gezocht op het forum maar ik vind niet of nauwelijks (recente) info hierover. Wie kan mij helpen (of doorverwijzen)? Alvast dank.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 sep 2023 11:16

Over het algemeen is verblijven in het dal het fijnst als je langer blijft. Na een rit hoef je dan niet de Alp op. Alhoewel bij alp d'huzes met de festiviteiten en de finish boven dat wellicht anders is. Ben veel in de omgeving geweest maar nooit Alp d'huzes gedaan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8595
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 sep 2023 11:32

Je moet eerst in het donker afdalen om beneden om een uur of 06:00 dacht ik te starten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hopjes
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 12 sep 2023 17:36

Ik zou juist bovenop in huez verblijven, je kunt dan boven blijven na je laatste klim. Die eerste afdaling in het donker is prachtig, wel lampje mee uiteraard. Maar veel bochten zijn al bevolkt en verlicht met kaarsjes. Het is ook een emotioneel evenement, velen doen het om het verlies te verwerken. Dat maakt het bijzonder, maar ook intenser...

Bovenop in huez bij dat vliegveld heb je naast een hotel ook diverse appartementen (park) die verhuurd worden.

Uiteraard een fantastische fiets gebied, mooi rondje is oa via col de sarenne omhoog. Fijne col om te wennen is col d ornon.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 03 okt 2023 15:20

In het dal zijn er veel mogelijkheden om te overnachten, campings (ook met chaletjes of stacaravans), hotels en pensions.
Niet alleen in Bourg d'Oisans maar ook in Rochetaille en Allemond.

Bourg d'Oisans heeft mijn voorkeur, maar kan voor jou heel anders zijn.
Ik heb meermaals gekampeerd op Le Colporteur, van daaruit loop je makkelijk naar het dorp.

Ik heb in 2018, 2019 en 2023 meegedaan. Telkens toch weer een heel mooi evenement.
Als je wat meer gerichte vragen heb, stel ze gerust.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6042
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 okt 2023 15:26

Ik hoop ( als ik fit genoeg ben ) te starten in de 2024 versie van de Alpe D'Huzes . We zijn er in 2022 geweest voor 2 weken. Schitterend gebeid, ook om te wandelen en gewoon te genieten / relaxen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 okt 2023 16:18

Dat is een mooi doel René! Ik help het je mee hopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 04 okt 2023 14:04

rene schreef: 03 okt 2023 15:26 Ik hoop ( als ik fit genoeg ben ) te starten in de 2024 versie van de Alpe D'Huzes . We zijn er in 2022 geweest voor 2 weken. Schitterend gebeid, ook om te wandelen en gewoon te genieten / relaxen.
Ik was dit jaar helaas niet fit genoeg, maar heb toch enorm genoten van de sfeer!
En gelukkig hoef je niet perse 6 keer naar boven :D
Courir c'est mourir un peu

remmen is angst
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2024 17:58

remmen is angst 04 jan 2024 18:01

Geen ervaring met de Alp, wel met de Stelvio. Op donderdag en vrijdag heen, zaterdag fietsen (goed doel) en zondag naar huis. Ik zou persoonlijk adviseren neem iets meer tijd om te kunnen genieten. Al bij al zijn het lange dagen met (in ons geval) veel nieuwe indrukken. De terugreis hadden we nog een beetje pech waardoor het echt heel zwaar was. Voor de kosten die je waarschijnlijk maakt maakt een extra dagje ook niet meer uit. IIG mooi doel om te fietsen, veel plezier en succes alvast.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 apr 2024 13:19

https://open.spotify.com/episode/0xJVgK ... a626f34fc0
(De podcast van Cycloworld)

Afgelopen weekeinde geluisterd.
Was wel nieuwsgierig wat erover Ad6 gezegd zou worden, daarom de lengte van een uur getrotseerd.
Dat laatste viel erg mee, tijd ging snel voorbij
Grappig genoeg kwam ondermeer mijn eigen transformatie aan de orde: sceptisch waarom je mee zou doen, omdat je van fietsen in de bergen houdt óf voor het goede doel.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat deelnemers aan Ad6 met enig dedain worden bekeken door de "'echte" renners.

De gast Mathieu Goedhart weet echt heel goed de sfeer te schetsen. Die heeft mij elke keer (drie deelnames) weer overdonderd!
Ook de werkelijk perfecte organisatie van het evenement en de geweldige vibe dat werkelijk iedereen en alles daar belangeloos aan meewerkt en bijdraagt.

Hoewel ik mij had voorgenomen, gezien de gevorderde leeftijd, niet meer mee te doen, kreeg ik tóch weer de kriebels.....
Gelukkig is het evenement van dit jaar al vol :D
Courir c'est mourir un peu

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 apr 2024 18:41

Wat mij tegen zou houden is de "eis" om 2500,- aan sponsorgeld bij elkaar te brengen. Ik ben niet een persoon die bij anderen gaat "bedelen" voor sponsoring, zou me daar verschrikkelijk ongemakkelijk bij voelen. Het evenement is natuurlijk zo snel "vol" dat de organisatie deze eis kan stellen, en voor het goede doel is dat natuurlijk prima, alleen voor mij zal dit dus nooit gaan werken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8148
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2024 20:54

Daar heb ik ook wat moeite mee ja! Helemaal eens met het doel hoor maar dat zouden ze toch wel wat sympathieker op kunnen lossen met wat creativiteit.
En als iemand die zeker sympathie zou moeten hebben hiervoor vind ik dat toch wat drammerig en verkeerd overkomen!
Verder een prima initiatief hoor!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie